Ottaa kyllä rankasti päähän jos ei saada tyttären vanhojentanssimekkoa myytyä
Puku on ollut yhden päivän käytössä ja hinta alushameineen oli 440€. Olen facebookissa laittanut mekon myyntiin useammassa paikassa ja hinta tietysti käytetyn mukaan, mutta toki silti pyynti yli 100€. Kolme kyselyä mekosta tuli, mutta kahdelle liian pieni mekko ja yksi taas haluaa nauhakiinnityksen kun tuossa tyttären mekossa on vetoketju.
Mekko vie paljon tilaa eikä sille ole käyttöä. Hintaa laskin vähän ja olen valmis laskemaan lisää jos ei vieläkään mene. Ihan ilmaiseksi en kyllä haluaisi kallista mekkoa antaa. Nyt on vielä heikko taloudellinen tilanne kun miehen kanssa molemmat oltu pitkillä sairauslomilla ja tehdään osa-aikaisesti töitä. Rahat olisi nyt kyllä tarpeen kun säästöt alkaa olla syöty eikä mies ole saanut pienen palkan lisäksi vielä korvauksia vakuutusyhtiöstä.
Stressaavaa. Pitää kaivella kaappeja ja etsiä muuta myytävää. Vaikka sitten euron parin juttuja, mutta rahaa sekin on ja jos on itselle tarpeeton tavara.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmää rahankäyttöä, miksi ihmeessä käytit noin paljon rahaa mekkoon jos on nyt rahapula?
Ai meidän olisi pitänyt tietää vuotta aiemmin, että meillä tulee nyt olemaan rahapula?!?
Ompelutarvikeliikkeestä voi ostaa supivan väristä satiininauhaa yms. tarvikkeita, joista saa kätevästi askarreltua olkaimet.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ompeli itse morsiuspuvun kaavojen mukaan. Tyllialushame tehtiin erikseen kohottamaan helmoja.
Ei tullut kalliiksi, vaikka ihan laadukas kangas hankittiin.
Kun alushameen jättää pois, voi käyttää iltapukuna myöhemminkin - jos tulisi painoa lisää, voi säätää saumoista. Muutoin on hillitty ja klassinen malliltaan, joten kelpaa vaikka koko iän.
Minäkin ompelin itse reilu 15 vuotta sitten ja kyllä se aika kalliiksi tuli silloinkin. Kangasta kun tuommoiseen menee hirveän paljon ja nykyään on kankaiden hinnat noussut entisestään. Halvemmalla saisi sen kerran tanssitun, mutta silloin ei ollut yhtä hyvin tarjolla kuin nykyään.
Olisi kiva jos järjestettäisiin joku secondhand-mekkomyynti, jossa olisi samaan aikaan paljon ostajia ja myyjiä. Ei tuollaisia kalliita mekkoja viitsi sovittamatta ostaa. Ja on jotenkin kiusallista mennä toisten koteihin sovittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mekkoja on tosi hankala myydä. Tärkeä päivä ja monet haluavat juuri tietynlaisen mekon, lisäksi muoti muuttuu koko ajan. Itse päädyin antamaan omani pois ryhmässä jossa lahjoitetaan mekkoja vähävaraisille, eikä ollut helppoa saada menemään sielläkään vaikka ei ollut mitenkään erikoinen tai vanhaa muotia.
Jos mekko ei oikeasti mene kaupan, niin kyllä se sitten lahjoitetaan koska vie tilaa niin paljon. Meillä ei ole sille oikein hyvää säilytyspaikkaa. Parempi se lahjoittaa tänä tai ensi vuonna koska sitten alkaa mennä muoti jo niin pahasti ohi.
Uskon myös, että mekkosi saadaan myytyä. Itse satsaisin moneen eri kanavaan (FB:n lisäksi vähintään Tori, koulujen ilmoitustaulut jne.), ja ottaisin HYVÄT KUVAT HYVÄSSÄ VALAISTUKSESSA. Liian paljon on synkkiä kuvia pelkästä mekosta henkarissa, ei mallinimeä ei lisäkuvia jne. Kuvia pitäisi olla siitä, miltä näyttää päällä, niin takaa kuin edestä. Ei se mekko itse itseään myy. Ja jos mekko ei mene heti, niin ilmoitus uudestaan parin päivän päästä.
Luethan viestini ap ajatuksella, en usko, että on vielä myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka laittaa vanhojentanssipukuun 400 e?
Trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mekkoja on tosi hankala myydä. Tärkeä päivä ja monet haluavat juuri tietynlaisen mekon, lisäksi muoti muuttuu koko ajan. Itse päädyin antamaan omani pois ryhmässä jossa lahjoitetaan mekkoja vähävaraisille, eikä ollut helppoa saada menemään sielläkään vaikka ei ollut mitenkään erikoinen tai vanhaa muotia.
Jos mekko ei oikeasti mene kaupan, niin kyllä se sitten lahjoitetaan koska vie tilaa niin paljon. Meillä ei ole sille oikein hyvää säilytyspaikkaa. Parempi se lahjoittaa tänä tai ensi vuonna koska sitten alkaa mennä muoti jo niin pahasti ohi.
Juu, muutama vuosi sitten kaikilla oli pastellisävyisiä olkaimettomia leveähelmaisia tyllihörhelöitä. Nyt nuo alkaa olla jo out.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennewwanhaan wanhojen tanssit olivat oikeasti niin että pukeuduttiin entisajan vaatteisiin,mummojen ja ukkien ja vanhapiikatätien.
Jenkkihömpötys valtaa aina kaiken.
Kuka markkinoisi oikeat Wanhojen tanssit?
Tämä palsta on tuulahdus jostain 1950-luvulta. Jo 2000-luvun vaihteessa puvut käytiin hakemassa maaseudullakin pukuvuokraamosta.
Onko 2000-luvun vaihde mielestäsi ennen vanhaan? En halua tietää, mikä aika sinusta on ennen vanhaan jos 2000-lukukin on muinaishistoriaa.
Jos jollain 1980-luvulla puku on otettu mummon jäämistöstä, niin selvä juttu. Mutta 2000-luvun vaihteessa ja sen jälkeen suurin osa on käynyt hakemassa puvun vuokraamosta. Trendi ei muutu sillä, että joku haikailee jotain vanhaa aikaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin lukiossa "epäsuosittujen" porukassa eikä minulla ollut poikaystävää, joten vanhat jäivät väliin. Silloin harmitti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ei niinkään; säästyipähän rutkasti rahaa muihin asioihin. Kuulin parilta osallistuneelta kaverilta, kuinka paljon koko ilta pukuineen ja kampauksineen maksoi - huhhuh! Monilla meni yli tonnin. Eikä se ilta edes kuulemma ollut hauska enää tanssien jälkeen: ravintolassa istuttiin hiljaa ja keskityttiin syömiseen. Sen jälkeen suurin osa lähti kotiin, pieni porukka piti omat bileet. Moni ei kuulemma edes pitänyt omasta paristaan, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei ollut ja pakko oli osallistua.
Tansseista ja iltapuvuista sain itse sittemmin kyllikseni opiskeluaikojen vuosijuhlissa.
Meillä oli aivan huippuhauskat vanhojen jatkot, porukkaa muistakin lukioista, bändi ja kunnon bileet. En minäkään siitä tanssiparistani erityisemmin välittänyt, mutta ei kai se mikään pääasia olekaan. Ei meidän lukiossa kenelläkään tainnut olla poikaystävää parina. Jatkoilla tanssin sitten ihan toisten poikien kanssa (ja yhdestä tulikin sitten poikaystävä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
FB-myyntiryhmässä monella on ostohinta ollut jopa yli 500 € ja nyt myyvät kerran käytettynä n. 200-400 €:lla
Mekko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta oma nettipalsta vanhojen tanssien mekoille ja niiden ostolle ja myynnille. Oma mekko menee siinä samalla. Vaikka joku url vanhojentanssit.fi tai vastaava.
Vanhojentanssimekkojen myynnille on jo omia facebookryhmiä. Mekko on niissä myynnissä.
Ja sitten on facebook ryhmiä joissa niitä mekkoja annetaan ilmaiseksi. Siksi apn hintapyyntö on liikaa.
Eihän tuo mitenkään toivottomalle vaikuta, jos kiinnostuneita on ollut jo kolme. Hyvinkin ehtii vielä mennä kaupaksi ennen seuraavia tansseja :)
Vierailija kirjoitti:
Juuri ostin tyttärelle noin 450 euron puvun. Alapeukuttakaa vaan, mutta itselläni oli aikoinaan ihan hirveä puku ja todellakin kustannan tyttärelle prinsessapäivänsä vaikka maksaakin omaisuuden. Mekon lisäksi kampaus, meikki ja joku rusketusjuttu ja kengät sekä jatkot illalla, kynnet ja varmaan ilmaantuu muutakin.
Minä aikoinaan vuokrasin mekon vanhojen tansseihin, olisiko ollut n. 80€ koko setti. Ei todellakaan viitsi ostaa kallista mekkoa kun sitä muutenkin käyttää vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ennewwanhaan wanhojen tanssit olivat oikeasti niin että pukeuduttiin entisajan vaatteisiin,mummojen ja ukkien ja vanhapiikatätien.
Mikä on sulle ennenwanhaan? Sotien väliset ajat? Minä en nähnyt mummojen mekkoja edes 80-luvulla.
No minulla oli vanhojentanssit 2000-luvun alkupuolella, ja kyllä meillä ainakin oli tosi (ihanalla tavalla) sekalainen puvusto. Oli pari uutta iltapukua (ei mitään kovin kalliita), oli teatterista vuokrattuja krinoliinimekkoja, itse tehtyjä tosi hienoja pukuja, vintagepukuja (kuten minulla), vuokrattuja tanssiaismekkoja, taisi yksi olla hääpukukin kun oli vitivalkoinen... yhdellä pojallakin oli vintiltä löytynyt vanha 70-luvun samettinen diskopuku päällä, heh.
Totta kai kaikki halusivat näyttää nätiltä, mutta Oscar-gaalan henkinen puvustus ei ollut pääosassa. Juhlien kotikutoisuus oli iso osa niiden charmia. Vähän boheemia meininkiä.
On oikeastaan aika järkyttävää, miten sieluttomaksi tuokin homma meni ihan muutamassa vuodessa meidän juhlien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mekko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta oma nettipalsta vanhojen tanssien mekoille ja niiden ostolle ja myynnille. Oma mekko menee siinä samalla. Vaikka joku url vanhojentanssit.fi tai vastaava.
Vanhojentanssimekkojen myynnille on jo omia facebookryhmiä. Mekko on niissä myynnissä.
Ja sitten on facebook ryhmiä joissa niitä mekkoja annetaan ilmaiseksi. Siksi apn hintapyyntö on liikaa.
😂😂 Just joo, jotain sellaisia, joissa jotain sellaisia mekkoja joiden parasta ennen päivä meni jo aikoja sitten. AP:lle tiedoksi, että mun aikana tähän aikaan etsittiin eniten juuri seuraavalle vuodelle pukua. Laita ilmoitukseen mitat (rinnanympärys ja vyötärömitta varsinkin) ja myy isommalla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂 Just joo, jotain sellaisia, joissa jotain sellaisia mekkoja joiden parasta ennen päivä meni jo aikoja sitten. AP:lle tiedoksi, että mun aikana tähän aikaan etsittiin eniten juuri seuraavalle vuodelle pukua. Laita ilmoitukseen mitat (rinnanympärys ja vyötärömitta varsinkin) ja myy isommalla alueella.
Enkä myisi millään satasella, jos kerran myydään kalliimmallakin netissä. Minkätyyppinen puku myynnissä? Sitä ei ymmärtääkseni ole vielä kerrottu ollenkaan.
Mekko kirjoitti:
Silloin kun mekko ostettiin vuosi sitten niin oli kyllä varaa ostaa mekko uutena. Sopivaa käytettyä ei edes löytynyt. Nyt on taloudellinen tilanne heittänyt häränpyllyä ja säästöjä on pitänyt käyttää ihan elämiseen. Talolaina painaa päälle ja pakko se on maksaa kun ei sitä lyhennysvapaata loputtomiin saa ja korot pitää silti maksaa koko ajan. Lainan vakuutuksesta tullut summa ei päätä huimaa ja siitäkin meni veroja noin puolet.
Tyttären mekko ei ole edes sieltä kalleimmasta päästä vaan on paljon kalliimpiakin. Jotkut noissa facen ryhmissä myy käyttämättömiä mekkoja peruuntuneiden tanssien takia. Täällä onneksi saatiin tanssit pidettyä keväällä. Joissakin kouluissa pidetty tanssit nyt syksyllä.
Täälläkin oli syksyllä. Mekkoja on nyt paljon myynnissä ja uskon että helmikuussa tanssivat eivät kaikki ole vielä ostaneet mekkoja. Kyllä se kaupaksi vielä menee. Onhan teillä hyvät kuvat?
Tämä siis ap:n viesti.