Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pyytäisit tilanteessani palkkaa?

Vierailija
12.01.2015 |

Olen pitkäaikaistyötön ja pääsin työhaastatteluun asiakaspalvelutehtäviin. Käytännössä töissä ollessa vastailen puhelimeen suurimman osan ajasta ja kuulema silloin tällöin käy asiakkaita paikan päällä. Työ on kokoaikainen ja siihen nimenomaan haettiin pitkään työttömänä ollutta. Minua pyydettiin haastattelussa esittämään palkkatoive, mutta pitkään töistä poissa olleena tuo tuntuu nyt todella vaikealta. Tärkeimpänähän tässä minulle on päästä taas työelämään kiinni, mutta en voi tehdä töitä niin, että jään siitä menojen jälkeen miinukselle. Mikä olisi ehdoton minimi mitä tämän tyyppisestä työssä tilanteessani voisi pyytää, ja mikä taas maksimi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3000 euron ei Suomessa kannata töitä tehdä. Älä myy itseäsi liian halvalla. Kyllä pitkäaikaistyöttömälläkin joku arvo on oltava.

Vierailija
2/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 000€/kk on aika maximi. Tuollaisesta duunista jos 3 000€/kk pyydät niin nauravat pihalle :D ja ottavat toisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500?

Vierailija
4/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäisin minkä alan TESsiä työpaikalla mahdollisesti sovelletaan ja tsekkaisin sieltä minimipalkan. Jos ei hajuakaan oikeasta TESsistä, kattoisin tiedon PAMilta (palvelualojen ammattiliitto). Harvassa työpaikassa maksetaan juuri toiveiden mukaan, esimerkiksi saatat hyvinkin saada enemmän palkkaa mitä toivot, taikka sitten vähemmän. Pääasia olisi saada palkkatoive osumaan suht realistiseksi. Tarkemmin en osaa auttaa.

Vierailija
5/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2000€ se palkka ei tule missään tapauksessa olemaan, pyytäisin itse tuollaisesta 1900€.

Vierailija
6/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tessin mukainen vähintään

Vierailija
7/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä provo. Et todellakaan voi pyytää 3000 euroa, jos sinulla ei ole kunnollista koulutusta & kokemusta. Itse olen saanut samantapaisesta hommasta n. 2000€, joka aika alan keskipalkkausta 5 vuotta sitten ilman koulutusta.

Vierailija
8/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muuten aspalvelu tehtävissä. Vastasin sius puhelimeen ja välillä kävi asiakkaita joita ohjasin oikeille henkilöille. Lajittelin myös postin ja kopioin. Niin palkka oli n. 1700€ brutto.

Vierailija
9/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös siitä, teetkö työtä pk-seudulla vai muualla. Pk-seudulla kehtaa varmaan pikkaisen enemmän pyytää. Mutta missään nimessä en 2000 enempää pyytäisi, eivät ole luultavasti ihan sitäkään valmiita maksamaan.

Vierailija
10/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko naiset, miten alennatte itseänne? Neuvotte toista pyytämään palkkaa alle suomalaisten keskipalkan. Sitten itkette keskusteluissa miten naiset saavat kehnoa palkkaa kun eivät uskalla pyytää kunnon liksaa. 3000 eurossa / kk on neuvottelun varaa alaspäin, 1900 eurossa / kk ei lainkaan. Ei ole ihme, jos omat palkkanne ovat ihan persiistä. Olette tasan ansainneet kehnot liksanne ettekä senttiäkään enempää.

Vierailija
11/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 13:24"]Ärsyttävä provo. Et todellakaan voi pyytää 3000 euroa, jos sinulla ei ole kunnollista koulutusta & kokemusta. Itse olen saanut samantapaisesta hommasta n. 2000€, joka aika alan keskipalkkausta 5 vuotta sitten ilman koulutusta.
[/quote]
mitä hilseilet? lue aloitus uudestaan! ei ap puhunut 3000€ vaan vastaaja.

Vierailija
12/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä sama kyssäri olisi jossakin miesten palstalla niin vastaajat korostaisivat työn vaativuutta ja vastuuta sekä sitä, mikä olisi urapolku ylöspäin, eivätkä kehuisi työn helpoutta

miehet neuvoisivat kysyjää että alle 4000€/kk ei kannata hommaan ruveta

Vierailija
13/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei alenna palkkatoivetta ei saa töitä. Valitettavasti. Työnantaja ottaa sen kenet halvimmalla saa. Vasta hain yhtä paikkaa. Tiedän että henkilö joka paikasta jäi äitiyslomalle sai 2400€/kk. Pyysin itse 2000-2200. Mulla on sama koulutus ja enempi työkokemusta kun tällä joka jäi äippälomalle. Työnantaja ehdotti palkaksi 1790 €. Kuulema maksimi jonka voivat maksaa.

Vierailija
14/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot pitkäaikaistyötön niin voisko ne saada jotain tukea susta?

Vierailija
15/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 13:38"]

Huomaatteko naiset, miten alennatte itseänne? Neuvotte toista pyytämään palkkaa alle suomalaisten keskipalkan. Sitten itkette keskusteluissa miten naiset saavat kehnoa palkkaa kun eivät uskalla pyytää kunnon liksaa. 3000 eurossa / kk on neuvottelun varaa alaspäin, 1900 eurossa / kk ei lainkaan. Ei ole ihme, jos omat palkkanne ovat ihan persiistä. Olette tasan ansainneet kehnot liksanne ettekä senttiäkään enempää.

[/quote]

Jospa meillä on hallussa tämän hetkiset realiteetit; työpaikoista käydään kova kisa työttömien määrän koko ajan kasvaessa.

Ap:n mainitsemaan tehtävään kun ei edes tarvita kummempaa koulutusta, joten sellaisesta tehtävästä ei voi olettaa maksettavan kovinkaan hyvin.

On ihan järkevää mitoittaa palkkatoive realiteettien mukaiseksi, jos haluaa oikeasti työllistyä. Sitten voi osoittaa olevansa työssä niin hyvä, että palkankorotuksen pyytäminen jatkossa on perusteltu.

Vierailija
16/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää julkisella vai yksityisellä sektorilla?

Pääkaupunkiseudulla vai sen ulkopuolella?

Mikä ala on kyseessä?

Uskaltaisin ehkä 1800e/kk pyytää palkkaa jos vaikka julkisella ja jossain keskikokosessa kaupungissa.

Helsingissä ehkä 2000/kk

Vierailija
17/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tes:in mukaista palkkaa kannattaa ehdottaa, jos töihin haluaa. 1700-1900e/kk

Vierailija
18/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen toimistohotelleissa respatyttönä, olen vartijan tesn alainen ja tuntipalkkani on reilu 11€.

1900€ on mielestäni melko realistinen.

Vierailija
19/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää miksi haetaan pitkään työttömänä ollutta eli toisin sanoen potentiaalisesti työelämästä pahasti vieraantunutta. Joku paikallinen tukikampanja?

Esität että pyyntösi on noista tehtävistä pidemmällä aikavälillä 25k/vuosi (2000*12.5) ja olet 

1) valmis alussa (mutta et loputtomiin) joustamaan tarvittaessa hiukan alaspäin jos joudut käyttämään aikaasi harjoitteluun tai huonosti tuottaviin tehtäviin

2) halukas ottamaan vastuuta ja hoitamaan myös muita tehtäviä

3) luotettava, täsmällinen ja vain vähän ohjausta tarvitseva

4) halukas sitoutumaan pidemmäksi ajaksi

Jos olet hakijana ominaisuuksiltasi kärkijoukossa niin palkkaa kyllä neuvotellaan yhdessä alaspäin jos se on rahasta kiinni. Ja jos ei neuvotella ja saat paikan niin tiedätpä pyytää puolen vuoden päästä lisää.

Toki siellä hakijoissa varmaan on niitäkin, jotka lupaa tehdä tuon 1200e/kk. Ei silti kannata vaikuttaa epätoivoiselta, joka kalastaa mitä tahansa paskapaikkaa päästäkseen sen verran työmarkkinoiden syrjään kiinni, että varmasti jatkaa paremman paikan etsintää.

Vierailija
20/20 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

17: Yksityinen ja pääkaupunkiseudulla.

20: Ei ole tukikampanja ja itsekin mietin miksi kaltaistani henkilöä hakevat, päädyin sitten siihen lopputulokseen että haluavat jonkun joka tulee mahdollisimman pienellä palkalla töihin. Sen takia tämän ketjun aloitinkin, kun en tiedä minkä verran uskallan pyytää ettei naureta pihalle, mutta samalla tuollaisella 1200e/kk palkalla käteen ei jää senttiäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi