Raskausvatsa toisessa raskaudessa
Joo tiesin että toisessa raskaudessa maha kasvaa nopeammin mutta mulla alkaa huomenna 17. viikko (eli tänään 15+6) ja maha on saman kokoinen kuin viimeksi 30. viikolla. Äitiyshousuja oon käyttänyt jo pari kuukautta.
Onko muilla ollut näin?
Kommentit (6)
Minulla ensimmäisessä raskaudessa näkyi jo rv 12 selkeästi. Olen todella hoikka. Rv 22 jotkut luulivat, että laskettuun aikaan olisi enää muutama viikko. En koskaan saanut tietää, että kuinka ison mahan olisin saanut. Lapsi menehtyi rv 24. Nyt uudelleen raskaana ja viikkoja 7. Maha näkyy hieman kun vaatteita ei ole, mutta ulkopuolinen ei sitä tietenkään näe eikä tajua. Itse tunnen kroppani erittäin hyvin joten huomaan eron. Oletettavasti maha tulee näkyviin aikaisin, tai ainakin vaatekaappia pitää täydentää kun housut ei mahdu kohta jalkaan :)
Olin uudelleen raskaana, kun esikoinen oli 6kk joten todellakin vatsa näkyi lähes heti. Ei ehkä ollut palautunut vielä edellisestäkään, vaikka hoikka olenkin ja vatsa oli ihan ok ja pieni, vatsalihakset tms sitten ehkä antoivat heti periksi.
Kolmas raskaus alkoi toisen lapsen ollessa 6kk joten vatsa pullahti taas heti esiin.
Nyt odotan viidettä, raskaus puolivälissä ja näytän siltä kuin juuri alkaisin synnyttää...:)
Kakkosraskaudessa oli pienin vatsa, nyt nelosessa isoin. Kakkosesta viikolla 20+4 oli vatsa yhtä iso kuin nyt 10+2
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:39"]Olin uudelleen raskaana, kun esikoinen oli 6kk joten todellakin vatsa näkyi lähes heti. Ei ehkä ollut palautunut vielä edellisestäkään, vaikka hoikka olenkin ja vatsa oli ihan ok ja pieni, vatsalihakset tms sitten ehkä antoivat heti periksi.
Kolmas raskaus alkoi toisen lapsen ollessa 6kk joten vatsa pullahti taas heti esiin.
Nyt odotan viidettä, raskaus puolivälissä ja näytän siltä kuin juuri alkaisin synnyttää...:)
[/quote]
Lestadiolainen?
Mulla oli 2. raskaudessa isoin maha, pullahti näkyviin joskus 15-16 vkolla. Tosin ei siitä sitten paljoa kasvanutkaan.
4. raskaudessa pienin maha, 20 viikolla vielä normaalit farkut jalassa.