Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitattehan ICE tiedot puhelimeen

Vierailija
12.01.2015 |

Löysin juuri iPhonesta (varmaan muissakin puhelimissa on) sovelluksen jolla saa läheisten yhteystiedot ja omat terveystiedot (esim. veriryhmä ja sairaudet) näkymään 'hätätilanne' tekstin taakse vaikka puhelin olisi lukittu.

Onnettomuus voi sattua yllättäen, itse olla täysin vieraassa tilanteessa ja tajuttomana tai shokissa jolloin on kätevää että nuo tiedot on auttajien löydettävissä. Ja parempi tietysti mitä useampi nuo tiedot osaa tarvittaessa etsiä, laittaa lapsienkin puhelimiin jne.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin kans ne SOS-tiedot iPhoneen. Kätevää.

Vierailija
2/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva keksintö joo, mutta kyllähän oikeassa hädässä sun vaikka ollessa tajuttomana joku soittaa ambulanssin ja aika harvalle varmasti tulee mieleen, että hei tarkastampas puhelimesta oisko ice-tietoja. Kyllä ne sieltä sairaalasta sitten läheisille ilmottaa ainakin alaikäisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ICE-tiedot on tärkeitä ihan siitä syystä, että läheinen voi tietää sairauksista tms. Ei ole pelkästään ilmoitusta varten. Eikä ICEä kannata laittaa, jos ei henkilön tietoja tunne.

Vierailija
4/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että olisiko pitänyt lisätä tuo että ambulanssi tietysti ennen kumminkaimanserkun puhelinnumeron etsimistä mutta jätin pois. On kuitenkin tilanteita joissa ambulanssia saa odottaa ja paikalla on oikeasti vain joku random hätääntynyt amatööri, hätäkeskus haluaa heti ensimmäisenä tietää jos perussairaudet on tiedossa antaakseen ohjeet. Joku muu ammattilainen saattaa myös antaa ensiavun kuin ensihoitajat, esim. tapahtumissa henkilökunta / SPR. Sinäkin varmaan haluaisit että nämä ihmiset tietää onko sinulla diabetes, pähkinäallergia vai sydänvika. Ulkomaalaisen sairaalan järjestelmästä tuskin taas löytyy kenenkään äidin puhelinnumeroa, veriryhmää tai sairaushistoriaa. Mieluummin siis pidän oleelliset tietoni näiden ihmisten ulottuvilla kuin hupina jätän laittamatta ja siksi myös muille sen haluan neuvoa. T. Ap

Vierailija
5/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Androidissa ei tarvita erillistä sovellusta, vaan: Asetukset > Suojaus > Omistajan tiedot

Vierailija
6/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iPhonessa SOS-tiedot näppäin näkyy kun yrittää aukaista suojakoodia. ICE on vähän hankala löytää kun näppäimet on lukossa.

Vierailija
7/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:34"]Androidissa ei tarvita erillistä sovellusta, vaan: Asetukset > Suojaus > Omistajan tiedot
[/quote]

Tosin itse myönnän että laitoin siihen vaan ilmoituksen löytöpalkkiosta.

Vierailija
8/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule en saatana laita ja mitä sä olet neuvomaan mitä mä puhelimeeni pistän?

Vierailija
9/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:34"]Androidissa ei tarvita erillistä sovellusta, vaan: Asetukset > Suojaus > Omistajan tiedot
[/quote]

Ei iphonessakaan tarvii sovellusta, löytyy asetuksista myös.

Vierailija
10/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos on niin yksin, ettei oo ketään ICEen?

Vierailija
11/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:46"]Mitäs, jos on niin yksin, ettei oo ketään ICEen?
[/quote]

En minäkään laittanut siihen kuin äitini.

Vierailija
12/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa edes "EI RESUSKITOIDA"

Vierailija
13/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ICE merkintä niissä numeroissa jotka löytyy myös lukitun iPhonen SOS-kohdasta. Ihan vaan että varmasti kaikkien käyttöliittymien kaiken kieliset käyttäjät tarvittaessa tietää mitä varten numerot ovat. T.ap

Vierailija
14/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pyynnön, että joku huolehtis mun elukoista.

Vierailija
15/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:41"]No kuule en saatana laita ja mitä sä olet neuvomaan mitä mä puhelimeeni pistän?
[/quote]

Mikään pakko ei ole. Itseasiassa tiedän kyllä että on ihmisiä jotka kävelee ylitsesi jos tuuperrut vaikka kadulle ja voi olla ettei kukaan neuvo mitään, ei kaipaa sen enempää hätänumeroa kuin mitään tietojasikaan. Voi kuitenkin olla että siinä vaiheessa sinullakin on jo äitiä ja osaavaa hoitoa ikävä ja paikalle sattuu joku ikävä auttaja jolle tulee paha mieli puolestasi ja koittaa sitten auttaa siinä. T. ap

Vierailija
16/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihin ne tiedot tällätään älyttömässä puhelimessa?

Kyllähän sinnekin voi jonkun henkilön nimen eteen panna ICE mutta siihen se jääkin.

Joskun 10v sitten täällä oli kiivas keskustelu, pitääkö niitä ICE-koodeja olla. Siihen aikaan mun mies ei olisi osannut kertoa sairauksistani. Nyt osaisi, koska itsellään on sama sairaus.

Vierailija
18/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 07:02"]

Ammattilaisen mielipide:täysin turha.

http://yle.fi/uutiset/pelastuskouluttaja_ice-tunnus_puhelimessa_on_turha/7081124

[/quote]

Ammattilainen ei ole tietoinen uusien puhelimien ominaisuuksista. Joten ammattilaisen mielipiteellä voi pyyhkiä pyllyä.

Vierailija
19/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ensihoitaja hoitaa potilasta eikä räplää puhelinta.

Vierailija
20/61 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:46"]Mitäs, jos on niin yksin, ettei oo ketään ICEen?
[/quote]

Elämä on silti elämisen arvoista, sitten vaikka se veriryhmä ja mahdolliset tiedot terveydestä, koskaan ei ole myöhäistä löytää ystäviä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan