Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treenavat työssäkäyvät äidit: miten teette sen?!

Vierailija
11.01.2015 |

Mikä/kuka mahdollistaa sen että töiden ja lastenhoidon lisäksi pääset treenaamaan?

Olen havahtunut siihen että tämä ei olekaan ihan vaan itsesä kiinni. Sinä iltana kun itse ehtisin/jaksaisin lähteä salille ei mies välttämättä jaksakaan pyörittää kotirumbaa yksin. Lapsiparkkiin ei tarhapäivän päälle enää haluaisi viedä. Sovitteko ennakkoon treenipäivät puolison kanssa tai käytättekö lapsenvahtia?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Miehellä kiinteät sählyvuorot, mutta kun olis mun vuoro mennä salille tai lenkille niin 'ethän sä nyt voi mennä kun seli seli' =(

Vierailija
2/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut kiinteät vuorot pitäisi sopia niin niihin voi aina vedota puolin jos toisin. Pienten lasten kanssa tavoitteet realistisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei sinä iltana just jaksa? Kröhöm..

No, ex-mieheni kyllä aina jaksoi. Nyt kun olen pääosin yksin lasten kanssa vien lapset kuntosalin lapsiparkkiin tai menevät kaverille siksi aikaa tai mummille hoitoon. Pääasiassa lapsiparkissa ovat.

Vierailija
4/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pelkkää yövuoroa, joten käyn salilla ennen töihin menoa. Aamuvuoroa tekevä mies joutuu joka tapauksessa olemaan lapsen kanssa illalla niin samalla on sitten pari tuntia pidempään.

Vierailija
5/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat treenaa joten vuorotellen. Mies jaksaa siinä missä minäkin. Kannattaa hankkia lapset fiksun miehen kanssa.

Vierailija
6/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla kolmena päivänä viikossa suoraan töiden jälkeen, kun pääsen töistä vähän aikasemmalla kellonlyömällä (liukuva työaika). Mies sitten hakee lapset tarhasta ja laittaa ruuan siihen mennessä, kun pääsen kotiin. Muina päivinä käyn riuskalla kävelylenkillä lasten (ja miehen) kanssa tai ilman (lapset pyörällä, pulkassa, suksilla tms.).

Vierailija
7/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn 2 kertaa viikossa suoraan töistä ohjatussa jumpassa. Menen aina. Huvitti tai ei. Ex-mies on lasten kanssa. Lisäksi treenaan kotona 5*viikossa vatsat (50 kertaa 8 eri liikettä putkeen). 2-3 kertaa kotijumppaa vatsojen jälkeen, sisältää erilaisia punnerruksia, x-hyppyjä, kyykkyhyppyjä ja kahvakuulaa. Kotijumpat 30-45 minuuttia ja sen jälkeen olen todella loppu. Viikonloppuisin käyn juoksemassa.

Vierailija
8/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harrastaa kahtena iltana viikossa, minä kuutena. Lähden ryhmäliikuntatunneille siinä vaiheessa, että lapset on jo yöpuvuissa ja syömässä iltapalaa. Mies ei muuta yksin tee kuin katso, että kaikki pesee hampaansa ja menee sänkyyn. Nuorimmaiselle lukee iltasadun. Jos taas menen salille, voin lähteä vasta iltasadun jälkeenkin... Viikonloppuisin menen heti aamupäivästä. Mies heräilee rauhassa muksujen kanssa ja mä olen puolilta päivin jo takaisin kotona laittamassa ruokaa pöytään.

Elämä on valintoja... Mä en seuraa mitään tv:stä. Jos katson jotain, se on aina Netflixistä tai muista nettitv-palveluista. Liikunta on mulle henkireikä - ei ole sellaista päivää että tulis fiilis etten jaksaisi. Vedän trikoot jo alkuillasta jalkaan kun niin kovaa jo menottaa...

Tiedän, että tänä kuulostaa ärsyttävältä sellaiselle, joka ei oikeasti jaksa ja jolle arki on raskasta. Meillä tämä on niin arkipäivää, ettei kukaan mieti tässä olevan mitään ihmeellistä. Mä olen tottunut olemaan liikkeessä päivän alusta loppuun saakka...olen niitä ihmisiä, jotka tulee vain levottamaksi jos pitää pitkään olla tekemättä mitään. Me ollaan myös niin raivostuttavia perheitä, joissa on aina siistiä... Ehkä mulle joku burnout joskus tulee, mutta sitä odotellessa.

Vierailija
9/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaamisen voinee vaihtaa mihin tahansa muuhun harrastukseen kuten vaikka pelaamiseen.

Vierailija
10/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset menevät jomman kumman isovanhemmille tai ovat isänsä kanssa. Joskus treenaan perjantaina heti töiden jälkeen, kun on lyhempi päivä. Yritän painottaa treenejä viikonlopulle, jotta ehtisin nähdä lapsia mahd. paljon. Käyn 3-4 viikossa kuntosalilla.

Vierailija
11/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, no sanon miehelleni että menen tänään sitten siihen ja siihen aikaan jumppaan/hiihtämään/juoksemaan? Näin toimittu ihan alusta saakka. Miehellä on säännölliset menonsa, minulla ei ole säännölliset mutta harrastan silti liikuntaa n.4-5krt/vko. Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi jotain lupia kysellä, onhan lapset miehen ihan samalla tavalla kuin minunkin. Todellakin pärjää lasten kanssa, vaikka näitä on 4kpl. Tykkään liikunnasta niin paljon, että jätän väliin vain kun on pakko, kun olen kipeä tai lapset on kipeänä. Silloin kaipaavat enemmän äitiä. Tietysti pari lepopäivää pidän viikossa.

Vierailija
12/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä tietysti. Meillä on miehen kanssa molemmilla n. 1h työmatka/suunta. Lapset tavallisessa hoidossa. Ollaan kotona siinä 17-17.30. Syödään, ollaan ja 19 jälkeen alkaa iltatoimet. En pystyisi enkä jaksaisi lähteä enää salille sen jälkeen. Olen kai laiska.

Vierailija
13/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sen siten, että se on elämäni edellytys. Joten miehen on pakko hoitaa lapset kun treenaan. T ällölättäpylly

Vierailija
14/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 21:13"]

Meillä sama. Miehellä kiinteät sählyvuorot, mutta kun olis mun vuoro mennä salille tai lenkille niin 'ethän sä nyt voi mennä kun seli seli' =(

[/quote]

Miksi suostut tuohon?!!!!!

Vierailija
15/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää viekö lapsia mihinkään lapsiparkkiin rankan hoitopäivän jälkeen ku isi ei jaksa hoitaa heitä. Miettikää nyt vähän oikeasti.

Vierailija
16/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla suoraan töiden jälleen 2-3 kertaa viikossa. Mies hakee silloin tenavat tarhasta. Kotiin ehdin seitsemän maissa.

Vierailija
17/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään vuoroilloin salilla pari kertaa viikossa, välipäivinä jumppailen kahvakuulalla youtuben videoiden avulla kun lapset on päikkäreillä. Olen siis kotiäitinä, mutta täällä ulkomailla ei tunneta vielä lapsiparkkeja salilla niin joutuu sitten iltaisin käymään kun mies on kotona.

Vierailija
18/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/

Vierailija
19/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaan sivutyönä ryhmäliikuntaa, joten oma treeni tulee siinä ohessa. Niinä päivinä, kun en ohjaa, käymme vuorotellen salilla tai sitten mies menee jo aamulla ennen töitä tekemään treenin.

Vierailija
20/63 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:19"]Mä en mihinkään ikinä pääse. Olen yh ja lapsiparkissa on 3v ikäraja ja kuopus 10kk.... no töissä saa sentään käydä tuulettumassa :/
[/quote]
Ennen töitä, heti jälleen, lounastunnilla?