Mistä kesätöitä lto-opiskelijalle?
Ei taida oman alan töitä saada. Olen ensimmäisen vuoden opiskelija. Päiväkodit kiinni kesän, pari saattaa olla auki, mutta ei sinne sijaisia palkata.
Täytyy hakea johonkin muihin hommiin :/ tosin niihinkin kovin vaikea päästä.
Kommentit (8)
Niin ja lisään, että olin siis Mäkkärissä töissä melkein vuoden. En siis vain kesää niin kuin aioin olla :)
Laivalle leikkitädiksi tai maskotiksi.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:48"]Laivalle leikkitädiksi tai maskotiksi.
[/quote]
Laivan leikkitätinä pitää osata toinen kotimainen hyvin! Jos ruotsi ei suju ei sinne ole mitään asiaa.
Minä olin lto-opiskelijana kesätöissä lasten kesäleireillä, siis esim. Leirikesä ry ja Lasten kesä ry. Palkka oli ok ja työ kivaa, ja laskettiin mukaan alan työkokemukseksi. Lisäksi olin yksityisissä perheissä lastenhoitajana.
Lämmöntalteenotto-opiskelija?
Hehe, njoo. Opiskeluaikana seurustelin luokanopettajaksi opiskelleen tytön kanssa ja se oli kesällä töissä Muumimammana :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:48"]Laivalle leikkitädiksi tai maskotiksi. [/quote] Laivan leikkitätinä pitää osata toinen kotimainen hyvin! Jos ruotsi ei suju ei sinne ole mitään asiaa.
[/quote]
Ai Tallinnan laivallakin?
Ja sanoiko AP jotain kielitaidostaan?
Myös ostoskeskuksissa ja esim. Ikeassa on lapsiparkkeja.
Johonkin perheeseen voitais palkata hoitaja pikkukoululaisen kesäloma-ajaksi tai päikkyläisellekin, jos pitkät kesäsulut omassa pk:ssa eikä vanhemmilla lomaa.
Itse olin puheterapeuttiopiskelijana pari kesää pikkukaupungin päiväkodissa henkilökohtaisena avustajana. Pienelle paikkakunnalle ottivat epäpätevän ja toki vielä suhteillakin oli varmasti tekemistä asian kanssa.
Kun sitten halusin opiskelukaupungissani tehdä kesätöitä, niin menin Mäkkäriin. Ja en kadu päivääkään. Tosi opettavaista työtä ja oppii arvostamaan pikaruoka-alaa. Ensimmäiset pari kuukautta olivat tosi rankkoja, kun piti oppia jokainen asia nopeasti ja päästä nopeaan työryhmiin mukaan. Sitten kun asiat alkoivat jäädä mieleen, niin työ oli kivaa ja työkaverit mahtavia :) Rankkaahan se oli, eli hyvä peruskunto tärkeää jaksamisen kannalta.