Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja muutto - onko normaalia?

Vierailija
02.11.2021 |

Erosimme miehen kanssa ja nyt olen pakannut tavaroitani, jotta ne ovat valmiina laatikoissa kun muutan. Muutto on muutaman päivän kuluttua.

Mies alkoi hankalaksi ja huutaa minulle että en saa pakata tavaroita vielä. Kuulemma en saa esimerkiksi pakata astioita kaapeista ja kirjahyllystä laatikoihin "koska sen ehtii tehdä siinä samalla kun muuttaa". Sanoin, että en tosiaan ala samalla laittamaan tavaroita laatikoihin kun muuttoapulaiset kantavat tavaroita autoon. Ja nyt saan mieheltä kaskyjä palauttaa tavarat "paikoilleen" siihen asti kun muutan. Välillä mies jopa ottaa pakkaamiani tavaroitani ja palauttaa niitä takaisin hyllyihin.

Onko tämä enää normaalia ja onko muiden eroissa ollut tällaista käytöstä? Ero on miehen tahdosta, mä en olisi halunnut erota.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas mies. Ei oikeasti luullut sinun lähtevän. Pakkaa sinä vain.

Vierailija
2/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Miehelle on iskenyt paniikki, kun kohta ei ole enää kynnysmattoa kotona. Tuntuuko mies uhkaavalta, pelkäätkö, että käy käsiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mies haluaa vielä viimeisimmän kerran kontrolloida sinua

- Sinun muuttosi on tullut konkreettiseksi miehelle, se todella tapahtuu eikä hän ole enää välttämättä varma erosta vaikka se onkin ollut hänen päätöksensä

- Miestä ärsyttää, kun tutut tavarat lähtevät kodista, ovathan ne olleet myös hänen käytössään ennen eropäätöstä ja muuttoasi. Häntä ärsyttää, kun nyt hänen täytyy hankkia uusia tavaroita ja tarvikkeita

Minun ex mieheni teki niin, että kun eropäätös oli tehty, hän alkoi oikein vauhdittaa muuttoani pois. Hän oli ekstra mukava käytökseltään ihan kuin niitä kamalia riitoja ei olisi ollutkaan. Muutaman päivän jälkeen eropäätöksestä hän alkoi kyselemään koko ajan milloin hankin oman asunnon ja antoi ”avokätisyyttään” minun viedä kaikki tavarat mitä vain halusin, hän oikein antoi minulle muuttoapua, hankki muttotavaroille kuljetusvälineet ja tuli itse kantajaksi. No, viikko muuttoni jälkeen kyseli minua kylään, ikävöi, halusi minua takaisin kotiin. Ehdotti jopa lapsen hankkimista korjatakseen kaiken, olin siis toivonut lasta koko suhteemme ajan mutta mies ei koskaan ollut ”valmis”. Tätä jatkui vajaa 2 vuotta eron jälkeen. Pidin pääni enkä koskaan palannut, päätin että jos mies haluaa minusta eron niin sen hän myös saa ja eläkööt sen kanssa vaikka kuinka katuisi.

Vierailija
4/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sekoaa tuossa kriisissä. Kuulostaa hieman omalta exältäni. Eroajatuksen hän heitti ilmoille itse ensin ja en asiaa vastustellut. Olisi voinut kuvitella, että ero olisi hänelle helpompi kuin minulle, mutta ei.

Muuttolaatikoiden pakkaaminen tuo eron konkreettisesti esiin ja todellisuus alkaa tulla tajuntaan.

En koskaan ole katunut eroa.

Vierailija
5/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jo käynyt minuun käsiksi kerran kun pakkasin tavaroita. Huutaa minulle, että on onnellinen kun pääsee minusta eroon. Mutta samalla yrittää vaikeuttaa pakkaamista. Lisäksi raivoaa välillä että tavaroiden jako pitää tehdä uusiksi yhteisten tavaroiden osalta, koska hän ei ole tyytyväinen aiemmin tehtyyn jakoon.

ap

Vierailija
6/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on jo käynyt minuun käsiksi kerran kun pakkasin tavaroita. Huutaa minulle, että on onnellinen kun pääsee minusta eroon. Mutta samalla yrittää vaikeuttaa pakkaamista. Lisäksi raivoaa välillä että tavaroiden jako pitää tehdä uusiksi yhteisten tavaroiden osalta, koska hän ei ole tyytyväinen aiemmin tehtyyn jakoon.

ap

Kannattaako tuolla olla yhtään minuuttia kauempaa kuin mitä on pakko? Ota kamppeesi ja mene vaikka jonkun kavereiden nurkkiin pariksi päiväksi, kunnes pääset omaan asuntoon. Tuo on sairasta käytöstä etenkin jos käy käsiksi.

Vierailija
7/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ap poistut heti välittömästi sieltä kämpästä ja loput tavarat haet niin, että sinulla on useampi kaveri mukanasi.

Vierailija
8/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä uuden asunnon avainta, eikä mitään paikkaa mihin mennä. Siksi mun pitää olla täällä asunnossa vielä muutamia päiviä. Ja olen sen vuoksi pakannut tavarat jo valmiiksi että sitten kun muutan niin lähden ns. kertarysäyksellä. 

Muutossa mulla on kyllä kavereita apuna. Mutta jotenkin pitäisi selvitä nämä päivät siihen asti. Mä olen jo ihan hukassa kun en tiedä onko tällainen normaalia erokäytöstä mieheltä. Minä en huuda tai raivoa vaan yritän saada vain tämän koko homman loppuun. Ja sitten mies yrittää hankaloittaa pakkaamista.

ap

Vierailija
9/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Vierailija
10/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ero aiheuttaa tunteiden vaihtelua suuntaan jos toiseenkin.

Vierailija
11/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia erokäytöstä, vaan mies kuulostaa vaaralliselta. Jos kaverisi auttavat sinua muutossa, aivan varmasti joku heistä sinut pariksi päiväksi majoittaa, jos kerrot, että mies on käynyt käsiksi.

Älä jää enää hetkeksikään sinne.

Vierailija
12/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole vielä uuden asunnon avainta, eikä mitään paikkaa mihin mennä. Siksi mun pitää olla täällä asunnossa vielä muutamia päiviä. Ja olen sen vuoksi pakannut tavarat jo valmiiksi että sitten kun muutan niin lähden ns. kertarysäyksellä. 

Muutossa mulla on kyllä kavereita apuna. Mutta jotenkin pitäisi selvitä nämä päivät siihen asti. Mä olen jo ihan hukassa kun en tiedä onko tällainen normaalia erokäytöstä mieheltä. Minä en huuda tai raivoa vaan yritän saada vain tämän koko homman loppuun. Ja sitten mies yrittää hankaloittaa pakkaamista.

ap

Mene hotelliin.

Vierailija
13/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei sinun ole mikään pakko siellä olla. Jos uhka on todellinen keinot keksii kyllä.

Vierailija
14/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole rahaa vaikka air bnb josxei ole ystäviä eikä sukulaisia?

Vierailija
15/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia "pikkulapsi-käytöstä" tuossa vaiheessa, tuossa juuri otetaan miehestä/naisesta mittaa, näkee kuka on tosipaikan tullen aikuinen ja kuka ei

pyydäpä vielä se uusi kumppanisi sinne kantamaan tavaroita niin sitten vasta näet mikä pikkukakara miehesi onkaan

Vierailija
16/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia.

Älä yritä normalisoida henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Erotessa voi olla paha olla, muttei sitä ex-puolisolle saa kostaa, etenkin kun on itse halunnut erota.

Vierailija
17/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sulla syytä epäillä, että mies rikkoisi pakkaamasi tavarat, jos et itse ole kotona? Jos ei, menisin muutamaksi päiväksi vaikka hotelliin. Ottaisin matkalaukkuun vain itselleni tärkeimmät tavarat. Tosin mun luonteellani ottaisin vain matkalaukullisen tavaroita hotelliin silläkin riskillä, että mies hajoittaisi muut tavarat lähdettyäni. Mieluummin vaikka tyhjässä asunnossa lattialla maaten kuin päivääkään tuollaisen miehen kanssa. 

Vierailija
18/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jäät siis kerjäämään verta nenästäsi ja tämän jälkeen voitkin syyttää kuinka paha paha mies kävi käsiksi?

Vierailija
19/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä jos pyytäisit sinne jonkun kaverin avuksi pakkailemaan ?

Vierailija
20/44 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kun muutat kertarysäyksellä, niitä omiaan tavaroita ei moni ole mukaansa saanut vaikka näin pitäisi olla. Sinne ei ole paluuta kun kerran lähdet. Virkavalta on eriasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi