Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siemenneste talteen ja käyttöön

Vierailija
12.01.2015 |

Meillä on jo jonkin aikaa, minun aloitteestani, ollut puhetta että miehen runsasta siemensatoa voisi joku muukin hyödyntää kuin minä. Minulle kyllä kävisi lounnollinenkin hyödyntäminen kunhan se tapahtuu sovitusti ja harkiten. On ollut tarkoitus myös virallisiin kanaviin olla yhteydessä, mutta minkälainen byrogratia siellä lienee. Mies on 31v ja minä en ainakaan, kolmeen lapseemme, ole tarvinnut muuta kuin minimimäärän hänen tuotettaan. Nykyisin se valuu hukkaan. Mitä mieltä muut? Kokemuksiakin mahdollisesti?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:26"]

Niin ja vielä sellainen, että hedelmöityshoidoissa klininan kautta voi olla myös kolmas henkilö itse valittuna lahjasoluluovuttajana, jolloin tämä kolmas henkilö saa laillisen suojan isyysasioissa. Näin esim ystäväni (mies) on luovuttanut spermaansa veljensä vaimoon siirrettäväksi.

[/quote]

Se klinikka tuo kyllä turvan luovuttajalle, mutta samalla turhaakin pryrogratiaa ja kustannuksia. Erityisen hankalaa se klinikkatouhu on muille kuin pääkaupunkiseudulla asuville.

Hommaan ilmeisesti tarvittaisiin lisää lainsäädäntöä, joka mahdollistaisi osapuolia sitovan sopimisen ilman klinikkaakin. Ainakaan minun tietääkseni tälläistä sopimismahdollisuutta nyt ei ole. Tämä on meillä jarruttanut päätöksen tekoa. Toivottavasti ei kaada projektia, olemme saavana osapuolena.

Vierailija
22/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina hurauttanut pullataikinan sekaan ja vien maanantaina niitä töihin. Ja koetan pidätellä hymyäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:26"]

Niin ja vielä sellainen, että hedelmöityshoidoissa klininan kautta voi olla myös kolmas henkilö itse valittuna lahjasoluluovuttajana, jolloin tämä kolmas henkilö saa laillisen suojan isyysasioissa. Näin esim ystäväni (mies) on luovuttanut spermaansa veljensä vaimoon siirrettäväksi.

[/quote]

Se klinikka tuo kyllä turvan luovuttajalle, mutta samalla turhaakin pryrogratiaa ja kustannuksia. Erityisen hankalaa se klinikkatouhu on muille kuin pääkaupunkiseudulla asuville.

Hommaan ilmeisesti tarvittaisiin lisää lainsäädäntöä, joka mahdollistaisi osapuolia sitovan sopimisen ilman klinikkaakin. Ainakaan minun tietääkseni tälläistä sopimismahdollisuutta nyt ei ole. Tämä on meillä jarruttanut päätöksen tekoa. Toivottavasti ei kaada projektia, olemme saavana osapuolena.
[/quote]

Juu, ei ole mahdollista turvata mitään ilman klinikkaa. Ja homma ei oikeasti vaadi mitään muuta kuin kärsivällisyyttä. Ei edes paljoa rahaa. Tuore sperma on paljon parempaa kuin pakastettu joten tuloksiakin saadaan nopeammin. Kaikki yliopistosairaalat myös tekevät näitä hoitoja. Ei tämä ystävänikään veljineen asu pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
24/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:26"] Niin ja vielä sellainen, että hedelmöityshoidoissa klininan kautta voi olla myös kolmas henkilö itse valittuna lahjasoluluovuttajana, jolloin tämä kolmas henkilö saa laillisen suojan isyysasioissa. Näin esim ystäväni (mies) on luovuttanut spermaansa veljensä vaimoon siirrettäväksi. [/quote] Se klinikka tuo kyllä turvan luovuttajalle, mutta samalla turhaakin pryrogratiaa ja kustannuksia. Erityisen hankalaa se klinikkatouhu on muille kuin pääkaupunkiseudulla asuville. Hommaan ilmeisesti tarvittaisiin lisää lainsäädäntöä, joka mahdollistaisi osapuolia sitovan sopimisen ilman klinikkaakin. Ainakaan minun tietääkseni tälläistä sopimismahdollisuutta nyt ei ole. Tämä on meillä jarruttanut päätöksen tekoa. Toivottavasti ei kaada projektia, olemme saavana osapuolena. [/quote] Juu, ei ole mahdollista turvata mitään ilman klinikkaa. Ja homma ei oikeasti vaadi mitään muuta kuin kärsivällisyyttä. Ei edes paljoa rahaa. Tuore sperma on paljon parempaa kuin pakastettu joten tuloksiakin saadaan nopeammin. Kaikki yliopistosairaalat myös tekevät näitä hoitoja. Ei tämä ystävänikään veljineen asu pääkaupunkiseudulla.

[/quote]

Kyllä tämä kliniikahomma on vain paljon vaikeampaa satojen kilometrien päästä hoidettuna.

En ole oikein selvillä asiasta, mutta sellaisen väitteen olen kuullut että vain helsingissä tehdään inseminaatioita. Helsinki vain valitettavasti on pahasti reuna-alueella täällä Suomessamme.

Jos olisi mahdolliuus virallisiin sopimuksiin asiassa esim lakimiesten kautta, niin monelle homma olisi helpompaa. Tuoretta ja viriiliä spermaa kyllä löytyy joka puolelta Suomea.

Vierailija
25/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Väite ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Oulu, kuopio, jyväskylä, lahti, tampere, turku jne. vain muutamia mainitakseni. Jos lapsen kovasti haluaa eikä luovuttajaa löydy ilman oikeudellisen turvan saamista, pieni vaiva ajaa muutamaan kertaan jokusen sataa kilsaa ja maksaa muutamia satasia. Onhan se toki vastaanottajalle helpompaa ihan kotona vain, mutta valitettavasti mikään ei takaa kummankaan mukana olevan miehen asemaa aukottomasti (jos vastaanottaja on siis pari). Toinen voi joutua isäksi ja toinen menettää isyyden. Jos äiti näin joskus päättää. Tilanteet muuttuvat.

Vierailija
26/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:48"]

.... mikään ei takaa kummankaan mukana olevan miehen asemaa aukottomasti (jos vastaanottaja on siis pari). Toinen voi joutua isäksi ja toinen menettää isyyden. Jos äiti näin joskus päättää. Tilanteet muuttuvat.

[/quote]

Juuri tuohon pitäisi saadakkin lain muutos

Vierailija
27/44 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskuntavaalithan ovat tulossa

Vierailija
28/44 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoon vaan. Spermahan on hyvin proteiinipitoista joten se sopii hyvin palautusjuoman raaka-aineeksi.

Itse sekoitan aina omat palkkarit kreatiinista, heraprotskusta, maidosta ja aamumälleistä.

Tulokset on selkeesti parantuneet ja munaankin tullut lisää mittaa.

Vierailija
29/44 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:53"]

Meillä on jo jonkin aikaa, minun aloitteestani, ollut puhetta että miehen runsasta siemensatoa voisi joku muukin hyödyntää kuin minä. Minulle kyllä kävisi lounnollinenkin hyödyntäminen kunhan se tapahtuu sovitusti ja harkiten. On ollut tarkoitus myös virallisiin kanaviin olla yhteydessä, mutta minkälainen byrogratia siellä lienee. Mies on 31v ja minä en ainakaan, kolmeen lapseemme, ole tarvinnut muuta kuin minimimäärän hänen tuotettaan. Nykyisin se valuu hukkaan. Mitä mieltä muut? Kokemuksiakin mahdollisesti?

[/quote] onko hyvät geenit ts miten lapsenne menestyy koulussa?

Vierailija
30/44 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitten oikein kunnolla levitellään sitä spermaa ympäri kyliä, niin kohta ei tiedä vaiikka sisarukset menis naimisiin jne.

Vierailija
31/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoitettiin näin:

"Kaikki yliopistosairaalat myös tekevät näitä hoitoja. Ei tämä ystävänikään veljineen asu pääkaupunkiseudulla."

Vastasin siihen:

"En ole oikein selvillä asiasta, mutta sellaisen väitteen olen kuullut että vain helsingissä tehdään inseminaatioita. Helsinki vain valitettavasti on pahasti reuna-alueella täällä Suomessamme."

Tähän vastattiin:

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:48"]

^^ Väite ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Oulu, kuopio, jyväskylä, lahti, tampere, turku jne. vain muutamia mainitakseni. Jos lapsen kovasti haluaa eikä luovuttajaa löydy ilman oikeudellisen turvan saamista, pieni vaiva ajaa muutamaan kertaan jokusen sataa kilsaa ja maksaa muutamia satasia. 

[/quote]

Löysin Tilastoraportin, jonka sivun 8 alaosassa on teksti:

"Vuonna 2012 inseminaatiohoitoja luovutetuilla siittiöillä teki 14 klinikkaa. Näistä julkisen terveydenhuollon yksiköitä oli kaksi."

Linkki raporttiin:

http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/116187/Tr11_14.pdf?sequence=4

Eli siis luovutetuilla siittiöillä inseminaatiota ei saa jokaisesta yliopistollisesta. Eli tarvitsijoilta saamani tieto pitää paikkansa.

Sama ongelma koskee luovuttajia. Siksi spermaa tuodaan Tanskasta.

Eli paksu lompsa ja asuminen ruuhka-Suomessa edesauttavat asiaa. Kuinkahan ne 12 yksityistäkin sitten ovat jakautuneet Suomeen?

Painimme siis ihan merkittävän ongelman kanssa.

Vierailija
32/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:12"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:26"] Niin ja vielä sellainen, että hedelmöityshoidoissa klininan kautta voi olla myös kolmas henkilö itse valittuna lahjasoluluovuttajana, jolloin tämä kolmas henkilö saa laillisen suojan isyysasioissa. Näin esim ystäväni (mies) on luovuttanut spermaansa veljensä vaimoon siirrettäväksi. [/quote] Se klinikka tuo kyllä turvan luovuttajalle, mutta samalla turhaakin pryrogratiaa ja kustannuksia. Erityisen hankalaa se klinikkatouhu on muille kuin pääkaupunkiseudulla asuville. Hommaan ilmeisesti tarvittaisiin lisää lainsäädäntöä, joka mahdollistaisi osapuolia sitovan sopimisen ilman klinikkaakin. Ainakaan minun tietääkseni tälläistä sopimismahdollisuutta nyt ei ole. Tämä on meillä jarruttanut päätöksen tekoa. Toivottavasti ei kaada projektia, olemme saavana osapuolena. [/quote] Juu, ei ole mahdollista turvata mitään ilman klinikkaa. Ja homma ei oikeasti vaadi mitään muuta kuin kärsivällisyyttä. Ei edes paljoa rahaa. Tuore sperma on paljon parempaa kuin pakastettu joten tuloksiakin saadaan nopeammin. Kaikki yliopistosairaalat myös tekevät näitä hoitoja. Ei tämä ystävänikään veljineen asu pääkaupunkiseudulla.

[/quote]

Kyllä tämä kliniikahomma on vain paljon vaikeampaa satojen kilometrien päästä hoidettuna.

En ole oikein selvillä asiasta, mutta sellaisen väitteen olen kuullut että vain helsingissä tehdään inseminaatioita. Helsinki vain valitettavasti on pahasti reuna-alueella täällä Suomessamme.

Jos olisi mahdolliuus virallisiin sopimuksiin asiassa esim lakimiesten kautta, niin monelle homma olisi helpompaa. Tuoretta ja viriiliä spermaa kyllä löytyy joka puolelta Suomea.
[/quote]

Kaksi ystäväpariskuntaa on inssissä käynyt. Toinen jyväskylässä ja toinen tampereella. Jyväskylässä käyttivät yksityistä klinikkaa (noin 6v sitten) ja hintaa tuli 300€/kerta. Toinen tampereella kävivät taysissa ja hintaa oli muistaakseni noin 150€/kerta. Tämä oli vähän yli vuosi sitten. Ei mielestäni kovinkaan kallista. Molemmat raskautuivat toisella kerralla ja aikovat mennä uudestaan.

Vierailija
34/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 10:01"]

kuulostaa hyvältä :)

Itse olen lesbosuhteessa ja olemme saaneet myös siemeniä ystävältä käyttöön :)

Jos löydät sopivan kanavan niin kannattaa markkinoida. Itse haettiin miestä suomi24 palstalta ja oli aika tuskaista kun sielä on vaan ihmeellisiä miehiä...

[/quote] Siellä oli varmaan ne ns.jäännöskamat.

Vierailija
35/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 06:28"]

No en tiedä haluatteko kuulla meidän tarinan... Olemme siis naispari ja löysimme miehen suomi24jän kautta. Tiedän että ei ole paras foorumi, mutta kyllä yritimme muualtakin ja paljon. Olin heittänyt jo toivoni kunnes viimeinen yhteydenotto oli paras.

Aikamoinen soppahan tästä on syntynyt, mutta nyt kaikki näyttää hyvältä. Kyllä se on raastava tunne kun ei saa toista raskaaksi vaikka kuinka haluaisi :)

[/quote] Heh, olisitte heti ottanut minuun yhteyttä ;)

Vierailija
36/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee protskujuomaa siitä, ei mene hukkaan ja on terveellistä 

Vierailija
38/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:10"] [quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 06:32"]Justiinsa taas hukattiin iso annos. Toki ennen sitä sain mieheltä lupauksen että aletaan jakamaan tätä hyvää. Työkaveri tarvitsee. Ihmeellistä että miestä piti suostutella? Eivätkö kaikki miehet olekkaan halukkaita pienemmänkään "haaremin" isänniksi. Minä ihan luulin kun meilläkin mies luo kyllä kovin viipyileviä katseita monien perään. [/quote] Ehkä on kuitenkin miehillekin hiukan eri asia ihan vain nussia jotain akkaa kuin tarkoituksella saattaa nainen raskaaksi kantamaan hänen biologista jälkeläistä. Olisikohan näissä asioissa hyvä kunnioittaa miehen omaa näkemystä? Lapsen tekeminen ei ole sama asia kuin pelkkä seksi vaikka ne toisiinsa liittyvätkin. Normaalilla järjellä varustettu mies ottaa ne siitoshommat kuitenkin vähän vakavammin. [/quote] Kyllä sen Työkaverin hoito on alkanut, ihan tositarkoituksella. [/quote] Oliko ihan kunnolla keskusteltu ja miehen itsensä harkitsema päätös? Viesteistäsi sai kuvan, että painostit miestäsi vetoamalla hänen alkukantaisiin vietteihinsä. Työkaverisi voi kuitenkin missä tahansa vaiheessa vaatia miestäsi isyyden selvitykseen ja maksumieheksi. Vaikka nyt ei olisikaan sitä mieltä, voi mieli muuttua siinä vaiheessa kun lapsi alkaa kysellä isästään. Klinikat on tarkoitettu kaikkien osapuolten lailliseksi suojaksi. Esim. perimisasioissa ja elatuksessa. Siksi me emme suostuneet. T.5

[/quote]

Jos luovuttaisin, vastaanottajan pitäisi allekirjoittaa vähinttään 100 000 €  velkakirja jossa maininta "maksetaan vaadittaessa", silloin riskit olisivat edes lähellekään tasan.

Vierailija
39/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:10"] [quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 06:32"]Justiinsa taas hukattiin iso annos. Toki ennen sitä sain mieheltä lupauksen että aletaan jakamaan tätä hyvää. Työkaveri tarvitsee. Ihmeellistä että miestä piti suostutella? Eivätkö kaikki miehet olekkaan halukkaita pienemmänkään "haaremin" isänniksi. Minä ihan luulin kun meilläkin mies luo kyllä kovin viipyileviä katseita monien perään. [/quote] Ehkä on kuitenkin miehillekin hiukan eri asia ihan vain nussia jotain akkaa kuin tarkoituksella saattaa nainen raskaaksi kantamaan hänen biologista jälkeläistä. Olisikohan näissä asioissa hyvä kunnioittaa miehen omaa näkemystä? Lapsen tekeminen ei ole sama asia kuin pelkkä seksi vaikka ne toisiinsa liittyvätkin. Normaalilla järjellä varustettu mies ottaa ne siitoshommat kuitenkin vähän vakavammin. [/quote] Kyllä sen Työkaverin hoito on alkanut, ihan tositarkoituksella. [/quote] Oliko ihan kunnolla keskusteltu ja miehen itsensä harkitsema päätös? Viesteistäsi sai kuvan, että painostit miestäsi vetoamalla hänen alkukantaisiin vietteihinsä. Työkaverisi voi kuitenkin missä tahansa vaiheessa vaatia miestäsi isyyden selvitykseen ja maksumieheksi. Vaikka nyt ei olisikaan sitä mieltä, voi mieli muuttua siinä vaiheessa kun lapsi alkaa kysellä isästään. Klinikat on tarkoitettu kaikkien osapuolten lailliseksi suojaksi. Esim. perimisasioissa ja elatuksessa. Siksi me emme suostuneet. T.5

[/quote]

Jos luovuttaisin, vastaanottajan pitäisi allekirjoittaa vähinttään 100 000 €  velkakirja jossa maininta "maksetaan vaadittaessa", silloin riskit olisivat edes lähellekään tasan.
[/quote]

Voisi olla 200 000 lähenpänä totuutta, jos mietitään tuo perimisasiakin mukaan. Hullujen hommaa, käyttäisivät klinikoita. Ei niissä mene edes lahjasoluhintoja, jos tuo luovuttajan mukanaan. Kirjoihin ja kansiin jäisi oikea tieto lapsen biologisista juurista, kun hedelmöitys tehdään valvotusti. Miten joku tavallinen juristi voisi valvoa kenenkä syntyvä lapsi loppujen lopuksi on?

Vierailija
40/44 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juristin sitä lapsen oikeaa alkuperää tarvitsisi valvoakkaan. Jos lakia muutettaisiin, niin hänen tehtävänään olisi avustaa sopimuksen teossa, niin etteivät nämä isyysselvittelyt myöhemmin aiheuttaisi oikeudellisia tai taloudellisia seurauksia. Sopimus sinänsä pitäisi tehdä ennen koko hommaan ryhtymistä, ettei voitaisi väittää että jotain osapuolta on painostettu tms.

Olen kovasti tietoinen tämän "luonnonmenetelmän" nykyisistä oikeus- ja talous riskeistä. Ne eivät johdu sinänsä menetelmästä, vaan siitä ettei asiasta ole kunnon lainsäädäntöä.

Täällä oli puhetta näistä klinikka kustannuksista. Hommaan kuuluu muutamia klinikkakäyntejä Ennen "inssiä" ja niiden yhteydessä moniaita maksullisia tutkimuksia. Yleisesti kai myös tiedetään että homma vaatii, onnistuessaankin, useampia yrityksia. Kun siihen sitten lisätään matkakustannuksia ja useamman henkilön tarkoin määriteltyinä päivinä tapahtuvia töistä poissaoloja, joita ei edes osata ennakoida etukäteen. Kun siihen lisätään työnantajan ja työtovereitten utelut ja nälvimiset, niin hyvä tulee ja moni lopettaa kesken kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän