Miksi niitä ulosottoja on niin vaikea maksaa pois?
Siis mikä niiden maksamisessa on niin erityistä? Ihmisillä on monien kymppitonnin ja satojenkin tuhansien lainoja, joita he maksavat. Miksi nää luottotietonsa menettäneet vaan hokee että ”koskaan en saa maksettua pois, oon siihen alistunut”. Kun eikös sitä ulosottoa koko ajan lyhennetä palkasta? Kai se nyt vtu joskus lyhenee? Varsinkin jos itse lyhentää? Mikä siinä on niin hiton vaikeeta normilainan lyhentämiseen nähden? Onko ne korot taivaissa vai mikä? Miks just sä et saa lyhenettyä sun ulosottovelkaa pois? Tai tunteeko joku jonkun, joka olisi saanut?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt maksellut UO:n kautta velkoja jo 11 vuoden ajan ja reilu 2 vuoden päästä olisi tarkoitus päästä kuiville.
Velkoja jäi kodin pakkomyynnin (UO hyväksyi noin 40% markkina-arvosta tarjotun hinnan) jälkeen vielä reilu 140.000 euroa.
Olen laskenut, että lähes 350.000 on joutunut maksamaan, jotta 140.000 saan kuitattua.
Itse olen hyvätuloinen ja saan tuon hoidettua juuri ennenkuin vanhimmat velat vanhenee. Kyllä uo kaikkien kulujen kanssa on pienituloisille aika mahdoton yhtälö.Olen ihmetellyt tätä systeemiä. Miksi myydään alle markkina-arvolla, jos saisi myytyä paremmallakin hinnalla ja velat saisi kuitattua. Eikö se olisi kaikille paras. Tuntuu melkein tahalliselta kiusanteolta ja velallisen nöyryytykseltä. Tottahan se on että uo:n viranomaiselle minun ahdinkoni on tulonlähde. Mitä enemmän heillä on "asiakkaita", sen paremmin tienaa.
Kyllähän velallinen voisi pyytää ulosotosta lupaa vapaaseen myyntiin ja myydä itse tai laittaa myyntiin kiinteistövälittäjälle. Usein on vaan niin, että siinä kohtaa kun pitäisi omaisuutta realisoida niin velallinen heittäytyy täysin passiiviseksi. Silloin ei käytännössä jää vaihtoehtoa sille, että asunto täytyy laittaa huutokauppaan. Huutokaupan käytöstä ulosoton ensisijaisena myyntikanavana on ihan säädetty laissa. Selväähän se on, ettei siinä välttämättä saada samanlaista hintaa kuin vapaassa myynnissä, myös ostajan lakisääteinen suoja myyjää kohtaan on huomattavasti erilaisempi, mikä osaltaan vaikuttaa myös kauppahintaan. Velallisen itse kannattaisi olla realisoinnissa aktiivinen. Harvemmin se realisointi yllätyksenä tulee. Kyllä se kohde ensin ulosmitataan, ja ulosmittauksen lainvoimaisuus odotetaan ja vasta sitten aloitetaan realisointitoimenpiteet, joista niistäkin tiedotetaan velalliselle etukäteen.
Siinä vaiheessa, kun minun omaisuuttani ryhdyttiin realisoimaan, sosiaaliviranomaiset kirjaimellisesti hakivat minut taivasalta, jossa istuin nirhaamassa rannettani auki. Se tie, jonka ihminen käy ensimmäisestä vastoinkäymisestä siihen, että koti lähtee, on pitkä ja täynnä pahenevaa kauhua. Varsinkin, kun sitä kulkee aivan yksin, eikä apua saa mistään, ennen kuin joka pisara on puristettu irti.
On erittäin helppo viisastella ulkopuolisena tai omista vaikeuksistaan vähin vaurioin selvinneenä. Ja sinähän viisastelet.
No haloo, miksi et hoitanut asioitasi aiemmin? Tottakai on myöhäistä, kun olet jo ulosotossa. Miksi et myynyt asuntoa kun oli jo selvää, ettet pysty sitä maksamaan? Fiksu osaa laskea tilanteen kun jää työttömäksi ja toimia, itsariuhkailut on lapsellisia (hengissä näytät olevan yjä).
Et taida tietää mitään masennuksesta.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla avuton luuseri, jos jonkun ulosotossa olevan muutaman kymppitonnin - puhumattakaan muutaman tonnin takia menee elämä pilalle.
Miksi pitäisi olla avuton luuseri? Esim syövän takia työkyvyttömäksi jääneellä voi olla n. 1000e nettotulot. Sillä ei koskaan maksella ulosottoja pois. Ei koskaan.
Tässäkin ketjussa käy rumasti ilmi nykyajan asenteiden koventuminen. Hyväosaiset rikkaaseen perheeseen kultalusikka suussa syntyneet elävät jossain omassa kuplassaan, illuusiossa jossa ei ymmärretä tosielämästä mitään.
Ei ole,vaikea maksaa pois… Itse maksoin niitä työttömättömänä ja opiskellessa… Erityisiä tuloja ei tarvitse olla, toimeentulotuesta maksoin itsekn sopien sellaisen summan, että sain aina jotain maksettua.
Eri asia on miljoknavelat, mut. ormi tonnit ja kymppitonnit makselee kyllä. On vain kyse siitä, että haluaako edes maksaa vai syljeskellä kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa käy rumasti ilmi nykyajan asenteiden koventuminen. Hyväosaiset rikkaaseen perheeseen kultalusikka suussa syntyneet elävät jossain omassa kuplassaan, illuusiossa jossa ei ymmärretä tosielämästä mitään.
Illuusiohan ne velat synnyttää.. Eletään sitrn, että kaikki pitää saada nyt ja heti, mitään ei jakseta odottaa…
Itselleni tosin syntyi velkoja ihan muusta ja maksoin ne pois toimeentulotuesta, työtä tekemällä ja opintososiaalisista eduista. Nykyäön vain kaikki mulle ja heti asenne…
Ap on kyllä harvinaisen tyhmä. Eipä mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illuusiohan ne velat synnyttää.. Eletään sitrn, että kaikki pitää saada nyt ja heti, mitään ei jakseta odottaa…
Itselleni tosin syntyi velkoja ihan muusta ja maksoin ne pois toimeentulotuesta, työtä tekemällä ja opintososiaalisista eduista. Nykyäön vain kaikki mulle ja heti asenne…
Illuusio synnytti mm. laman, jonka seurauksia osa maksaa vieläkin? Oliko muita aivopieruja tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole,vaikea maksaa pois… Itse maksoin niitä työttömättömänä ja opiskellessa… Erityisiä tuloja ei tarvitse olla, toimeentulotuesta maksoin itsekn sopien sellaisen summan, että sain aina jotain maksettua.
Eri asia on miljoknavelat, mut. ormi tonnit ja kymppitonnit makselee kyllä. On vain kyse siitä, että haluaako edes maksaa vai syljeskellä kattoon.
Jos velkaa on niin vähän, että sitä pystyy lyhentämään jopa toimeentulotuesta, on jo kysyttävä, miksi se kiersi ulosoton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei kukaan pysty kymppitonnien velkoja maksamaan pelkillä tuilla. Jos pystyisi, tukia pitäisi leikata todella isolla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos velkaa on niin vähän, että sitä pystyy lyhentämään jopa toimeentulotuesta, on jo kysyttävä, miksi se kiersi ulosoton kautta.
Velan voi sopia ulosottomiehen kanssa. Aina ei pysty lyhentämäön kuinnjotainja ulosttomiehelle sopii myös se jotain - ainakin omalla kojdalla. Sitten on niitö uusiavuttomia ja ihmisiä, jotka ei edes sitä ”jotain” halua maksaa vaan itselleen kaikki. ikä yhteiskunnasta irtoaa…
Niillä on kaikenmaailman pilipalikuluja kyljessä. 5€ kun lähettävät muistutuksen laskusta joka menee ulosotossa. Säilytys maksuja ja mitä lie. Veloittavat 5€ kuussa kun se velka on jossain tietojärjestelmässä tallessa. Sieltä voi tulla kymmenien eurojen käsittelymaksuja vaikka mitään käsittelyä ei ole pyydetty. Täyttä huijaustahan nuo on. Itse korko on mitätön osa siitä mitä näillä olemattomilla hoitokulujen nimillä otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Puhtaasta illuusiosta rattijuoppo ajoi ylitse ja syntyi sairaalakierre, jonka aikana ehti kertyä velkaa, kun kaikki energia meni siihen, että pysyy jotenkin kuten hengissä. V'ttu mitä paskaa te kultalusikka peräsuolessa syntyneet jaksatte jauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ei kukaan pysty kymppitonnien velkoja maksamaan pelkillä tuilla. Jos pystyisi, tukia pitäisi leikata todella isolla kädellä.
En valehtele.. Kaikki on ihankiinni kulle sinusta itsestäsi… Sain toimeentulotukea ja maksoin niistä osan ulosottomiehelle… Tein opiskellessa töitä ohessa ja maksoin ulosottomiehelle.
Ulosottomiehen kanssa voi SOPIA myös maksuista. Vain maksuhalut on asia joka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velan voi sopia ulosottomiehen kanssa. Aina ei pysty lyhentämäön kuinnjotainja ulosttomiehelle sopii myös se jotain - ainakin omalla kojdalla. Sitten on niitö uusiavuttomia ja ihmisiä, jotka ei edes sitä ”jotain” halua maksaa vaan itselleen kaikki. ikä yhteiskunnasta irtoaa…
Meinaatko vakavissasi, että ulosottomiehen kanssa sopiminen muuttaa toimeentulotuen niin suureksi, että sillä voi maksaa kymppitonnien velkoja :D:D:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, kun velkaa ei voi sopia ulosottomiehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En valehtele.. Kaikki on ihankiinni kulle sinusta itsestäsi… Sain toimeentulotukea ja maksoin niistä osan ulosottomiehelle… Tein opiskellessa töitä ohessa ja maksoin ulosottomiehelle.
Ulosottomiehen kanssa voi SOPIA myös maksuista. Vain maksuhalut on asia joka vaikuttaa.
Todellakin valehtelet. Se ei ole millään tavalla kiinni minusta itsestäni, paljoko toimeentulotuki on. Ja jokainen täysijärkinen tietää, että se ei todellakaan riitä välttämättömien elinkustannusten lisäksi kymppitonnien ulosottovelkojen maksuun. Kun ei se tt-tuki ole lähelläkään edes yhtä kymppitonnia vuodessa. Älä siis viitsi jauhaa paskaa näin ilmiselvästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko vakavissasi, että ulosottomiehen kanssa sopiminen muuttaa toimeentulotuen niin suureksi, että sillä voi maksaa kymppitonnien velkoja :D:D:D:D:D:D
Ootko sä pässi? Ulosottomiehen kanssa sovitaan maksuista ja miten pitkään maksujärjestelyä voidaan jatkaa. Toimeentulotuesta maksat sitten osan siten, että sinulle jää vähempi käteen rahaa kuussa ja elät sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa ottamaan velkaa holtittomasti niin ettei edes itse tiedä kaikkia velkojia? Kuka kieltää pitämästä kirjaa niistä veloista, niin että ei voi tulla yllärinä tonnien velkoja?
Uskomatonta tyhmyyttä.
Ja toi masennus....höpö höpö. Moni hoitaa velkansa ja asiansa siitä huolimatta. Olen itse diagnosoitu vakavasti masentuneeksi, ei tullut mieleenkään ruveta mihinkään pikavippileikkiin. Kun ainoa velka oli se asuntovelka, pankki jousti kyllä, kun hoiti asiansa. Oli lyhennysvapaa, missä ajassa asunto olisi mennyt kaupaksi jos olisi ollut tarve myydä.
En tajua noin tyhmää toimintaa, että vippaillaan sinne tänne ja sitten jätetään jossakin teiniuhossa kaikki pystyyn, kun ei kaikki mennyt kuten Strömsössä. Ei pidä rakennella korttitaloja, niin ne ei romahda.
Vakava sairaus tai muu iso elämän kriisi saattaa aiheuttaa velkaantumista kun asioita ei pysty enää kunnolla hoitamaan. Myöskin jos on ollut yrittäjä ja liikevaihto noussut tasaisesti on saattanut joutua isompien tahojen sabotoimaksi ja yritystoiminta on joutunut suurin vaikeuksiin. Suomessa on valtavan monta yrittää jotka ovat ajautuneet konkurssiin, mutta eivät vielä tänäkään päivänä tajua, että heidän toimintansa sabotoitiin ulkopuolelta, ja syyttävät vain itseään, sekä pahimmassa tapauksessa masentuvat todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Ne menee jotenkin kummasti ulosotosta takas perintään, ja perintäfirmat panttaa niitä. On vaikeaa selvittää, missä kaikkialla niitä velkoja on.
Tämä! Mä olen kahteen kertaan saanut ulosoton nollille, mutta aina jostakin putkahtaa joku lasku ulosottoon. On ollut tänä vuonna maksussa laskuja vuodelta 2007. Kun makselee ulosottoon velkoja niin ei todellakaan jää rahaa maksaa myös niitä perintätoimistojen laskuja. Niitä perintätoimistoja on useita.
No joku päivä olen täysin velaton. Pitkä ja kivinen tie on kuitenkin takana. Ap:n ei kyllä kannata yhtään viisastella kun ei asiasta näytä mitään tietävän. Asuntovelallinen maksaa sen asuntolainansa lyhennyksen. Ulosottovelkainen maksaa ulosoton jälkeen vielä sen asumisen. Ei siinä monellakaan ole varaa maksaa ulosottoon kuin se pakollinen, ylimääräisiin lyhennyksiin ei ole varaa jos aikoo jossakin asua ja jotakin syödä. Monella myös lapsia elätettävänä. Ap:n kaltaisten viisastelijoiden päänaukomiset ei auta yhtään. Olen monet itkut itkenyt kun rahat ei riitä ja ulosotto tuntunut loputtomalta suolta. Voiton puolella onneksi olen.
Ap voisi vähän miettiä omaa asennettaan ja miettiä onko oikea ihminen tässä antamaan neuvoja. Ärsyttävää pätemistä olemattomalla.
Siinä vaiheessa kun työpaikka menee masennuksen vuoksi eikä ole rahaa maksaa ihan peruslaskuja niin siinä menee ulosottoon ihan ilman pikavippejäkin. Esim terveyskeskusmaksut, hammaslääkärimaksut, lasten päivähoitomaksut yms. En jaksanut hoitaa asioita sen verran että olisin kyennyt ottamaan mihinkään yhteyttä saati järjestelmään asunnon myyntejä, henki oli lähellä lähteä ilmankin. Onneksi paranin, mutta sen verran nöyryyttä jäi ettei tulisi mieleenkään alkaa arvostelemaan muiden toimintakykyä masentuneena. Kaikille näemmä ei.