Kävin ensimmäisen kerran vauvanruokaosastolla ja
Olen järkyttynyt! Olen n. kk sitten aloittanut soseiden maistelun vauvan kanssa, ja olen antanut vihanneksia, marjoja ja hedelmiä. Nyt kaupassa vaellellessani ajattelin katsoa valmissoseita, josko löytyisi joku uusi maku. Mutta! Esim Piltin mangosose: 38% mangoa. Mitä!! 62% kaikkea muuta, vettä ja tärkkelystä? Tämä on ensimmäinen lapseni, enkä ole koskaan tutkinut sosepurkkeja, jos joku tuttava on lapselleen niitä antanut. Yksi sose oli sellainen mitä ostin, Ella's kitchen mangosose, 100% mangoa eikä mitään muuta.
Tämä nyt oli vain tämmöinen ihmettelyavautuminen, olen vain niin hämmästynyt noista sisällöistä. Ja varma siitä että teen itse vauvan soseet.
Kommentit (43)
Kaikki kunnia niille, jotka jaksavat tehdä kaikki soseet itse. Meillä tehtiin osa, mutta reissattiin vauvavuosi niin tiivisti kolmen eri kodin väliä, että aika paljon joutui valmissoseita käyttämään. Suurin ongelma kuitenkin lasten syömisessä taitaa tapahtua vasta tuon ensimmäisen vuoden jälkeen, kun siirrytään syömään samaa ruokaa kuin kotona. Vaikka muu perhe söisi hyvinkin epäterveellisesti, vauvalle annetaan kuitenkin edes niitä kaupan soseita, jotka nekin on parempi vaihtoehto kuin se, mihin luultavasti sitten joutuu siirtymään kasvettuaan.
no kyllä meillä tyttöparka söi suurimmaksi osaksi purkkiruokaa ekan vuotensa, kunnes siirtyi samalle kattilalle meidän kanssa. joskus tein kasvissoseita itse, mutta oli varmaan tottunut jo purkkiruokien sileyteen niin, ettei oikein meinannut mennä kurkusta alas, kun oli sen verran tankkisempaa.. puuroa on kyllä syönyt ns tavallista siitä asti, kun puuroa on passannut antaa, sitäkin tosin vedettiin ens alkuun sauvasekoittimella.
Ihanat itse tehdyt soseet mikroon lämpenemään. Siinä meni niiden soseiden ihanuus...
Kamalaa että pienokaisten jokainen ateria saattaa tulla mikron kautta