Mitä ihmettä ystäväperhe nimesi lapsensa
nimellä joka meidän piti antaa lapsellemme. Eikä ollut edes vahinko! Toista nimeä myöten sama. Minulla on laskettuaika vasta 2 viikon päästä ja heillä oli juuri ristiäiset, heidän lapsensa jo 2kk. Keskustelimme odotusaikana lapsien nimistä kertoivat, että antavat lapselleen nimeksi jos poika (nimet muutettu) Keijo Taavetti, jos tyttö Pirjo Paletti. Sanoimme sitten, että me annamme nimeksi Martti Kalevi tai Tiina Tivoli. Nimesivät sitten lapsena Tiina Tivoliksi. Yhdeksän aikaan ilmeistyi facebookiin ristiäiskuvia Tiina Tivolista. Onko oikeus loukkaantua?
Kommentit (26)
Pysykää suunnitelmassanne, "ystävänne" hävetkööt. Mä läksyttäisin kunnolla.
Minä ainakin laittaisin juuri sen nimen minkä olin aikonutkin. Mitä väliä vaikka kahdella lapsella olisikin sama nimi? En ole koskaan ymmärtänyt. :o
ON! itse olen tiennyt lasteni nimet 16 vuotiaasta saakka ja ihan tällaisista syistä ikinä ole niitä kenellekkään kertonut
No voi voi. Teidän olisi pitänyt maksaa se varausmaksu nimenvaraustoimistolle.
Miten voitte lyödä lukkoon lapsen nimeä ennen kuin näette, miltä se lapsi näyttää? Jos olette ajatelleet nimeksi Joona, mutta lapsi näyttääkin ihan Paavolta, niin laitatteko sille kuitenkin sen Joonan väen vängällä?
Antaisin lapselle saman nimen kuin olin alunperin suunnitellut. Nehän on vain kavereita, ihan sama, vaikka lapsilla olisi samat nimet. Facebookiin en lapsen nimeä kyllä laittaisi enkä kuvaakaan. Miksi tällaista asiaa pitäisi tuoda julki Facebookissa? Ei lasten juttuja facebookkiin, koskaan.