Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun pitäisi koko talo 150neliötä käydä läpi ja järjestellä?

Vierailija
13.01.2015 |

Lasten huoneista ajattelin aloittaa miten toimia. Ottaa kaapista kaikki ulos ja pikkuhiljaa lisäillä sinne tavaroita. Saako lapset päättää mitä säilytetään? Entä mies? Hän on meillä pahin hamstraaja. Itse hamstraan vaatteita. Hän johtoja,elektroniikkaa,pelejä ja koneita ja tyhjiä pakkauksia ja papereita. Haluaisin organisoida koko kodin että laatikot ym. olisi järjestyksessä ja olisi puhdasta. MIetin vain miten saan energian riittämään projektiin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:10"]En oikein keksi miten pikkusälän säilyttäisi. Sitä on tytöllä hirveästi. Ei taida olla kovin toimivat säilytysratkaisut nyt. Laitanko pakasterasioihin? Entä piirustukset?

ap
[/quote]
Ei toimi. Jos tavaraa ei tarvitse, on se turhaan vuosia rasioissa. Jos tarvitsee, niitä joutuu jatkuvasti järjestelemään takaisin rasioihin. Kokonaan pois osa ja loput isompaan arkkuun tms.
[/quote]

Tyttöjen pikkusälää käytetään leikeissä ja askarteluissa. Kun leikki loppuu, sälä rasioihin lajiteltuina, ei isoon laatikkoon. Seuraavalla kerralla on helpompi ja nopeampi löytää juuri ne, joita tarvitaan.

22/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen pikkusälälle on käteviä rautakaupan ruuvilokerikot, tai vastaavat, missä on paljon pieniä vetolaatikoita.

Minä tein niin, että valjastin yhden huoneen (takkahuone) tavarankierrätyshuoneeksi. Vein sinne kaikki kamat pojan huoneesta ja takaisin vain ne, mitä oikeasti tarvitaan ja käytetään. En ollut uskoa millaisen määrän kamaa yksi huone voi vetää sisäänsä! Ja iso osa niistä jäi siihen kierrätyshuoneeseen. Osan myin kirppiksellä, jotain lahjoitin pois tuttavien lapsille ja loput raa'asti uffiin ja lähetystorille. Rikkinäiset ja huonot tietysti roskiin vaan.

Huonosti palvelevan vaatekaapin heitin myös pihalle ja tilalle laitoin kolme ikean malm-lipastoa. Paljon käytännöllisempi ratkaisu ja lipastojen päälle poika on koonnut lego-kokoelmansa helmiä. Pojan huoneessa on lisäksi myös hylly jossa on lautapelit ja laatikoissa erilaista tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taisin väsyä jo näitä teidän vinkkejä lukiessani+työpäivä päälle. En tiedä jaksanko sittenkään alkaa noin isoon urakkaan.

ap

24/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:11"]

Mä taisin väsyä jo näitä teidän vinkkejä lukiessani+työpäivä päälle. En tiedä jaksanko sittenkään alkaa noin isoon urakkaan. ap

[/quote]

Kun homma on tehty, se on todella palkitsevaa! Mieti sitä tilannetta kun tavarat on paikoillaan ja niillä on oma paikkansa mihin ne voi leikin jälkeen laittaa. Vaatekaapissa on vain sopivia vaatteita, ei rikkinäisiä eikä liian pieniä joukossa.

Siisti huone säästää todella paljon aikaa myöhemmin siivoamisessa. Puhumattakaan siitä että se näyttää paremmalta koko ajan.

Tuon takkahuonetyhjennyksen tein sen vuoksi että huoneeseen tehtiin samalla pintaremonttia, eli maalasin katon ja seinät sekä tapetoin yhden seinän. Sen vuoksi oli pakko tyhjentää koko huone. Tavarat voi tietenkin selvitella siinä huoneessakin ja turhat tavarat kantaa huoneesta pois ja edelleen loppusijoituspaikkaansa.

Vierailija
25/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaappi kerrallaan. Tai vaan yksi hylly.

Vierailija
26/26 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroilla pitää olla paikat jane pitää palauttaa paikoilleen käytön jälkeen. Muuten siivous on vain sekalaista asioiden siirtelyä edes takaisin. Kun tavaroilla on paikat, on ylläpitosiivous nopeaa ja mielekästä.

Ota kerrallaan aina sellainen kohde, jonka saat valmiiksi. Itse siivoan vaikka yksi kaappi tai jopa yksi hylly kerrallaan. Mietin, minkä tavaran paikka tässä olisi ja järjestän sitten sellaiset tavarat siihen kohtaa. Sitten on huolehdittava, että muutkin perheenjäsenet tietävät. Sitten vain aina palautetaan tavara käytön jälkeen omalle paikalleen ja järjestus pysyy yllä kohtuullisella vaivalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme