Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, Nexiumin (happosalpaaja) mahd. haitat pelottavat!

Vierailija
12.01.2015 |

Sain refluksiepäilyn vuoksi reseptin Nexiumia, mutta nuo sen haitat (infektioriski, vaaralliset ripulit jne) pelottavat. Yleensä en ole taipuvainen hysteriaan, mutta nyt jostain syystä olen. Haluaisitteko kertoa kokemuksianne lääkkeestä? Kaikki ns. protonipumpun salpaajat käyvät, ei tarvitse olla juuri Nexium.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, lisää saa laittaa.
Ap

Vierailija
2/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen, että jätät sen suklaan ja mietit on muita juttuja mitä voisit tehdä ilman lääkkeitä. Näiden muutosten lisäksi otat sitten vaikkapa vain 2 viikon kuurin nexiumia, että limakalvot saavat mahdollisimman otolliset olosuhteet paranemiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kun sain kuulla noista riskeistä ja totesin pärjääväni ilmankin. Jos sinulla on ylipainoa, laihduta jos suinkin kykenet. Vältä kaikkea närästystä aiheuttavaa.

Vierailija
4/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpi on pahempi vaivat vai haitat? Jos hapot aiheuttaa esofagiittia tai vuotoja niin ehkä se lääke on aiheellinen. Olen vuosia ko lääkettä käyttänyt tarvittaessa eikä mitään haittavaikutuksia. Miehellä ollut muita valmisteita ollut käytössä yli 10 vuotta päivittäin, eikä sivuvaikutuksia. Ylipäätään en tiedä ketään jolle tuo lääke ei olisi sopinut.

Vierailija
5/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön somaccia eikä oo oireita ollut. Aluksi maha oli vähän outo mutta nyt kaikki hyvin. Helpottanut elämää paljon.

Vierailija
6/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kärsiä pistä napaas vaan loppuu närästys

Vierailija
7/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni laski leukosyyttiarvot tosi alas noista, ja ne menettävät tehoaan pitkäaikaisessa käytössä kuulemma...

Vierailija
8/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, lisää otetaan vastaan.

Laihdutettavaa ei ole, eikä oikein muutoinkaan hirveästi petrattavaa elintavoissa (paitsi varmaan suklaan syömisen lopetus).

Vierailija
9/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu nyt hyvä ihminen :) Mä sain Nexiumia esofagiittiin. Eli oireena oli sellanen tylppä kipu rintakehän keskellä, aterian jälkeen siinä myös poltteli ja oli ikään kuin pakko röyhtäillä, jotta olo helpottuisi. Olin ihan varma, että mulla on vähintään ruokatorven syöpä... Mutta kun olin saanut lääkäriltä Nexiumit, niin n. 10 minuutin kuluttua ekan pillerin ottamisesta entiselle kipualueelle levisi lievittävä pehmeä tuntu. Ihan mahtava ja uskomattoman hyvä olo kaiken sen kivun jälkeen!! Ja mitään haittavaikutuksia ei tullut, vaan vaiva parani todella hyvin ja nopeasti. Älä turhaan pelkää tehokasta hoitoa! Koska siihen vaivaasihan sinä hoitoa haluat, etkös? :)

Vierailija
10/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpö höpö, minä olen syönyt sitä jo 15v joka päivä. aamulla on otettava se ensimmäisenä. aina.

Vierailija
11/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esofagiitti lisää riskiä sairastua ruokatorven syöpään. Syö vaan ne nexiumit.

Vierailija
12/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zolt:sta ei ainakaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Toi Nexiumi on muuten kalliimpi, kuin muut happosalpaajat, eikä ole yhtään sen tehokkaampi. Omasta mielestäni tämä Zolt toimii kaikkein parhaiten.

Vierailija
13/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:59"]

Kiitos kommenteista, lisää otetaan vastaan.

Laihdutettavaa ei ole, eikä oikein muutoinkaan hirveästi petrattavaa elintavoissa (paitsi varmaan suklaan syömisen lopetus).

[/quote]

Lopeta ihmeessä se suklaa. Minulla se oli pahin närästyksen aiheuttaja.

Vierailija
14/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12-vitamiinin pitoisuutta pitäisi tutkailla teillä, jotka jatkuvasti syötte happosalpaajia. Sen vitamiinin puute voi aiheuttaa peruuttamattomia tuhoja elimistössä (mm. muistiongelmat) ja nuo lääkkeet estävät sen vitamiinin imeytymistä.

Vierailija
15/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt noin 10vuotta Nexium 20mg x 3-4 tablettia iltaisin, eikä mitään sivuoireita ole koskaan ollut. Ei edes alussa.

Vierailija
16/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:03"]

B12-vitamiinin pitoisuutta pitäisi tutkailla teillä, jotka jatkuvasti syötte happosalpaajia. Sen vitamiinin puute voi aiheuttaa peruuttamattomia tuhoja elimistössä (mm. muistiongelmat) ja nuo lääkkeet estävät sen vitamiinin imeytymistä.

[/quote]

Meillä on suvussa B12-vitamiinin imeytymisongelmia ihan ilmankin, niin sitä on moni ottanut pistoksina ilman refluksilääkkeitäkin (refluksiongelmakin kulkee suvussa...)

Vierailija
17/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Nexiumia nyt 5 vuotta isolla annoksella , ja enpä ole huomannut haittoja. Parempi  happosalpaaja kuin ruokatorven kärventyminen, vaikka eihän se kivaa ole loppuelämän lääkitystä syödä.
Buranassakin on liuta haittavaikutuksia, kuten ihan kaikissa lääkkeissä, joten lopeta se draamailu ja vedä sulle määrätyt lääkkeet tai vaihtoehtoisesti kärsi oireista.

Vierailija
18/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys ja happamat röyhtäykset aiheuttavat pitkän päälle solumuutoksia ja syöpää ruokatorvessa ja kurkussa. Ota hyvä ihminen Nexiumia, jos on tarvis.

Vierailija
19/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että teille ei ole tullut lääkkeistä haittoja, ei poista sitä faktaa, että joillekin onnettomille tulee keuhkokuume tai vakava ripuli. Jokainen punnitsee millaisia riskejä haluaa ottaa. On kuitenkin hyvä, että tietää, että riskejä on. Ei niiltä tarvitse sulkea silmiään.

Vierailija
20/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykännyt siitä olosta, minkä se lääke teki vatsaani ja ruokatorveen. En osaa kuvailla sitä fyysistä tuntemusta. Ei ollut kipua, mutta epämiellyttävä olo ja johtui kai hapottomuudesta. Rukkasin ruokavaliota ja nyt pärjään ilman lääkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme