Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa kyllä rankasti päähän jos ei saada tyttären vanhojentanssimekkoa myytyä

Mekko
02.11.2021 |

Puku on ollut yhden päivän käytössä ja hinta alushameineen oli 440€. Olen facebookissa laittanut mekon myyntiin useammassa paikassa ja hinta tietysti käytetyn mukaan, mutta toki silti pyynti yli 100€. Kolme kyselyä mekosta tuli, mutta kahdelle liian pieni mekko ja yksi taas haluaa nauhakiinnityksen kun tuossa tyttären mekossa on vetoketju.

Mekko vie paljon tilaa eikä sille ole käyttöä. Hintaa laskin vähän ja olen valmis laskemaan lisää jos ei vieläkään mene. Ihan ilmaiseksi en kyllä haluaisi kallista mekkoa antaa. Nyt on vielä heikko taloudellinen tilanne kun miehen kanssa molemmat oltu pitkillä sairauslomilla ja tehdään osa-aikaisesti töitä. Rahat olisi nyt kyllä tarpeen kun säästöt alkaa olla syöty eikä mies ole saanut pienen palkan lisäksi vielä korvauksia vakuutusyhtiöstä.

Stressaavaa. Pitää kaivella kaappeja ja etsiä muuta myytävää. Vaikka sitten euron parin juttuja, mutta rahaa sekin on ja jos on itselle tarpeeton tavara.

Kommentit (140)

21/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa vanhojentanssipukuun 400 e?

Kyllä niihin laitetaan. Tytär teki itse puvun, kankaat maksoi 700. Hän muokkasi puvun myöhemmin hääpuvukseen. Sitä ennen sisar käytti sitä vanhojen tansseissa. Tuli rahalle katetta

Vierailija
22/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mekkoja on tosi hankala myydä. Tärkeä päivä ja monet haluavat juuri tietynlaisen mekon, lisäksi muoti muuttuu koko ajan. Itse päädyin antamaan omani pois ryhmässä jossa lahjoitetaan mekkoja vähävaraisille, eikä ollut helppoa saada menemään sielläkään vaikka ei ollut mitenkään erikoinen tai vanhaa muotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää rahankäyttöä, miksi ihmeessä käytit noin paljon rahaa mekkoon jos on nyt rahapula? 

Vierailija
24/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osta käytettyä mekkoa satasella, ovh:lla ei ole mitään merkitystä. Moni ei osta uuttakaan mekkoa satasella. Miettikää ihmiset vähän sitä rahankäyttöä. Voi tuntua erityiseltä panostaa lapsen erityiseen päivään, mutta kaunis voi olla ilman tuhansia eurojakin. Itselläni mekko maksoi 50e, tanssikengät lainasin äidin kaapista ja laukusta maksoin 10 euroa. Tukanlaitto 20 euroa. Korut löytyi ennestään. Noi on kaikki sellasta kertakäyttökamaa, ei niihin kannata panostaa. 

Vierailija
25/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka laittaa vanhojentanssipukuun 400 e?

Kyllä niihin laitetaan. Tytär teki itse puvun, kankaat maksoi 700. Hän muokkasi puvun myöhemmin hääpuvukseen. Sitä ennen sisar käytti sitä vanhojen tansseissa. Tuli rahalle katetta

No ei kyllä tullut, aivan kamalaa tuhlausta. Nyt se mekko istuu siellä kaapissa, ettekä saa siitä satastakaan. 

Vierailija
26/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni mekko on kavennettu ja lyhennetty just sen yhden käyttäjän mukaan. Pitäisi löytää juuri sopivankokoinen ostaja. Ja lähistöltä että voi sovittaa.

Vierailija
27/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myydä muuallakin facessa. Ei läheskään kaikki ole siellä.

Älyttömän kallista nuo vanhojen tanssit. Juuri tuli mainos frakin vuokraamisesta, 180 €, siihen lisäksi vielä sopivien kenkien ja hansikkaiden vuokra.

Vierailija
28/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin torista hintaan 150e. Myimme hintaan 130e.

Vierailija
29/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tyhmää rahankäyttöä, miksi ihmeessä käytit noin paljon rahaa mekkoon jos on nyt rahapula? 

Mistäpä sen olisi voinut tietää hyvässä tilanteessa että tulevaisuudessa onkin rahapula? Ilmeisesti yli varojenkaan ei ole eletty jos on kerätty säästöjä.

Vierailija
30/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennewwanhaan wanhojen tanssit olivat oikeasti niin että pukeuduttiin entisajan vaatteisiin,mummojen ja ukkien ja vanhapiikatätien.

Jenkkihömpötys valtaa aina kaiken.

Kuka markkinoisi oikeat Wanhojen tanssit?

Ennenvanhaan = kasarilla. Ysärillä jo pukeuduttiin uusiin, mutta vanhan mallisiin tai sellaisia mukaileviin pukuihin.

-vanha vm 1993

Vierailija
31/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi ostaa noin kallista jos ei ole valmis siihen että mekkoa ei ehkä saa myytyä. Toisaalta jos tyttö on menossa korkakouluun ja jos mekko on iltapuku eikä sellainen vanhanaikainen tanssiaispuku niin tytöllä tulee varmasti mekolle tulevaisuudessa käyttöä. Yliopistoilla ainejärjestöt järjestävät vuosijuhlia jne. ja niissä on pukukoodina iltapuku.

Vierailija
32/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lukiossa "epäsuosittujen" porukassa eikä minulla ollut poikaystävää, joten vanhat jäivät väliin. Silloin harmitti, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ei niinkään; säästyipähän rutkasti rahaa muihin asioihin. Kuulin parilta osallistuneelta kaverilta, kuinka paljon koko ilta pukuineen ja kampauksineen maksoi - huhhuh! Monilla meni yli tonnin. Eikä se ilta edes kuulemma ollut hauska enää tanssien jälkeen: ravintolassa istuttiin hiljaa ja keskityttiin syömiseen. Sen jälkeen suurin osa lähti kotiin, pieni porukka piti omat bileet. Moni ei kuulemma edes pitänyt omasta paristaan, mutta muitakaan vaihtoehtoja ei ollut ja pakko oli osallistua.

Tansseista ja iltapuvuista sain itse sittemmin kyllikseni opiskeluaikojen vuosijuhlissa.

Vierailija
33/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennewwanhaan wanhojen tanssit olivat oikeasti niin että pukeuduttiin entisajan vaatteisiin,mummojen ja ukkien ja vanhapiikatätien.

Tämä palsta on tuulahdus jostain 1950-luvulta. Jo 2000-luvun vaihteessa puvut käytiin hakemassa maaseudullakin  pukuvuokraamosta.

Vierailija
34/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan osta käytettyä mekkoa satasella, ovh:lla ei ole mitään merkitystä. Moni ei osta uuttakaan mekkoa satasella. Miettikää ihmiset vähän sitä rahankäyttöä. Voi tuntua erityiseltä panostaa lapsen erityiseen päivään, mutta kaunis voi olla ilman tuhansia eurojakin. Itselläni mekko maksoi 50e, tanssikengät lainasin äidin kaapista ja laukusta maksoin 10 euroa. Tukanlaitto 20 euroa. Korut löytyi ennestään. Noi on kaikki sellasta kertakäyttökamaa, ei niihin kannata panostaa. 

Lainasin omani pukuvuokraamosta 600 markalla vuonna 2000. Kampaamossa hiustenlaitto maksoi 150 markkaa ja kengistä en edes muista. Ja tuo siis vielä markka-aikaan ja maaseudulla. Maksoin lisäksi kaiken itse, kun kävin samaan aikaan töissä.  Kyllä kaikki maksaa ja hinnan arvo on muuttunut noista ajoista.

Vierailija
35/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt ole mikään oikea aika myydä vanhojentanssimekkoa.

Mun tyttäreni on nyt abi, mutta koronan takia viime helmikuiset tanssit on siirretty tanssittavaksi nyt perjantaina 3.12. Meillä on siis juuri nyt voimakas vanhojentanssisesonki meneillään.

Vierailija
36/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä traditio on tosiaankin mennyt väärään suuntaan. Aikoinaan me lähinnä vuokrasimme pukuvuokraamoista nimenomaan vanhanaikaisen tyylisiä pukuja, ja pojat vuokrasivat yleensä frakin tai sitten jonkin vanhan tyylisen miehen asun. Jotkut teettivät ompelijalla tai ostivat jostain kirpparilta. Pointti oli kuitenkin se entisaikojen tyyli. En käsitä, miksi piti mennä tuohon modernin tyylin juhlapukujen meininkiin.

Vierailija
37/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus on satsata tyttäreen. Toivottvasti käy onni asiassa.

Vierailija
38/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt ole mikään oikea aika myydä vanhojentanssimekkoa.

Mun tyttäreni on nyt abi, mutta koronan takia viime helmikuiset tanssit on siirretty tanssittavaksi nyt perjantaina 3.12. Meillä on siis juuri nyt voimakas vanhojentanssisesonki meneillään.

Joo, uskon myös, että mekot saadaan myytyä. Itse satsaisin moneen eri kanavaan (FB:n lisäksi vähintään Tori, koulujen ilmoitustaulut jne.), ja ottaisin hyvät kuvat HYVÄSSÄ VALAISTUKSESSA. Liian paljon on kuvia pelkästä mekosta, ei mallinimeä ei lisäkuvia jne. Ei se mekko itse itseään myy.

Vierailija
39/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on tuulahdus jostain 1950-luvulta. Jo 2000-luvun vaihteessa puvut käytiin hakemassa maaseudullakin  pukuvuokraamosta.

Onko 2000-luvun vaihde mielestäsi ennen vanhaan? En halua tietää, mikä aika sinusta on ennen vanhaan jos 2000-lukukin on muinaishistoriaa.

Vierailija
40/140 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti mekkoja on tosi hankala myydä. Tärkeä päivä ja monet haluavat juuri tietynlaisen mekon, lisäksi muoti muuttuu koko ajan. Itse päädyin antamaan omani pois ryhmässä jossa lahjoitetaan mekkoja vähävaraisille, eikä ollut helppoa saada menemään sielläkään vaikka ei ollut mitenkään erikoinen tai vanhaa muotia.

Jos mekko ei oikeasti mene kaupan, niin kyllä se sitten lahjoitetaan koska vie tilaa niin paljon. Meillä ei ole sille oikein hyvää säilytyspaikkaa. Parempi se lahjoittaa tänä tai ensi vuonna koska sitten alkaa mennä muoti jo niin pahasti ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän