Minä sain ekan puhelimen 6lk.
Nykyään saadaan jo ennen eskaria, mihin tämä maailma on menossa? :/
Kommentit (17)
Oma poikani sai kyllä jo ekalle luokalle ja siitä on nyt melkein 12v.
Meille tuli ensimmäinen puhelin kotiin kun olin jo muuttanut pois, taisin olla 19. Eikä ole kauemmin kuin 80-luvun loppua.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:52"]
Voi teitä lapsukaisia, on teillä ollut kurja lapsuus! :-D
[/quote]
En mä ainakaan tarvinnut sitä puhelinta ennen kuin 12-vuotiaana. Kiinnostaisi tietää, mihin 6v tarvitsee älyluuria :D t.2
Kehitys kehittyy, ei siinä mitään ihmeellistä ole. Itse sain ekan puhelimen silloin kun menin 8-luokalle, vuonna -99. Omituisempaa minusta on, että vaikka aina vaan pienemmät lapset ovat periaatteessa koko ajan vanhempien tavoitettavissa, heitä myös suojellaan ja paapotaan aina vaan enemmän.
Minä sain ensimmäisen kännykän ammattikoulun ekalla. Omille lapsille olen puhelimet hankkinut eskari-iässä. Saavat rauhassa opetella puhelimen käyttöä ennen kouluun menoa.
Minä sain oman puhelimen vasta yli 3-kymppisenä, tai oikeastaan sekin oli mieheni kanssa yhteinen.
Mä sain ekan puhelimeni päälle 20v. Omilleni olen ostanut ne vähän aikaisemmin. Maailma muuttuu.
Minä ostin oman kännykän 36 vuotiaana vuonna 2000. Tosin kännyköitä ei juuri sitä ennen ollut yleisesti sen aikaisilla kotiäideillä.
Muistan vielä miten oma äitini ihmetteli mitä minä sillä muka teen, olihan meillä ihan lankapuhelin alakerran eteisessä.
Olen 20v, kaverini 24. Tämä ystäväni kuuli, että sain kännykän tokaluokalla, ja järkyttyi: "herranjumala TOKALLA, mä sain vasta kutosella!"
aivan, rakkaani, mutta kyseessä oli sama vuosi :D vuosi 2002 oli aikaa, jolloin kännykät alkoivat olla siinä hintaluokassa, että niitä alettiin ostaa lapsillekin. Toinen sattui silloin olemaan 8, toinen 12. Mutta sitä aikaa ennen harvemmin kellään lapsella oli kännykkää, ne olivat aika big deal jos muistatte?
En tarkkaan m uista koska itse ostin ekan kännykkäni mutta n- 95, pojalle ostin kännykän muistaakseni 2002 kun täytti 6v. Tämä siksi että kun aloitti sitten puolenvuoden päästä koulun ja bussilla kulki ihan itsekseen niin kännyllä sain sitten kiinni hätätilanteessa.
Minä OSTIN ekan oman puhelimen 12-vuotiaana ja myös puhelinlaskut maksoin itse. Kuukausiraha taisi olla 20 euroa silloin. -94 syntynyt
Ostin omilla kesätyörahoilla kännykän lukion kakkosella vuonna 2002. Suurin osa kavereista oli saanut kännykät jo yläasteella, eli 90-luvun lopulla.
Minä sain ekalla luokalla, oli tavallaan "pakko" kun jouduin olemaan niin paljon yksin kotona tuolloin, kun vanhemmat töissä, eikä lankapuhelintakaan ollut meillä käytössä.
Täällä sama, eikä siitä ole vielä kymmentä vuottakaan. Aika hämmentävää.