Yrittäjät. Mitä te teette? Minkä alan yritys?
Olen ajatellut perustaa yrityksen. Kannattaako? Vinkkejä vastaanotetaan.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:09"]Minkä alan yrityksen olet ajatellut perustaa?
[/quote]
Alaa en nyt aio paljastaa. Yleisesti kyselen kokemuksia.
Ap
Olen yrittäjä. En suosittele suurimmalle osalle. Riippuu alasta.
Pääasiassa ei kannattavaa ellei alasi ole supererikoinen missä vain vähän kilpailijoita. Oma yritykseni on kilpailtu ja vasta viiden vuoden jälkeen alkaa jäämään jotain käteen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:09"]Minkä alan yrityksen olet ajatellut perustaa?
[/quote]
Alaa en nyt aio paljastaa. Yleisesti kyselen kokemuksia.
Ap
[/quote]muiden täytyy kertoa mut itse et kerro...
Tarvitset:
- hyvän ammattitaidon alalta millä aiot yrittää
- hyvän liikeidean, ja sen lisäksi liiketoimintasuunnitelman, miten toteutat ideasi tuottavasti
- riittävästi pääomaa pyörittää toimintaa vuoden verran ilman merkittäviä tuloja. Asiakaskunnan luominen vie aikaa, ja senkin aikaa laatua pitää pystyä vain parantamaan.
- hyvän stressinsietokyvyn. Positiivinen ote pitää säilyttää, ja osata suhtautua palautteeseen oikein. Kaikki mitä sinun toiminnastasi sanotaan, on sinulle plussaa. Siitä voit oppia.
- hyvän stressinsietokyvyn puolisolta. Kaikki aikasi menee yrityksen asioissa, eikä sinusta ole iloa perheellesi. Ero puolisosta on aloittavalla yrittäjällä aika lähellä.
- aloitukseen saatavien tukien varaan ei voi laskea mitään. Ne ehkä helpottavat vähän, mutta se on tilapäistä, eikä sillä saa pidempiaikaiseen toimintaan kannattavuutta.
- jos epäonnistut, niskassasi on palkkatöillä maksettavaksi suuret velat, ja luottotiedot luultavasti menneet.
Tässä tärkeimpiä. Lycka till!
Minkä alan yrityksen olet ajatellut perustaa?