vauvalle tiuskiminen
Oletteko ikinä menettänyt malttia ja tiuskinut/ huutanut vauvalle?
Kommentit (20)
Huomasin itse kun alkoi volat nousta, että olen oikeasti vaan janoinen. Siispä nykyään minulla on lappuja siellä täällä JUO VETTÄ ja iso tuoppi pöydällä jonka kumoan kerran tunnissa kahdessa huiviin, ette usko miten se auttaa!!
Olen paljon rauhallisempi eikä pinna mene niin herkästi.
Huutamisesta pikkuiselle tulee tosi paha mieli itselleen pitkäksi aikaa, hävettää ihan vietävästi ja syytä olisi mennä vähän itseensä, että menetkö tosiaan lapsen tasolle niissä tilanteissa vai haluatko olla turvallinen ja iloinen äiti...
Olen huutanut ja tiuskinut vauvalle. En ole ylpeä itsestäni, mutta hermo menee kun toinen vaan huutaa. Kun tuntuu että kuuntelee rääkymistä aamusta iltaan ja heräilee öisin tuhat kertaa, niin silloin ei aina itsehillintä pidä. Eihän se tilannetta muuten auta, mutta saapahan vähän vihaa purettua. Ajattelen että vauva unohtaa, vähän kuin rokotuksen saisi.
Olen. Eiköhän kaikki ole, valitettavasti
Lastensuojeluun tuollaiset tapaukset
Voi apua, ei kai tälläisiä ihmisiä oikeasti ole jotka huutaa ja tiuskii vauvalle? Ei se vauva kiusallaan itke. Tulipas paha mieli ja surku noiden vauvojen puolesta, miten itsekeskeisiä jotkut äidit voikaan olla.
Kerran ärähdin vauvalle väsyneenä kun ei ollut mikään hyvä. Pieni pelästyi ja sit itkettiin molemmat :'( pari kertaa vedin syvään henkeä ja rauhoituin. Selitin vauvalle rauhallisella äänellä mitä tapahtui ja pyysin anteeksi. Rauhoittui onneksi ja sen jälkeen osasin käyttäytyä. Huono omatunto oli pitkään :(
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:49"]Olen. Eiköhän kaikki ole, valitettavasti
[/quote]
Ei kaikki. Esim minä en ole vauvoille tiuskinut kertaakaan
Huudan monesti viikossa. Kun menetän malttini vauvan itkiessä. Vauva voi itkeä tunninkin putkeen, enkä tiedä mitä itkee. Iskee epätoivo. Ap
Häh? "ymmärrän" jos tiuskii isommalle lapselle, mutta että vauvalle? :O Vakava itsetutkiskelun paikka sanoisin. Ei ole normaalia.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:53"]Huudan monesti viikossa. Kun menetän malttini vauvan itkiessä. Vauva voi itkeä tunninkin putkeen, enkä tiedä mitä itkee. Iskee epätoivo. Ap
[/quote]
Ja mitä saavutat sillä huutamisella?
Musta tuntuu nyt tosi pahalta joidenkin vauvojen puolesta :(
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:53"]Huudan monesti viikossa. Kun menetän malttini vauvan itkiessä. Vauva voi itkeä tunninkin putkeen, enkä tiedä mitä itkee. Iskee epätoivo. Ap
[/quote]
Sen takia varmaan huutaa kun vaistoaa että äidillä iskee epätoivo! Olette kierteessä. Lähe vaikka ennemmin tilanteesta pois toiseen huoneeseen kuin huudat ja säikytät sitä pientä!
Olisin huolissaan jos tälläiseen törmäisin, LS-ilmon paikka. Henkinen väkivalta helposti etenee fyysiseen, tiuskiminen ja huutaminen etenee ravisteluksi :(
No ei isommillekaan lapsille saa tiuskia. Itse olette antaneet vitua ja tehneet lapsia. Olkaa ystävällisiä heille.
Mä teen lasuja helposti,jos joku lapsiaan kohtelee huonosti,huutaa tms.
Jos vauva itkee aamusta iltaan ja herättää öisin tunnin välein, kannattaa selvittää onko lapsella vaikka terveyshaasteita esim. allergiaa tai refluksia.
Siis mitähän ihmettä. Minulla oli vaikeahoitoinen vauva, joka ei ikinä nukkunut tuntia pidempään kerralla ja jota piti kantaa ja heijata joka hereilläolohetki, muuten huusi kuin syötävä. Olin väsynyt noin lievästi sanottuna ja turhautunut, mutta eipä tullut mieleen vauvalle huutaa tai tiuskia. Ihan sairasta. Eihän se mitään edes auta. Sama kuin menisi huonolla säällä ulos tiuskimaan satavalle taivaalle. Jos tuommoista on, pitää mennä ensiksi vaikka toiseen huoneeseen hetkeksi ja sitten hakea apua, jos tunne on toistuva. Vauvalle huutaminen on väkivaltaa.
Nosto