No hemmetti, rupesin leipomaan sämpylöitä, mutta
eipäs olekaan enempää mitään rasvaa kun vaan ruokalusikallinen rypsiöljyä. Puolen litran taikina, meneekö ihan pieleen noin vähällä määrällä öljyä?
T. yökokkaaja
Kommentit (9)
Noniin eiköhän sitä sitten sämpylät saada :) Ja juu ei ole hitto margariinia tai mitään.
ap.
Eikö jääkaapissa oo margariinia tai voita sulatettavaksi? Jätä taikina löysemmäksi, niin ei tuu ihan kuiva. Ihan hyviä niistä tulee :)
Juu, pehmeäksi taikina vain. Hyvää tulee vähälläkin rasvalla.
Juustoraaste voisi antaa muhevuutta, kun ei sitä rasvaa ole.
Mä taas aloin tehdä pannukakkua ja siihen piti laittaa 1 rkl öljyä. Mulla onkin ilmeisesti eri valmistajan öljy nyt käytössä. (Avasin juuri uuden pullon.) Aiemmassa sai oikeen kaatamalla kaata, ja sieltä tuli pientä noroa. Luulin, että täs on samanlainen korkki. No ei ollut. Tuli varmaan kolminkertainen määrä. Tuolla se öljyinen pannukakku nyt kuitenkin uunissa on. Saas nähä, mitä tulee. Ei nää leipomismokat oo niin vaarallisia. :) T. toinen yökökkailija
Ensin ei meinannut kypsyä millään ja sitten siitä tulikin kuivaa. Tais johtua kyllä ihan muusta kuin öljystä. Käytin maidon sijasta kauramaitoa ja puolet jauhoista oli ruisjauhoja. Luulen, että kauramaito ei sovi pannarin tekoon. No hyvää tää on silti :) Mite sun sämpylöille kävi, ap? T. toinen yökökkailija
Pitääpä itsekin tehdä huomenna pannukakkua, ai että kun rupes tekeen mieli!
Ja sämpylöistä tuli oikein hyviä, nams! :)
ap.
Ei se mene huonoksi. Onko yhtään margariinia tai voita? Oliiviöljyä?