HUS:in koronapotilaista jo 29 % kahdesti rokotettuja
https://www.hus.fi/ajankohtaista/koronavirus-covid-19/koronavirus-lukui…
Viime viikon tilastoa ei ole vielä julkaistu.
Kommentit (175)
Faktana voidaan pitää ainakin sitä että vakavasti sairastuneet pääosin ovat ylipainoisia. Maailma pulskistuu huomattavaa tahtia ja lihavien immuunivaste rokotuksiin jää köykäiseksi. Ylipainoisia ei yleensä oteta kliinisiin rokotetutkimuksiin elimistössä jylläävän matala-asteisen tulehduksen takia joka vääristäisi tuloksia. On myös mietitty tarvitaanko pidempiä neuloja ruiskuihin jotta rokote ei päädy rasvakudokseen ja aiheuta siksi huonompaa immuunivastetta. Lihavuus on syy siihen miksi jenkit haluaa rokottaa myös lapset. Kansakuntana me suomalaiset olemme todella lihavia ja meillä niinikään lihavia lapsia. Ja lihavuus todellakin tarttuu. Tätä on tutkittu. Ei viruksen lailla vaan sosiaalisten piirien kautta. Jos kaveripiiri on pulskaa niin kummasti sitä sallii saman pulskuuden itsessään...
Uusi tilasto: Husin sairaalapotilaista jo 35 % kahdesti rokotettuja.
Lähde tuohon edelliseen. https://www.hus.fi/ajankohtaista/koronavirus-covid-19/koronavirus-lukui…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään terve ei levitä koronaa, oli sitten rokotettu tai rokottamaton. Sairaat levittävät. Rokotetut, joilla tauti on useammin lievempi ja jotka saavat ja uskaltavat liikuskella täysin vapaasti, ja joita on valtaosa ihmisistä, levittävät tautia huomattavasti lukumääräisesti enemmän kuin rokottamattomat.
Kun rokottamaton saa taudin, hän useimmiten jää kotiinsa sitä potemaan, eikä lähde baariin.
Kuolemat ja sairaalahoito kohdistuvat vanhoihin ja perussairiasiin ihmisiin, rokotettuihin ja rokottamattomiin. Esim saattohoidossa olevia ihmisiä ei rokoteta, joten he näkyvät kuolintilastossa rokotteista kieltäytyvinä.
Voit olla täysin terve, vaikka oletkin tartunnankantaja. Ellei ole oireita, olet terve, etkä sairas. Että eikö siis kannata rokottautua, koska silloin tietää olla menemättä baariin, jos saa tartunnan? Mistä ihmeestä päättelet sen tartunnan saaneesi oireettomana muutenkaan? Oireettomia kantajia on sekä rokotetuissa että rokottamattomissa.
Et voi olla terve, jos sinulla on korona. Sairastat koronaa, vaikka olisit oireeton.
Totta kai ne rokotetut valtaavat sairaalat, koska alkuvuodesta rokotettujen suoja on alkanut alenemaan. Eihän suoja vanhoilla yms ollut alussakaan kun jotain 85 prosenttia, ainakin astra zenecalla, muistaakseni. Niin aleneman jälkeen se on vielä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen toistakymmentä koronan (ilman rokotetta) sairastanutta.
Vakavin oli heistä 3pva 38 asteen kuume ja sen jälkeen haju- ja makuaisti oli 2vkoa kadoksissa.Tuota yhtä lukuunottamatta kaikki tekivät etätöitä normaalisti koko "sairastamisensa" ajan, muutamalla oli pientä yskää. Kenellekään ei jäänyt mitään oireita.
On kyllä niin hirmuisen kamalan hurja tauti! Kun fakta on se, että valtaosalla se on jopa normi nuhaa lievempi.
Minä tunnen viisi sairastunutta, joilla ei ollut rokotetta.
18 v tyttö, vain päänsärky
19 v tyttö, viiden päivän kipu ja kuume ”ihan kamala tauti”
40 v mies, joutui sairaalaan,
45 v mies, tällä hetkellä sairaalassa, kolmasosa keuhkoista tulehtunut
65 v nainen, sai viime keväänä, ja vielä long covid.
Jos minä katson omaa otostani, niin ei kyllä ilahduta….
Tunnen myös kaksi rokotettua, jotka ovat sairastaneet koronan
25 v mies, täysin oireeton, jäi kiinni kun töissä kaikki testattiin
50 v mies, perusflunssa, samanlainen kuin joka syksy.
Moni ei joko tajua tai "halua" tajuta sitä, että jos 100 % olisi tuplarokotettuja niin silloin kaikki koronan takia sairaalassa olevat olisivat tuplarokotettuja vaikka kokonaisuutena rokotukset vähentävät tautitaakkaa massiivisesti (tartuntojen määrä, taudin vakavuus).
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen pari riskiryhmään kuuluvaa työikäistä ketkä eivät uskalla ottaa rokotetta. Toinen totesi että on jo niin paljon vaivoja muutenkin ettei halua mitään piikkihaittaa.
Sama, lisäksi kuulun itsekin samaan porukkaan.
En ole uskaltanut ottaa rokotetta, koska kukaan lääkäri ei ole voinut ottaa kantaa, mitkä on riskit. Sairastin bakteeritulehduksen muutamia vuosia sitten ja sain reaktiona siihen/antibioottiin äkäisen punavihoittuman. Sen jälkeen samanlainen ihottuma on tullut kolmesta eri lääkeaineesta ja on loppunut lääkkeen käytön loputtua. Ei auta allergialääkkeet ja iho kuoriutui esim sääristä vereslihalle. Olen myös allerginen parille puudutteelle ja mm sulfalle.
Jos ihottuma tulisi rokotteesta, et saa sitä ainetta millään pois kehosta. Toki tiedän, että korona itsessään voi aiheuttaa saman. Onko joku vastaavasta kärsivä uskaltanut ottaa rokotteen?
Vaikuttaa kyllä vähän siltä että on täysin sama onko rokotettu vai ei. Ne lakoo tähän jotka lakoo. Nythän tää virus vasta lähtenyt leviämään suomessa ja edelleen on kovin pieni osa suomalaisista saanut sen tartunnan. 10vuoden päästä loppukaneetti tulee olemaan että rokotteet ei tehonneet,ei passit eikä lockdownit. Osa nyt vaan kuoli virukseen ja 98% prosenttia ihmiskunnasta selvisi ja porskutti eteenpäin.
Olen ollut työssä Suomen ehkä pahimmassa koronapesäkkeessä Rauman telakalla pari vuotta.8 kertaa testattu( neg.).En ole ottanut yhtään rokotusta.Olen nyt valmistautunut koronapassin tuloon vain yhdellä tavalla.LOPETAN työnteon.Kavereita otti jotain paskaa astraa jo helmi-maaliskuussa.Nyt kun on kulunut jo yli 6kk niin lasketaanko ne edelleen rokotetuista?Itse olen yli 60v tupakoiva reilusti ylipainoinen enkä lasiin sylje
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tilanne nyt?
Tilastoja ei julkaista enää. Pfizer kieltää.
Kyseistä ainetta käytetään puskutiaineena lääkkeissä, rokotteissa, kipugeeleissä, kosmetiikassa, ……