Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole koskaan kuulunut tähän sukuun

Vierailija
11.01.2015 |

Ahdistaa.

Olen aika huomannut, että appivanhempani olisivat toivoneet jonkun toisen poikansa vaimoksi. Aluksi se oli ihan vaan pienten asioiden arvostelua: hiusten väri, pukeutuminen, musiikkimaku... Ennen naimisiinmenoa pitivät pojalleen puhuttelun, että miettisi nyt vielä. Mies päätti kuitenkin mennä kanssani naimisiin. Minut on haukuttu vaikka millä nimillä, mutta olen päättänyt unohtaa ja antaa anteeksi, vaikkei anteeksipyyntöä koskaan tullutkaan.

Appivanhemmilla on nuori tuttava (kuitenkin pari vuotta minua vanhempi), joka on ilmeisen mieluinen heille. Kutsuvat häntä hyvin hellitellen ja sellaisella tavalla, jota eivät ole minulle koskaan ilmaisseet. Vaikea selittää, mutta sen mitä olen joskus ollut tämän naisen kanssa samassa tilassa, niin on tullut hyvin selväksi, että hän olisi ollut mieluisampi miniä. Äh, kunpa muistaisin ne sanat, jotka kerran sen sanoivat, mutta olen jo unohtanut sanamuodon. En varmaan koskaan voi pärjätä tuolle tuttavalle, olen aina se pakollinen paha, jonka täytyy olla mukana lapsenlapsen äitinä.

Jotenkin kaivaa. En ole tervetullut sukuun. Ja nyt tuntuu etten enää edes haluaisi olla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies ole lukenut lakia vanhemmilleen?

Vierailija
2/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:42"]Miksei mies ole lukenut lakia vanhemmilleen?
[/quote]

Koska "eihän ne mitään pahaa". Ei ole koskaan missään muussakaan pitänyt puoliani, kaikki on aina minun vikani. Oli virhe tehdä tuon kanssa lapsi, nyt olen ikuisesti jumissa. AP

Vierailija
4/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään. Miehesi suku. Miten sinä siihen kuuluisit?!

Vierailija
5/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:42"]Miksei mies ole lukenut lakia vanhemmilleen? [/quote] Koska "eihän ne mitään pahaa". Ei ole koskaan missään muussakaan pitänyt puoliani, kaikki on aina minun vikani. Oli virhe tehdä tuon kanssa lapsi, nyt olen ikuisesti jumissa. AP

[/quote]

Olet todellakin tehnyt ainakin kolme isoa virhettä.

1. Otit mieheksesi vätyksen.

2. Hankit lapsen vätyksen kanssa.

3. Pidät vapaaehtoisesti yhteyttä ihmisiin, jotka tuottavat sinulle pahaa mieltä.

Vierailija
6/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:42"]Miksei mies ole lukenut lakia vanhemmilleen? [/quote] Koska "eihän ne mitään pahaa". Ei ole koskaan missään muussakaan pitänyt puoliani, kaikki on aina minun vikani. Oli virhe tehdä tuon kanssa lapsi, nyt olen ikuisesti jumissa. AP

[/quote]Voisitteko mennä johonkin pariterapiaan tms, jos joku ulkopuolinen saisi miehen silmät aukenemaan - tai oikeammin hänet myöntämään totuuden jonka varmaan sisimmässään kyllä tietää?

Tai menisitkö yksin jos miehesi ei tahdo, sekin auttaisi kun saisit jutella jonkun (asiantuntijan) kanssa ja purkaa (aiheellista) pahaa oloa?

Vierailija
7/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:44"]Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta?
[/quote]

Joo, ja se johti siihen että pyysin anteeksi hänen vanhemmiltaan suunnilleen koko olemassaoloani. Mies on hyvin manipuloiva ihminen, joka saa toiset puolelleen esittämällä täydellistä miestä (kulissit pystyssä). Ja jos en tee niin kuin hänen mielestään on oikein niin keksii kyllä keinon millä aiheuttaa harmia. On aina hyvin kylmän rauhallinen riitatilanteissa, ja saa sillä varjolla sanottua ihan mitä vain kauheuksia, koska "eihän hän ole ollut tässä hermostunut". Itse alan helposti itkeä. AP

Vierailija
8/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:44"]Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta? [/quote] Joo, ja se johti siihen että pyysin anteeksi hänen vanhemmiltaan suunnilleen koko olemassaoloani. Mies on hyvin manipuloiva ihminen, joka saa toiset puolelleen esittämällä täydellistä miestä (kulissit pystyssä). Ja jos en tee niin kuin hänen mielestään on oikein niin keksii kyllä keinon millä aiheuttaa harmia. On aina hyvin kylmän rauhallinen riitatilanteissa, ja saa sillä varjolla sanottua ihan mitä vain kauheuksia, koska "eihän hän ole ollut tässä hermostunut". Itse alan helposti itkeä. AP

[/quote]Oletko varma että haluat kuulua edes miehesi kanssa samaan perheeseen? Vaikka kuinka olisi yhteinen lapsi ei se yhteiselo aina ole paras ratkaisu, edes lapsen kannalta.

Vierailija
9/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:44"]Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta? [/quote] Joo, ja se johti siihen että pyysin anteeksi hänen vanhemmiltaan suunnilleen koko olemassaoloani. Mies on hyvin manipuloiva ihminen, joka saa toiset puolelleen esittämällä täydellistä miestä (kulissit pystyssä). Ja jos en tee niin kuin hänen mielestään on oikein niin keksii kyllä keinon millä aiheuttaa harmia. On aina hyvin kylmän rauhallinen riitatilanteissa, ja saa sillä varjolla sanottua ihan mitä vain kauheuksia, koska "eihän hän ole ollut tässä hermostunut". Itse alan helposti itkeä. AP

[/quote]Oletko varma että haluat kuulua edes miehesi kanssa samaan perheeseen? Vaikka kuinka olisi yhteinen lapsi ei se yhteiselo aina ole paras ratkaisu, edes lapsen kannalta.
[/quote]

En halua. Vaan en haluaisi lapselta perhettä rikkoa... AP

Vierailija
10/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotappa kun se ero tulee... Kokemusta on tämän kaltaisesta tilanteesta.Minua ei haukuttu mutta vahvasti oli tunne siitä ettei minua hyväksytty. Kaikkea voi tehdä "hyvää hyvyyttä".No kuitenkin erohan sitten tuli.Minut on täysin pois suljettu. Nämä ex-miehen sukulaiset ei" tunne"minua.Kukaan ei ole sanallakaan kysynyt minulta sen jälkeen mitään. Yritän olla välittämättä mutta kyllä hitto vie sattuu kun kohdellaan niin kuin spitaalista. Meillä kuitenkin on yhteiset lapset.

Vierailija
11/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös vastaava tilanne, mutta onneksi mieheni on tukenani.

Älä edes yritä miellyttää miehesi sukua. Ole tekemisissä heidän kanssaan niin vähän kuin mahdollista. Todennäköisesti et voi asialle yhtään mitään. Vietä aikaa niiden ihmisten kanssa, joiden luona sinun on hyvä olla. Älä hukkaa aikaasi miehesi sukulaisiin.

Vierailija
12/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:56"]

Odotappa kun se ero tulee... Kokemusta on tämän kaltaisesta tilanteesta.Minua ei haukuttu mutta vahvasti oli tunne siitä ettei minua hyväksytty. Kaikkea voi tehdä "hyvää hyvyyttä".No kuitenkin erohan sitten tuli.Minut on täysin pois suljettu. Nämä ex-miehen sukulaiset ei" tunne"minua.Kukaan ei ole sanallakaan kysynyt minulta sen jälkeen mitään. Yritän olla välittämättä mutta kyllä hitto vie sattuu kun kohdellaan niin kuin spitaalista. Meillä kuitenkin on yhteiset lapset.

Olisit helpottunut. Nim. samassa tilanteessa kun ap

[/quote]

Vierailija
13/13 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös aikoinaan tälläinen ei toivottu tapaus. Saimme lapsenkin. No mitään en osannut tehdä oikein ja kun sanoin että en jaksa niin olin vain " laiska vätys" oli kyse sitten kukkapenkin kitkemisestä tai appiukon ikkunan pesusta. Mieheni oli isänsä ja siskonsa kanssa aina samaa mieltä eli olin itse aina väärässä. Erosimme kun tyttö oli n.2,5 v. (täytti juuri12v). Monta kertaa kuulen tytön suusta kuinka pappa,täti ja isän vaimo sekä isä ovat viikonloppuna haukkuneet minua ja kasvatustyyliäni. No itseppä kaivavat kuoppaansa..vaikka pahaltahan se tuntuu kun lapselle haukutaan hänen äitiään.
Nyt kuitenkin olen hyvässä suhteessa ja appivanhempien kanssa ok välit. Mieheni opettanut sanomaan ei ja sen "en jaksa" lauseen käyttöä opettelen vielä.
Jos äiti voi hyvin,koko perhe voi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan