Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri pyytää rahaa lainaksi

Vierailija
02.11.2021 |

Otsikko kertoo. Yksi työkaveri pyytää minulta nyt viidettä kertaa pikkurahaa, kun muuten ei pääse kotiin tai saa hankittua ruokaa. Olen lainannut vain muutamia euroja, yhteensä 25 euroa nyt. Nyt kieltäydyin, kun ei ole maksanut takaisin edellistä. Kysyi kävisinkö nostamassa käteistä, totta kai kieltäydyin. Ei kehtaa kysyä muilta. Käteisenä olen antanut kun sattui olemaan. Mietin että miksi hän kysyy minulta. Olen ollut töissä pari kuukautta, eli olen uusi työntekijä ja vielä opettelen tavoille. Yrittääkö hän hyväksikäyttää? En olisi uskonut hänestä, kun ei vaikuta sellaiselta jolla olisi rahan kanssa tiukkaa. Lupasi maksaa kyllä, mutta aika kauan tästä jo on. Omaa tyhmyyttä tietysti kun lainasin…. Kyse ei ole siitä että tarvitsisin äkkiä rahan takaisin, vaan periaatekysymys.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No deal.

Vierailija
42/43 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lainaa. Ei tarvitse selittää. Korkeintaan ystävällisesti sanot, ettei ole. Piste.

Itselläni lokki-sukulainen, jo iäkäs, mutta aina ollut samanlainen.

Pikku vippejä ihan joka suuntaan, kokonaisvelka olisi varmaan Iso. Vähän kerrallaan, helppo antaa, ei koskaan maksa takaisin. Useimmat kyllästyneet, eivät anna. Aina jaksaa yrittää. Keskipalkkainen.

Koska sukulainen ja muuten välit ok, pyyntö tulee usein. Aina en anna. Joskus annan, sanon, ei tarvitse maksaa takaisin, pidä hyvänäsi, saat lahjaksi.

Saat ikuisen riesan, jos vieraalle ihmiselle alat vippailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit tuollaiseen puolituttuun. Rahaa lainataan siltä, jota ei arvosteta tarpeeksi. Kun kyseessä vieras ihminen. Läheisten ystävien välillä eri asia, ei tosin hyvä idea silloinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi