Raskauden mahdollisuus miten todennäköistä?? asiaatuntevat help!!!
Eli homman nimi siis on tämä, että olin suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä tarkalleen 5.12, ja menkat, luulisin, alkoivat siitä seuraavana päivänä, eli 6pvä. Olivat kai ihan normaalit, 5päivää kestävät. Niiden loppuessa oli samanlainen keissi, jonka jälkeen otin je-pillerin 11pvä, jonka jälkeen vuotoa tuli 5päivän kuluttua kestäen n 3päivää. Sen koommin ei ole kuukautisia näkynyt tai kuulunut, vaik viimesen 6kk ajan kierron pituus ollu aina sama, eli 29 päivää, nyt mennään jo 38 kp:tä, mutta tänään ja viime tiistain tein negatestit.... mielestäni on siis aika mahdotonta että olisin paksuna, vaikka jotain oireita (mm megaväsymystä ja ihottumaa, samnlaista jota oli viime raskauden aikana, niin sai epäilemään) niin mietin osaako joku tieötää enemmän tälläsien mahdollisuuksista?? Hjälp
Kommentit (22)
Pelkäisin ebolaa enemmän, käy äkkiä testeissä!
Jälkiehkäisy voi laittaa hormonitoiminnan sekaisin pitkäksi aikaa. Kannattaa AINA lukea je-lääkepakkauksen mukana tuleva tuoteseloste, siellä lukee mitä haittavaikutuksia voi olla. Tee raskaustesti jos kovasti mietityttää!
Tottahan tuo on. Toivotaan että kyse vain jostainntuollaisesta... mietin myös, että pitäisi (laskelmieni mukaan) tuo (mikäli) 5+ varmaan jo näkyäkkin virtsatestossä?
Tiedoksi vain jatkoa ajatellen: raskautta voi nykyaikana EHKÄISTÄ! Ehkäisyä ei tietenkään tarvita jos haluaa raskautua.
Voi hyvä ihminen. Jos et halua tulla raskaaksi, käytä ehkäisyä. Se ei ole vaikeaa. Ja jos satunnaispanoja, miten ihneessä uskallat ilman kortsua?! On paljon tauteja, jotka pysyvät elimistössäsi ikuisesti ja jotka saattaavt tehdä oireettomanakin hedelmättömäksi, mikä sitten myöhemmin saattaa v...ttaa niin, että suurinpiirwtin haluat kuolla. Mikään pano ei ole sen arvoinen, että saat kupan, tippurin, hivin, edes klamydian tai edes perus hiivatulehduksen. Ja ei, en ole siveyden sipuli ja tavarani pihtaaja, mutta kotrsua ilman mua ei vieraat ole koskaan panneet ja jokainen kundi kertonut kunnioittavansa juuri siksikin. Nyt kun odotan onnellsisessa parisuhteessa onnellisena ekaa lastani, olen todella kiitollinen, etten ole joutunut turhiin abortteihin tai kanna vaikkapa hiviä, riskit olisivat niin paljon suuremmat kaikelle. Tolkku käteen! On hauska harrastaa seksiä, mutta ei siitä kuulu tuolla tuollaisia morkkiksia kantaa.
Mä tulin just äskettäin raskaaksi kun olin vuoden ilman ehkäisyä. No, mulla ainakin rinnat suureni, huimasi, vilutti iltaisin ja väsytti. Aika samanlaisia oireita kuin muissakin raskauksissani (2kpl). Mutta mä tein raskaustestin 5 pv sen jälkeen kun kuukautisten olis pitänyt tulla ja se näytti ihan selkeetä plussaa :( Ihan käsittämätöntä, että tällainen vanha pierukin (42) voi vielä raskautua, vaikka koittaa välttää ja vältinkin vuoden ajan ovulaatiota ja oli keskeytetty yhdyntä. Mutta se voi joskus näemmä tulla milloin sattuu. Ja sillä kerralla ei keskeytetty ees. Ei-tärppäminen antoi väärä luottamusta. Tein abortin.
Ekoja oireita ainakin itsellä rintojen ja etenkin nännien arkuus ja muuten vaan outo olo. Yrjöä ei tullut koskaan. Mutta samaa mieltä kuin muut, rakas ihminen, kondomit ei maksa juuri mitään mutta pelastaa elämässä paljon. Jos joku kunfi ei halua niitä käyttää, ei sillloin käytö muidenkaan kanssa ja riskit on aika suuret. Yksi tuttuni sai kivalta kundilta herpeksen. Kantaa loppuikänsä. Kivulias, uusii milloin vain, kaikenlaista vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:38"]Mä tulin just äskettäin raskaaksi kun olin vuoden ilman ehkäisyä. No, mulla ainakin rinnat suureni, huimasi, vilutti iltaisin ja väsytti. Aika samanlaisia oireita kuin muissakin raskauksissani (2kpl). Mutta mä tein raskaustestin 5 pv sen jälkeen kun kuukautisten olis pitänyt tulla ja se näytti ihan selkeetä plussaa :( Ihan käsittämätöntä, että tällainen vanha pierukin (42) voi vielä raskautua, vaikka koittaa välttää ja vältinkin vuoden ajan ovulaatiota ja oli keskeytetty yhdyntä. Mutta se voi joskus näemmä tulla milloin sattuu. Ja sillä kerralla ei keskeytetty ees. Ei-tärppäminen antoi väärä luottamusta. Tein abortin.
[/quote]
Kuinka ovulaation voi välttää? Tai voiko sen vastaavasti saada aikaiseksi milloin vain halutessaan?
Kuukautiset ja raskaus on ihan eri prosessi jonka perusteella ei voi päätellä onko vai eikö ole raskaana. Myös raskaana olevat naiset saattavat saada kuukautisia. Huomaamat raskauden vasta kun vauva potkii 20+ viikolla. Raskaustestitkään eivät mitään varmoja ole. Ehdotukseni: Terveyskeskuksesta hakemaan varmuus asiaan, muualta sitä et saa. Sitten jos et ole raskaana niin ehkäisy kuntoon, myös tästä voit keskustella tk:ssa
Siis vältin yhdyntää ovulaation aikana. Tai sitten oli kondomi (+miehellä sildenafiili, ettei lerpahtanut kondomin takia).
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 01:51"]
Kuukautiset ja raskaus on ihan eri prosessi jonka perusteella ei voi päätellä onko vai eikö ole raskaana. Myös raskaana olevat naiset saattavat saada kuukautisia.
[/quote]
Miten se on mahdollista? Miten ne ovat ihan eri prosessi? Tuntuu, että taas jotain epänormaaliutta saada noikin nyt päällekkäin.
No mä pelkään raskautta vaikka käytin tuplaehkäisyä (kondomi+e-pilleri) ja tein 4 raskaustestiä 2viikon sisällä toisistaan n. 8viikon päästä kun olin pannut. 2 kertaa tullut kuukautiset tuon jälkeen (pidän harvoin taukoa e-pillereistä). Vaatteet eivät tunnu pienemmiltä kuin ennen ja mun pitäis olla viikolla 19 jos olisin raskaana. Kamalaa kun on tällainen raskauden pelko.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00142
Tässä yksi esimerkki "Jos raskaus on kiinnittynyt kohdun ulkopuolelle, eivät kuukautiset välttämättä jää pois. "
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 02:02"]
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00142 Tässä yksi esimerkki "Jos raskaus on kiinnittynyt kohdun ulkopuolelle, eivät kuukautiset välttämättä jää pois. "
[/quote]
Ei kai sitä silloin tartte synnyttää?
Tai siis vaikka tarttiskin, niin raskaus ei voisi kuitenkaan jatkua normaalina. Silloin ei ole tavallaan ollutkaan raskaana, koska ei olisi voinut saada siitä lasta. Mietin vain, että missä siinä on silloin se ongelma? Hoituu kun hoituu.
Kriisi