Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, Nexiumin (happosalpaaja) mahd. haitat pelottavat!

Vierailija
12.01.2015 |

Sain refluksiepäilyn vuoksi reseptin Nexiumia, mutta nuo sen haitat (infektioriski, vaaralliset ripulit jne) pelottavat. Yleensä en ole taipuvainen hysteriaan, mutta nyt jostain syystä olen. Haluaisitteko kertoa kokemuksianne lääkkeestä? Kaikki ns. protonipumpun salpaajat käyvät, ei tarvitse olla juuri Nexium.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, minuakin kiinnostaa aihe.

Vierailija
22/26 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happosalpaajien syönti vähentää happoja ja ruoka menee osin sulamattomana ohutsuoleen. Vastareaktio on ruoka-allergiat sekä erilaiset kasvaimet eli suolistosyövän esiasteet. Refluksivaiva ei parane, vain vaivat helpottuvat kohtalokkain seurauksin. Mene kirurgin puheille, pyydä että tutkii leikkausmahdollisuuden  puolinukutuksessa ( jolloin et tiedä etkä tunne mitään). Leikkauksella paranee vaivan aiheuttaja jos on mahdollisuus leikata. Leikkauksen jälkeen ei saa syödä vatsaa täyteen vuosiin eikä oksentaa.   Muutoin  leikkausarpi repeää ja korjaus liki mahdoton. Varo myös porkkanan syöntiä (oma kokemus). Kaiken kokeneena: refluksi parani täydellisesti. Samoin ruoka-allergiat. Vatsan kasvaimet leikattu ja olotila parempi kuin koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapselle 1- 2 vuotiaana annettiin Nexiumia vaikeaan refluksiin. Käytössä oli myös Zantac.

Vierailija
24/26 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

höpö höpö, minä olen syönyt sitä jo 15v joka päivä. aamulla on otettava se ensimmäisenä. aina.

Nexium suositellaan kyllä otettavaksi iltaisin. Miksi otat aamulla?

Vierailija
25/26 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpö höpö, minä olen syönyt sitä jo 15v joka päivä. aamulla on otettava se ensimmäisenä. aina.

Nexium suositellaan kyllä otettavaksi iltaisin. Miksi otat aamulla?

Minun lääkärini kirjoitti ohjeisiin että tyhjään vatsaan aamulla, minkä jälkeen pitää vielä odottaa jonkin aikaa ennen kuin syö.

Minä syön kuurin tarvittaessa (tyyliin kerran vuodessa) jos pahoinvointi ja oksentelu menee liian rajuksi. Ts rajoittaa arkielämää jo naurettavan paljon.

Gastroskopiassa löytynyt rakenteellinen virhe, löysä mahaportti. Noita ei taideta ihan heti leikata, saa olla aika pahana ennen sitä. Näin olen itse saanut ymmärtää kun tämän vauvan takia voin jatkuvasti huonosti (en ilmeisesti tarpeeksi leikkausta varten kuitenkaan).

Vierailija
26/26 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain muutamasta Somac tabletista harvinaisen, vakavan sivuvaikutuksen, munuaisaltaan tulehduksen, osa ei saa mitään, osa saa jopa vakavia sivuvaikutuksia. Ei ollut refluksi vaan sappikivet, että osaa ne yksityiselläkin tehdä virhediagnooseja. Tutkimukset edessä, kaikki ei ole refluksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi