Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasta yliopistossa aikana jolloin tenttivastaus kirjoitettiin ruutupaperille lyijykynällä, oli luottamus

Vierailija
01.11.2021 |

Yleisenä tenttipäivänä saattoi jättää reppunsa auditorion ylisille pariksi tunniksi ollen varma, että se on siinä vielä palatessa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran pienessä luokassa ainoa tentintekijä. Lehtori itse valvoi tenttiä.

Minä poika se vaan kirjoitin vastaukset suoraan mallivastauksista, koska tiesin, että tehtävä on sama kuin ennenkin.

Luottamus <3

Vierailija
22/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää puhuko pskaa. Ainakin Helsingin yliopistossa tentitään ihan saleissa ja ruutupaperin kanssa.

Niinkö? Ja näin moni kommentoija on kertonut muuta. Mikä on totuus?

Kuten aiemmin totesin, yleisiä tenttipäiviä varmaan vielä on ja ne järjestettäneen samaan tyyliin kuin ennen. Niiden rinnalle on kuitenkin tullut muita tenttimistapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Yleiset tenttipäivät oli parasta. Ja se reppuvuori takaseinää vasten oli valtava. 

Siis eikö enää ole yleisiä tenttipäiviä? Selittäkää näitä vastauksianne, emme me vanhemmat ihmiset enää ole kärryillä.

Ei ole yleisiä tenttipäiviä ollut varmaan viiteentoista vuoteen. Tentit suoritetaan nykyään sähköisinä tentteinä tenttiakvaarioissa. Jokainen varaa sinne ajan silloin kun itselle sopii.

Vierailija
24/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää puhuko pskaa. Ainakin Helsingin yliopistossa tentitään ihan saleissa ja ruutupaperin kanssa.

Ja sähköisiä tenttejä ei tunneta ollenkaan? En usko, että HY on jäänyt noin pahasti ajastaan jälkeen.

Mä valmistuin viime vuonna enkä ole tehnyt kuin parille kurssille Moodle-monivalintatentin kokeella. Toisella kurssilla se tehtiin luokassa valvottuna, toisella se tehtiin kotona. Kotona tehtäviä esseitä, joissa on ollut esim. kolmen tunnin aikaraja, olen myös tehnyt avoimeen.

Kurssikokeet ovat kynällä ja paperilla audiotoriossa. Joillakin kursseilla on omatoimisesti tentittävä osuus, johon voi varata tenttiakvaarioon ajan, mutta niissä on paikkoja luokkaa 10 kpl, ei voi koko kurssi tehdä koetta kerralla.

Vierailija
25/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin viime keväänä ja ihan kynällä kirjoitin tenttini ja jätin laukkuni siihen seinää vasten.

Vierailija
26/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meihin voi vielä luottaa. Jollei päässyt varsinaiseen tenttiin tai joutui uusimaan, sai istua kirjastossa itsekseen kirjoittelemassa vastauksia paperiin. Kävin muutama vuosi myöhemmin kirjoittamassa gradun ja sain tehdä kypsyyskokeen laitoksen ensimmäisellä yleisellä tietokoneella pienessä kopissa kenenkään valvomatta. Yksi pirullinen kirjatenttikin oli jäljellä, ja sen sain tehdä kotona paperille. Ohjeeksi annettiin suurin piirtein "älä sitten lunttaa".

Vierailija
27/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisi palata noihin aikoihin. Silloin oli maailma vielä mallillaan.

Yhtälöitä ja matriiseja laskettiin paperille auki, Vektorit piti osata. Tämä silloin 90-luvulla kauppatieteelisessä.

Vierailija
28/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei varmaan ollut montakaan  afrikkalaista lois opiskelijaa joita ilmaisen opiskelun tarjoovan maan kulttuuri ahistaa.

Vierailija
29/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Yleiset tenttipäivät oli parasta. Ja se reppuvuori takaseinää vasten oli valtava. 

Siis eikö enää ole yleisiä tenttipäiviä? Selittäkää näitä vastauksianne, emme me vanhemmat ihmiset enää ole kärryillä.

Ei ole yleisiä tenttipäiviä ollut varmaan viiteentoista vuoteen. Tentit suoritetaan nykyään sähköisinä tentteinä tenttiakvaarioissa. Jokainen varaa sinne ajan silloin kun itselle sopii.

Tää on taas näitä "Maailmassa on vain yksi yliopisto, ja se on se mitä minä käyn" -vastauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi