Pitkille hiuksille hoito ohjeita! :D
moikka kaikkii! :) haluisin kysyy teiltä ohjeita pitkien hiuksien hoitoon. Itselläni on 60cm hiukset enkä hoida näitä paljoa... Mutta parturiin on sanonut että todella hyvässä kunnossa on. Pesen hiukset päivittäin yleensä. En käytä lämpöä hiuksiini (paitsi joskus kiharrus juhliin, silti kuumuudelta suojaava aine aina!). Värjään 1-2 kuukauden välein vaikka kasvaa tossa ajassa reilut 5cm.
Tällässeen ohjeen nappasin jostain: (mahtaako ees toimii)
2banaania
4tl rahkaa
1tl hunajaa
1tl oliivi öljyä.
sekoitetaan sähkövatkaimella ja levitetään samanlainen kuin hiusväri. Puoltuntii-tunti ja pesu?
Tykkään näistä natural tyylisissä ohjeista kyllä:)
miten te hoidatte hiuksiani? Myös lyhyet hiukset omistavat voi kertoa! :)
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:01"]
Senkus pistät pelkkää öljyä, noilla muilla ei mitään merkitystä. Tosin oliiviöljy haisee jumalattoman pahalle että ennemmin kookos tai joku muu.
[/quote]
ok:) kiitti!:)
-Ap
Jättäisin tuosta oliiviöljyn pois ja söisin loput välipalaksi sillä aikaa kun istun 10 minuuttia tätä hiuksissa:http://www.yves-rocher.fi/control/hiukset/muut/hiusoljy/
Kanamuna valkuaista ja 5dl vettä 30 min tulee pehmeät 1-2x viikko! :) itelläni on 50 cm hiukset ja oon paljon käyttänyt kauppa aineita, mutta luonnolliset tuotteet on parempia kun kemikaalit! :)
Ihanan luonnollinen ohje! Aijon kokeilla myös! :) suosittelen silti myös franck provost sarjoja hiuksille! :) hyviä on!
Itse asiassa banaani saattaa toimia hiustenhoidossa, samoin kananmuna ja jotkut muutkin aineet. Rahkalla ja hunajalla en usko olevan hiuksiin kovinkaan paljon vaikutusta. Itse yleensä levitän kosteisiin hiuksiin (ei tyveen) kookosöljyä tai ihan perushoitoainetta, ja annan olla vähintään 30 min päässä, ja sitten käyn pesemässä hiukset. En käy pitkissä suihkuissa, ja siinä lyhyessä ajassa hoitoaine/öljy ei ehdi vaikuttaa kunnolla, joten teen näin 1-2 kertaa viikossa, muuten pesen normaalisti.
Lopuksi hiusöljy tai tosi pieni määrä kookosöljyä latvoihin, koska en halua että hiukset haisee kookokselle koko päivää ja muutenkin aika rasvaista viimeistelyöljyksi.
Laita latvoihin hoitoainetta ennen shampoopesua, niin latvat eivät mene takkuun ja peseytyvät hennommin.
Täällä on kirjoitettu hyvin! : http://www.luonnonkaunis.com/blogi/2013/10/20/6
itse juon paljon vettä(auttaa oikeasti) n. 2l päivässä. En paljon muuta käytä kun shampoota ja hiusöljyä. Myös en käytä lämpöä hiuksille. Itselläni on kyllä vain 40cm hiukset! :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:07"]
Itse asiassa banaani saattaa toimia hiustenhoidossa, samoin kananmuna ja jotkut muutkin aineet. Rahkalla ja hunajalla en usko olevan hiuksiin kovinkaan paljon vaikutusta. Itse yleensä levitän kosteisiin hiuksiin (ei tyveen) kookosöljyä tai ihan perushoitoainetta, ja annan olla vähintään 30 min päässä, ja sitten käyn pesemässä hiukset. En käy pitkissä suihkuissa, ja siinä lyhyessä ajassa hoitoaine/öljy ei ehdi vaikuttaa kunnolla, joten teen näin 1-2 kertaa viikossa, muuten pesen normaalisti.
Lopuksi hiusöljy tai tosi pieni määrä kookosöljyä latvoihin, koska en halua että hiukset haisee kookokselle koko päivää ja muutenkin aika rasvaista viimeistelyöljyksi.
[/quote]
banaanihan on hyvä kuivalle ihollekkin! Uskon myös sen toimivan + toi kanamunakin
Senkus pistät pelkkää öljyä, noilla muilla ei mitään merkitystä. Tosin oliiviöljy haisee jumalattoman pahalle että ennemmin kookos tai joku muu.