Mitä ajatella tällaisesta esimiehestä
Työskentelin eräässä projektissa, joka päättyi juuri. Teen siis myös muita projekteja yhtä aikaa samasa työpaikassa, ne on minun ihan perustyötä mutta tämä oli sellainen vähän vaativampi extraprojekti, jonka projektipäälliköksi (ilman mitään oikeaa valtaa tai esimiesvastuuta) minut nimettiin.
Oma esimieheni tuli viime viikolla yllättäen pitämään minulle jonkunlaista puhuttelua, ja sanoi että hänen mielestä suoriuduin huonosti siinä projektissa eikä projektin tuloksilla ole yhtään mitään arvoa. Aika rajua palautetta, en ole sellaista ennen urallani saanut ja järkytyinkin vähän. No eilen hän toi minulle vähäsanaisena kirjekuoren, jossa oli 500 € lahjakortti ja ylemmän johtajan kiitoskirje hyvästä työstä siinä projektissa. Hän ei kommentoinut asiaa mitenkään, antoi vain kuoren ja sanoi jostain toisesta työasiasta jonkun käytännönjutun eli varmaan jotain sanoakseen puhui eri aiheesta.
Mitenhän tätä olisi viisasta selvittää? Tuntuu vaikealta jatkaa enää tässä työpaikassa kun paljastui, että oma esimieheni ei arvosta työtäni yhtään.
Kommentit (46)
Itse ottaisin loparit, työskentelymahdollisuudet tuolla käytännössä menneet.
Eniten ihmetyttää se kirjekuori.
Katuiko hän sanomisiaan, kertoi pomolle ja siksi lahjat?
Vai onko pomo eri linjalla kuin esimies, ja esimies oli siksi katkera sinulle?
En tekisi mitään, ennen kuin selviäisi mitä on taustalla. Ei olisi kiva irtisanoutua, jos myöhemmin kävisi ilmi että esimies olikin tyytymätön saamiisi kehuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vai onko pomo eri linjalla kuin esimies, ja esimies oli siksi katkera sinulle?En tekisi mitään, ennen kuin selviäisi mitä on taustalla. Ei olisi kiva irtisanoutua, jos myöhemmin kävisi ilmi että esimies olikin tyytymätön saamiisi kehuihin.
Tein sen tulkinnan että oma pomoni ja ylempi pomo ei olleet edes keskustelleet aiheesta etukäteen ja olivat eri linjalla tietämättään. Ap
Millainen hänen työ vuoro on? Katsokaa otsikon lähetys aika klo: 9.28. 2.11.21.Kertoo jo paljon. Ei etätöistä olla välillä sivusto ja jatketa töitä sitten.Vuorotyöläinenkään ei kerkiä tänne kirjotelemaan,jos on työ elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Vai onko pomo eri linjalla kuin esimies, ja esimies oli siksi katkera sinulle?En tekisi mitään, ennen kuin selviäisi mitä on taustalla. Ei olisi kiva irtisanoutua, jos myöhemmin kävisi ilmi että esimies olikin tyytymätön saamiisi kehuihin.
Kirjekuori sinänsä ei ole outo koska meillä ylin pomo palkitsee sillä tavalla jos on erityisen tyytyväinen johonkin. Iso firma jossa etäinen ylin johtaja. Ap
Sekopäältä tuo vaikuttaa. Fiksuinta yrittää vaan pysyä mahdollisimman kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Millainen hänen työ vuoro on? Katsokaa otsikon lähetys aika klo: 9.28. 2.11.21.Kertoo jo paljon. Ei etätöistä olla välillä sivusto ja jatketa töitä sitten.Vuorotyöläinenkään ei kerkiä tänne kirjotelemaan,jos on työ elämässä?
En ole missään vuorotyössä vaan asiantuntijatyössä virka-aikaan, ja työssäni on välillä päiviä, joissa kalenteri tyhjempi ja luppoaikaa. Välillä kovia kiirejaksoja. Nyt peruuntui pari juttua tältä päivältä. Ap
Käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin ja kohti uusia haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjekuori sinänsä ei ole outo koska meillä ylin pomo palkitsee sillä tavalla jos on erityisen tyytyväinen johonkin. Iso firma jossa etäinen ylin johtaja. Ap
Siinä tapauksessa ongelma taitaa olla esimies. Onko tulossa kehityskeskustelua? Jos ei, kannattaa kysyä suoraan onko esimies tosiaan tuota mieltä, vai oliko vain huono päivä ja purki kiukun sinuun. On niin outoa käytöstä.
Projekti kuitenkin sysättiin sinulle ilman vastuuta, joten mistä hyvästä silloin edes kannattaa moittia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ylin johto ei tunne sinun heikkouksia? Muut onnistuneet paikkaamaan niin, että projekti saatiin näyttämään hyvältä johdon silmissä? Se ainakin on yleinen tapa toimia yritysmaailmassa. Ikään kuin pestään ne omat kädet ettei itse näytä huonolta.
Missä veronkiertofirmassa olet? Bonukset on veronalaista tuloa, tuollaiset lahjakortit myös. Varmista palkanmaksusta, että se on kirjattu sinulle tuloksi ja että siitä on verot maksettu (siis todellinen bonus 780 e ja verottomana 500 e).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ison firman etäinen ylin johto ei palkitse lahjakorteilla, ne on todella hankalia kirjanpidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ylin johto ei tunne sinun heikkouksia? Muut onnistuneet paikkaamaan niin, että projekti saatiin näyttämään hyvältä johdon silmissä? Se ainakin on yleinen tapa toimia yritysmaailmassa. Ikään kuin pestään ne omat kädet ettei itse näytä huonolta.
Projektissa oli kyllä useita ongelmia, joihin minulla ei ollut vaikutusvaltaa koska en saanut virallista esimiesstatusta. Vein näitä ongelmia esimiehelleni tiedoksi ja varoitin että jos niitä ei hoideta kuntoon niin projetissa tulee epäonnistumaan asiat a, b ja c. Ja ne epäonnistuikin, koska viralliset esimiehet eivät sitten asioihin tarttuneet. Muut eivät minua paikanneet vaan olin yksin vastuussa projektista. Vailla vaikutusvaltaa olennaisiin asioihin kuten esim resursseihin. Tämä sinänsä meillä normaalia, jokaiseen projektiin nimetään projektipäälliköksi joku ilman että hänelle annetaan esimiesoikeuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä veronkiertofirmassa olet? Bonukset on veronalaista tuloa, tuollaiset lahjakortit myös. Varmista palkanmaksusta, että se on kirjattu sinulle tuloksi ja että siitä on verot maksettu (siis todellinen bonus 780 e ja verottomana 500 e).
Rahamäärältään pieninkin lahjakortti, jolla voit ostaa mitä vain, on palkkaa, josta maksattava veroa. Olethan ap tarkkana verotuksesi kanssa ettei tule jälkiseurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole veronkieroa ja verot maksetaan kuten pitääkin. Ap
Palauta lahjakortti lähettäjälle ja kerro, että mikä meni pieleen, kun ensin haukutaan ja sitten kehutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Projektissa oli kyllä useita ongelmia, joihin minulla ei ollut vaikutusvaltaa koska en saanut virallista esimiesstatusta. Vein näitä ongelmia esimiehelleni tiedoksi ja varoitin että jos niitä ei hoideta kuntoon niin projetissa tulee epäonnistumaan asiat a, b ja c. Ja ne epäonnistuikin, koska viralliset esimiehet eivät sitten asioihin tarttuneet. Muut eivät minua paikanneet vaan olin yksin vastuussa projektista. Vailla vaikutusvaltaa olennaisiin asioihin kuten esim resursseihin. Tämä sinänsä meillä normaalia, jokaiseen projektiin nimetään projektipäälliköksi joku ilman että hänelle annetaan esimiesoikeuksia. Ap
Olit yhteydessä myös yhden yli periaatteella kun koit ettei sinulla ole riittäviä työkaluja toteuttaa projektia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ison firman etäinen ylin johto ei palkitse lahjakorteilla, ne on todella hankalia kirjanpidossa.
Emme ole erityisen iso firma. Tarkoitin etäisellä ylimmällä johtajalla sitä että hän on persoonana etäinen, harvoin juttelee kenenkään työntekijän kanssa mitään, hoitaa kommunikaation kirjeillä ja lyhyillä etäisen oloisilla sähköposteilla. On vähän erikoinen tyyppi. Ap
Unohda ja jatka töitäsi. Niin mä tekisin.