Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa kyllä rankasti päähän jos ei saada tyttären vanhojentanssimekkoa myytyä

Mekko
02.11.2021 |

Puku on ollut yhden päivän käytössä ja hinta alushameineen oli 440€. Olen facebookissa laittanut mekon myyntiin useammassa paikassa ja hinta tietysti käytetyn mukaan, mutta toki silti pyynti yli 100€. Kolme kyselyä mekosta tuli, mutta kahdelle liian pieni mekko ja yksi taas haluaa nauhakiinnityksen kun tuossa tyttären mekossa on vetoketju.

Mekko vie paljon tilaa eikä sille ole käyttöä. Hintaa laskin vähän ja olen valmis laskemaan lisää jos ei vieläkään mene. Ihan ilmaiseksi en kyllä haluaisi kallista mekkoa antaa. Nyt on vielä heikko taloudellinen tilanne kun miehen kanssa molemmat oltu pitkillä sairauslomilla ja tehdään osa-aikaisesti töitä. Rahat olisi nyt kyllä tarpeen kun säästöt alkaa olla syöty eikä mies ole saanut pienen palkan lisäksi vielä korvauksia vakuutusyhtiöstä.

Stressaavaa. Pitää kaivella kaappeja ja etsiä muuta myytävää. Vaikka sitten euron parin juttuja, mutta rahaa sekin on ja jos on itselle tarpeeton tavara.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennewwanhaan wanhojen tanssit olivat oikeasti niin että pukeuduttiin entisajan vaatteisiin,mummojen ja ukkien ja vanhapiikatätien.

Jenkkihömpötys valtaa aina kaiken.

Kuka markkinoisi oikeat Wanhojen tanssit?

Ja mistäkähän tällaisia vaatteita enää tänä päivänä löytää? Tai löytäähän niitä vintage liikkeistä, mutta maksaa huomattavasti enemmän kuin uusi iltapuku. Jos taas meidänkin lapsi menisi mummonsa vaatekaapille löytyisi sieltä lähinnä ylisuuria tuulipukuja ja farkkuja ym. Voisi sieltä joku telttamallia oleva kotelomekkokin hyvällä tuurilla löytyä. Toisen mummon vaatekaapista löytyy sitä ihan tavan Marimekkoa ja Nansoa. Vanhapiikatätejä ei valitettavasti suvusta löydy.

Vierailija
82/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa intetään, että vanhojen tanssien nimi tulee vain siitä, että oppilaista tulee lukion vanhimpia? Totta kai se tulee siitä. Mutta vanhanaikaiset asut nimenomaan kuuluivat alunperinkin teemaan. Vanhoille vanhat vaatteet.

Sopii katsoa kuvia vaikka täältä, kun 60-luvulla pukeuduttiin vuosisadan alun tyyliin:

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005092041.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ennewwanhaan wanhojen tanssit olivat oikeasti niin että pukeuduttiin entisajan vaatteisiin,mummojen ja ukkien ja vanhapiikatätien.

Mikä on sulle ennenwanhaan? Sotien väliset ajat? Minä en nähnyt mummojen mekkoja edes 80-luvulla. 

No minulla oli vanhojentanssit 2000-luvun alkupuolella, ja kyllä meillä ainakin oli tosi (ihanalla tavalla) sekalainen puvusto. Oli pari uutta iltapukua (ei mitään kovin kalliita), oli teatterista vuokrattuja krinoliinimekkoja, itse tehtyjä tosi hienoja pukuja, vintagepukuja (kuten minulla), vuokrattuja tanssiaismekkoja, taisi yksi olla hääpukukin kun oli vitivalkoinen... yhdellä pojallakin oli vintiltä löytynyt vanha 70-luvun samettinen diskopuku päällä, heh.

Totta kai kaikki halusivat näyttää nätiltä, mutta Oscar-gaalan henkinen puvustus ei ollut pääosassa. Juhlien kotikutoisuus oli iso osa niiden charmia. Vähän boheemia meininkiä.

On oikeastaan aika järkyttävää, miten sieluttomaksi tuokin homma meni ihan muutamassa vuodessa meidän juhlien jälkeen.

Näin oli meilläkin samoihin aikoihin, mutta kuten sanoit, pian sen jälkeen tilanne muuttui amerikkalaistyyliseksi rahanmenopäiväksi. Tein itse pukuni vallankumousta edeltäneen Ranskan hovityyliin yhdessä mummuni kanssa ja useimmilla oli vanhanaikaisen tyylinen vuokrattu mekko. Kaikki oikein hienoja. Tunnelma oli mukava eikä kilpavarustelusta ollut tietoakaan. Mitä oikein tapahtui, että kaikki yhtäkkiä muuttui?

Vierailija
84/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäkähän tällaisia vaatteita enää tänä päivänä löytää? Tai löytäähän niitä vintage liikkeistä, mutta maksaa huomattavasti enemmän kuin uusi iltapuku. Jos taas meidänkin lapsi menisi mummonsa vaatekaapille löytyisi sieltä lähinnä ylisuuria tuulipukuja ja farkkuja ym. Voisi sieltä joku telttamallia oleva kotelomekkokin hyvällä tuurilla löytyä. Toisen mummon vaatekaapista löytyy sitä ihan tavan Marimekkoa ja Nansoa. Vanhapiikatätejä ei valitettavasti suvusta löydy.

Nykyteinit ovat sen verran muodokkaita, että ei mene 15 cm lyhyemmän mummon vaatteet päälle.

Vierailija
85/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli erinomainen provo, 5/5!

Toivottavasti edes joku herää siihen älyttömyyteen, millaisia summia koulutytön yhden illan mekkoon tuhlataan.

Niinpä. Itse olen ommellut kaksi vanhojenpäiväpukua. Vuorisilkistä saa edullisen hameosan. Yläosaan voi käyttää pikkupalan sileää samettia tai pitsiä. 

Vierailija
86/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sulle ennenwanhaan? Sotien väliset ajat? Minä en nähnyt mummojen mekkoja edes 80-luvulla. 

ennenwanhaan https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhojenp%C3%A4iv%C3%A4

Vierailija
87/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä pakko sanoa että ne tennarit tai lenkkarit sen 500 euron mekon kanssa näyttää todella typeriltä. Ei ne pojatkaan pidä lenkkareita frakin kanssa.

Vierailija
88/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin poikani tanssipuvun vuokra oli 170 ja siihen matkat päälle 60 km suunta x 4 kertaa (haku ja palautus)

Eikä ole edes lukiossa. Yhdelle tytölle lupasi olla pari ja tuon lupauksen lunasti.

Oli iso summa maksaa kesätyötilistä mutta halusi tanssit kokea kerran elämässä. Ja olihan se upea elämys meille kaikille mukana olleille.

Vierailija
89/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä Disney-prinsessa-tyyylisiä kermakakkumekkoja. Niille ei ole kerrassaan mitään käyttöä enää tuon jälkeen.

Vierailija
90/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa ameriikan hapatusta ja kauheeta kilpavarustelua. Stressiä siitä, saako paria tai onko joku, jonka kanssa ei välittäis olla...onneksi mun koulussa ei järjestetty!

Vierailija
91/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hankitte niin kalliin mekon? Omani teetätin aikoinaan ompelijalla ja hinnaksi tuli 120€. En ole edes yrittänyt myydä sitä, vaikka alaosa ei mahdu enää kiinni. Sillä on tunnearvoa, sillä nykyinen suhteeni alkoi oikeastaan kyseisistä tansseista. Jos saan joskus tyttären, annan mekon hänelle.

Vierailija
92/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankitte niin kalliin mekon? Omani teetätin aikoinaan ompelijalla ja hinnaksi tuli 120€. En ole edes yrittänyt myydä sitä, vaikka alaosa ei mahdu enää kiinni. Sillä on tunnearvoa, sillä nykyinen suhteeni alkoi oikeastaan kyseisistä tansseista. Jos saan joskus tyttären, annan mekon hänelle.

Uudet mekot maksavat helposti 400 ja enemmänkin. Siis nykyisin, ei aikoinaan.

Vierailija
93/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa vanhojentanssipukuun 400 e?

Ei ole harvinaista nykyään. Samaan aikaan lukiossa vuonna 2006 oli tyttö joka osti vanhojen tanssimekon 400 eurolla, kun itse en päässyt koskaan edes tanssimaan.

Vierailija
94/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olette totaalisen per*aukisia niin ei auta muu kuin kiristää vyötä.

Ei kukaan todellakaan voi olettaa, että jollain vanhojentanssimekolla tai vaikkapa häämekolla on juurikaan jälleenmyyntiarvoa. Puvuista on nykyään ylitarjontaa ja usein pukuja on muokattu ja lyhennetty, se karsii ostajakuntaa vielä lisää.

Vierailija
95/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pukisi päälleen mummonsa pantterilegginsit ja pinkin hupparin?

Vierailija
96/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin juuri xs-kokoista mekkoa. Ongelma on siinä että monet on olkaimettomia. Niitä ei oikein kukaan halua enää kun netissä kiertää videoita joissa jokainen sellaista käyttävä tyttö nykii kesken tanssin sitä rinnuksista ylöspäin.

olkaimien teettäminen ei liene paljoa maksa?

Vierailija
97/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pukisi päälleen mummonsa pantterilegginsit ja pinkin hupparin?

Nykymummot taitaa tosiaan pukeutua hieman erilailla kun silloin joskus muinoin 😂

Vierailija
98/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ei pidä panostaa suuria summia kerran pidettävään pukuun.

Kyllä tuo pitäisi tajuta.

Vierailija
99/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ala-astelaisena seuraamassa vanhojen tanssien harjoituksia joskus 90-luvun lopulla ja kaikilla oli jotkut vintage koltut. Näin Helsingissä.

Vierailija
100/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kyllä pakko sanoa että ne tennarit tai lenkkarit sen 500 euron mekon kanssa näyttää todella typeriltä. Ei ne pojatkaan pidä lenkkareita frakin kanssa.

Ne eivät juurikaan näy sen pitkän ja leveän helman alta. Lisäksi säästyvät varpaat ja kantapäät rakoilta, eikä selkä kipeydy kokorkokenkien kanssa kekkaloimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi