HUOMIO! Te joiden lapsi mennyt päikäkotiin alle 1,5-vuotiaana!
Kertokaa kokemuksianne, hyvät ja huonot puolet rehellisesti! Kiitos! :)
Kommentit (3)
Molemmat lapseni ovat olleet hieman yli vuoden vanhoja päivähoidon aloittaessaan. Olen huomioinut kehityksessä positiivisen muutoksen. Pottaharjoitukset tulleet mukaan heti, päiväkuivaksi ovat oppineet suhteellisen varhoin (verrattuna kotihoidossa oleviin lähipiirin lapsiin). Tutista luovuttiin kivuttomasti. Lapsi saa ikäistään seuraa ja oppii syömään itse. Vanhempi lapsi on sosiaalinen ja tulee toimeen ja leikkii mielellään niin tyttöjen kuin poikien kanssa. Huonoja puolia itsellä on kauhea morkkis hoidon aloituksesta nuorella iällä. Rahatilanne ei vaan sallinut enää jäädä kotiin pidemmäksi aikaa. Nyt mies on saanut hyväpalkkaisen työn, joten olen voinut itse tehdä lyhyempiä työpäiviä ja -viikkoja, joten lapset saa olla kotonakin.
Siis tokan vastaajan lapset oppineet vasta päiväkodissa noita asioita? Meillä on syöty, pottailtu yms jo ennen pk:hon menoa... Mulla ei mitään negaa sanottavaa, lapset olivat 1,2kk, kun hoitouransa aloittivat.
Itsellä ei ollut vaihtoehtoja. Huonoja puolia olivat ei saanut viettää tarpeeksi aikaa lapsen kanssa, oli tosi väsynyt koko ajan, lähdin itkien joka kerta päiväkodista. Hyviä puolia olivat lapsi oppi leikkimään, jakamaan asioita, huomioimaan muut, odottamaan. Ainut lapsi siis kyseessä. Aloitti päiväkodin 10kuukautisena. Nyt 12v