Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kipu alaleukaluussa

Vierailija
12.01.2015 |

Elikkäs alaleuassa vasemmalla on kipeä kohta. Siitä kohdin on kipeä aina kun koskee ja ihan kuin olisi siitä kohden turvonnut tms Googlailla koetin mutta siinä kohti ei mitään niveliä ym ole.
Onko kellään kokemusta tälläisestä? Hampaissa ei tunnu kipua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:14"]Minulla oli jokin aika sitten muodostunut sylkirauhaseen (muistaakseni) kivi tms... Se kipu tuntui just leukaluussa.
[/quote]
Kävitkö hammaslääkärissä vai normilääkärillä? Mietin että kumpaan aamulla soitan.
[/quote]
Normi. Kuvattiin röntgenissä.

Vierailija
2/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ärtynyt imusolmuke tai sylkirauhanen. Voi olla hammasperäistä, eli juuri tulehtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jokin aika sitten muodostunut sylkirauhaseen (muistaakseni) kivi tms... Se kipu tuntui just leukaluussa.

Vierailija
4/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:13"]Voisi olla ärtynyt imusolmuke tai sylkirauhanen. Voi olla hammasperäistä, eli juuri tulehtunut.
[/quote]
Juurihoitohammas on juuri tuon kohdalla..mutta juurihoito tehty jo vuosia sitten.

Vierailija
5/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:14"]Minulla oli jokin aika sitten muodostunut sylkirauhaseen (muistaakseni) kivi tms... Se kipu tuntui just leukaluussa.
[/quote]
Kävitkö hammaslääkärissä vai normilääkärillä? Mietin että kumpaan aamulla soitan.

Vierailija
6/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:13"]Voisi olla ärtynyt imusolmuke tai sylkirauhanen. Voi olla hammasperäistä, eli juuri tulehtunut. [/quote] Juurihoitohammas on juuri tuon kohdalla..mutta juurihoito tehty jo vuosia sitten.

[/quote]

Multa poistettiin takahammas syksyllä, siihen hampaaseen oli myös tehty juurihoito vuosia sitten. Siitä huolimatta oli jostain syystä tulehtunut juurestaan ja säteili kipua leukaa myöten korvaa kohti, jännää oli sekin että kipua oli myös yläetuhampaissa samalla. Hammaslääkäri sanoi että joskus joudutaan juurihoitokin uusimaan vuosien päästä, mutta mulla oli tosiaan jo paha märkäpesäke joten hammas poistettiin. 
Ei mulla ollut mitään muuta oiretta hampaani kanssa kuin se kipu joka ei ollut jatkuvaa eikä ihan selvääkään aina mistä se tuli.

Vierailija
7/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputtele kynnellä tai vaikka hammasharjan varrella kevyesti hampaitasi. Jos niistä joku aristaa, on suuntana hammaslääkäri. Muuten aloittaisin terveyskeskuksesta, mutta ei sinnekään kiire ole jos et ihan oikeasti uumoile jotakin märkäpaisetta. Ihmisen elimistö toimii ihan oikein, kun imusolmukkeet turpoavat esim. flunssaviruksen yrittäessä hyökkäystä. Ne aktivoituvat tuottamaan tappajasoluja.

Siis: katsele 2-3 päivää mihin suuntaan menee, käy loppuviikosta terveyskeskuksessa jos pahenee ja aiemmin tietysti, jos nousee kova kuume. 2

Vierailija
8/8 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:13"]Voisi olla ärtynyt imusolmuke tai sylkirauhanen. Voi olla hammasperäistä, eli juuri tulehtunut. [/quote] Juurihoitohammas on juuri tuon kohdalla..mutta juurihoito tehty jo vuosia sitten.

[/quote]

Multa poistettiin takahammas syksyllä, siihen hampaaseen oli myös tehty juurihoito vuosia sitten. Siitä huolimatta oli jostain syystä tulehtunut juurestaan ja säteili kipua leukaa myöten korvaa kohti, jännää oli sekin että kipua oli myös yläetuhampaissa samalla. Hammaslääkäri sanoi että joskus joudutaan juurihoitokin uusimaan vuosien päästä, mutta mulla oli tosiaan jo paha märkäpesäke joten hammas poistettiin. 
Ei mulla ollut mitään muuta oiretta hampaani kanssa kuin se kipu joka ei ollut jatkuvaa eikä ihan selvääkään aina mistä se tuli.
[/quote]
Taidanpa soitella huomenna hammaslääkäriin.