Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtynyt suoli tekee päivistä hankalia :(

Vierailija
11.01.2015 |

Muita? En yhtään tiedä, että mitä pitäis syödä aamuisin.. Mulla siis kai sekamuotoinen IBS, yleensä enemmän maha löysällä. Aamulla lähtö viivästyy aina suolen takia. Pitää odotella sen toimintaa ja sit kun tulee hätä niin todellakin on hätä. Ulostamiseen saattaa kuitenkin mennä joku vartti, silloinkaan en oo välttämättä saanut kaikkea ulos. Joskus oon lähtenyt pienemmällä aamupalalla liikenteeseen, enkä sit oo käyny kotona tarpeilla. Työpäivästä tulee ihan helvettiä kun kauheesti ilmaa vatsassa ja ois pakko päästä paskalle. Saatan jotain saada ulos, mutta en tosiaan kaikkea kun se vaatis sen vartin session ainakin.

Onko muita saman ongelman kanssa kamppailevia? Miten saisi aamulla äkkiä suolen toimimaan? Kun ei viitsis 3h ennen lähtöä herätä syömään, että varmasti ehtis hoitaa nää asiat.

Kommentit (59)

41/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen syö lapsuudesta asti steriiliä ruokaa ja mitä kummallisempia lisäaineita, ei KUKAAN voi mennä takuuseen, mitkä vaikutukset ovat. Suolisto-ongelmat ovat yleistyneet yhä nuoremmilla, mutta monia ei silti nappaa ajatella omilla aivoillaan ja kyseenalaistaa sitä sontaa, mitä kauppojen hyllyt notkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:56"]

Olen siis käynyt vuosia sitten lääkärissä. Ei keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia. Ei lähdetty tähystämään, ei verta ulosteessa tma, vaiva ei mulla ole mikään hirveän kivulias ja oireet täsmäävät ärtyneeseen suoleen täysin. Tuon sekamuotoisen olen päätellyt itse kun välillä on niin pahaa ummetuksen tunnetta. Tosin suoli toimii todellakin normaalisti ihan päivittäin, et en sit tiiä onko mun kotidiagnoosi sekamuotoisesta oikea. En kyllä vedä jatkuvasti mitään einesruokia, sokeria tai light-tuotteita.. Jos vedän niin oireet pahenevat, eli arkena en noita juuri syö. Ap

[/quote]

Eli viikonloppuna vedät, siis kolmena päivänä seitsemästä? Hoh hoijaa. Kuinka pitkään ihmiset jaksavat huijata itseään ja ihmetellä mikä on vikana kun ei voi hyvin.

Vierailija
44/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vinkkejä hyviin maitohappobakteereihin? Mielellään sellaisia, joissa avattua purkkia ei tarvitse säilyttää jääkaapissa. Mihin aikaan päivästä se kannattaa ottaa?

Ap

Vierailija
45/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:56"]

Olen siis käynyt vuosia sitten lääkärissä. Ei keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia. Ei lähdetty tähystämään, ei verta ulosteessa tma, vaiva ei mulla ole mikään hirveän kivulias ja oireet täsmäävät ärtyneeseen suoleen täysin. Tuon sekamuotoisen olen päätellyt itse kun välillä on niin pahaa ummetuksen tunnetta. Tosin suoli toimii todellakin normaalisti ihan päivittäin, et en sit tiiä onko mun kotidiagnoosi sekamuotoisesta oikea. En kyllä vedä jatkuvasti mitään einesruokia, sokeria tai light-tuotteita.. Jos vedän niin oireet pahenevat, eli arkena en noita juuri syö. Ap

[/quote]

Eli viikonloppuna vedät, siis kolmena päivänä seitsemästä? Hoh hoijaa. Kuinka pitkään ihmiset jaksavat huijata itseään ja ihmetellä mikä on vikana kun ei voi hyvin.
[/quote]

Voi hyvä luoja tätä palstaa. Sisälukutaito taas hukassa. Ei, en syö viikonloppuisin herkkuövereitä tai pidä usean päivän överimättämisputkia.

Ap

Vierailija
46/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne vatsaan täytyy heti aamusta tunkea sapuskaa? Kahvia ja vettä tyhjään vatsaan, niin helpottaa. Minulla ainakin vatsa vaatii aamuheräilyä, ei sinne heti aamusta kannata mitään kiinteää tunkea.

Vierailija
47/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:02"]Oisko vinkkejä hyviin maitohappobakteereihin? Mielellään sellaisia, joissa avattua purkkia ei tarvitse säilyttää jääkaapissa. Mihin aikaan päivästä se kannattaa ottaa?

Ap
[/quote]

Kokeile L. plantarum 10 mrd per päivä. Ja miksei vaikka aivan kaikkia muitakin probioottisiksi luokiteltuja pöpöjä. On noita kymmeniä olemassa. iHerbistä saat edullisemmin ja monipuolisemmin.

48/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:56"]

[/quote]

[/quote]

Voi hyvä luoja tätä palstaa. Sisälukutaito taas hukassa. Ei, en syö viikonloppuisin herkkuövereitä tai pidä usean päivän överimättämisputkia.

Ap
[/quote]
En oo tuo jolle vastaat, mutta sun pitäis syödä tasaisesti niitä mitä sun maha kestää. Jos välillä "herkuttelee" tai ajattelee että "no minäpäs syön vaikka yhden omenan ja ruisleivän", (riippuen mitä maha kestää ja mitä ei) niin se ei auta. Sun aamut paranee, kun teet kaikkes sen eteen, etkä lipsu oikeastaan milloinkaan siitä FodMapista tai sun mahalle sopivasta ruokavaliosta :)

Vierailija
49/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av mamma" time="11.01.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:56"] Olen siis käynyt vuosia sitten lääkärissä. Ei keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia. Ei lähdetty tähystämään, ei verta ulosteessa tma, vaiva ei mulla ole mikään hirveän kivulias ja oireet täsmäävät ärtyneeseen suoleen täysin. Tuon sekamuotoisen olen päätellyt itse kun välillä on niin pahaa ummetuksen tunnetta. Tosin suoli toimii todellakin normaalisti ihan päivittäin, et en sit tiiä onko mun kotidiagnoosi sekamuotoisesta oikea. En kyllä vedä jatkuvasti mitään einesruokia, sokeria tai light-tuotteita.. Jos vedän niin oireet pahenevat, eli arkena en noita juuri syö. Ap [/quote] Eli viikonloppuna vedät, siis kolmena päivänä seitsemästä? Hoh hoijaa. Kuinka pitkään ihmiset jaksavat huijata itseään ja ihmetellä mikä on vikana kun ei voi hyvin. [/quote] Voi hyvä luoja tätä palstaa. Sisälukutaito taas hukassa. Ei, en syö viikonloppuisin herkkuövereitä tai pidä usean päivän överimättämisputkia. Ap [/quote] En oo tuo jolle vastaat, mutta sun pitäis syödä tasaisesti niitä mitä sun maha kestää. Jos välillä "herkuttelee" tai ajattelee että "no minäpäs syön vaikka yhden omenan ja ruisleivän", (riippuen mitä maha kestää ja mitä ei) niin se ei auta. Sun aamut paranee, kun teet kaikkes sen eteen, etkä lipsu oikeastaan milloinkaan siitä FodMapista tai sun mahalle sopivasta ruokavaliosta :)

[/quote]

En puhukaan mistään övereistä, vaan että ylipäätään syöt jotain paskaa tai muuten suolistollesi sopimatonta. Vaikka se olisi 'vain' viikonloppuisin ja 'vain' 'pikkasen'. Kuten tuo edellinen sanoi, ei se auta, että suurimman osan ajasta vältät niitä mistä suolesi ärtyy. Niin pitäisi tehdä koko ajan kun olet sen noin huonoon kuntoon päästänyt vuosien aikana.

Vierailija
50/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:59"]

Kun ihminen syö lapsuudesta asti steriiliä ruokaa ja mitä kummallisempia lisäaineita, ei KUKAAN voi mennä takuuseen, mitkä vaikutukset ovat. Suolisto-ongelmat ovat yleistyneet yhä nuoremmilla, mutta monia ei silti nappaa ajatella omilla aivoillaan ja kyseenalaistaa sitä sontaa, mitä kauppojen hyllyt notkuvat.

[/quote]

Etkö syytä kehon kokonaisvaltaisesta huonovointisuudesta lainkaan kaikkia niitä kemikaaleja ja niiden miksauksia, joita päivittäin keho joutuu sietämään? Sampoo, dödö, saippua, meikit, meikkienpoistotuotteet, hiuslakka, hajuvesi, vaatteiden pesuainejäämät jne. Keho on täynnä kemikaaleja, jotka ovat tulleet muualta kuin ruuan kautta.

Vierailija
51/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä. Kahvi, tee ja purukumit on ollut pakko jättää kokonaan pois. Nykyään myös alkoholi (tai ainakin kalja) pistää mahan sekaisin ja suolen toimimaan. Hienoa juosta baarissa paskalla.

Vierailija
52/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo pari viikkoa muutama lasi päivässä piimää, jossa on A- ja B-maitohappobakteereita.

Vierailija
53/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitäny jättää pois kaikki viljat ja sokeri. Mikään muu ei auttanut.

Vierailija
54/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syödä aamupalaksi vaikka paistettua munaa. Mulla on myös ärtynyt suoli, ja aamupalat tuotti päänvaivaa, kunnes löysin kananmunat :) Pitäisi kyllä mielenkiinnosta käydä testaamassa kolesteroliarvot ja katsoa, onko jokapäiväisellä munankäytöllä vaikutusta.

Vierailija
55/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:59"]

[/quote]

Etkö syytä kehon kokonaisvaltaisesta huonovointisuudesta lainkaan kaikkia niitä kemikaaleja ja niiden miksauksia, joita päivittäin keho joutuu sietämään? Sampoo, dödö, saippua, meikit, meikkienpoistotuotteet, hiuslakka, hajuvesi, vaatteiden pesuainejäämät jne. Keho on täynnä kemikaaleja, jotka ovat tulleet muualta kuin ruuan kautta.

[/quote]

Tässä ketjussa puhutaan suolistosta ja siihen aika keskeisesti liittyvästä ravinnosta.

Vierailija
57/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkittu ettei ole tulehduksellista suolistosairautta? Mulla on colitis ulcerosa ja kuullostaa jossain määrin tutulle noi sun oireet.

Vierailija
58/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
59/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:51"]

Minä olen ottanut l-glutamaatti jauhetta kuukauden ja vatsa rauhoittunut

[/quote]

Mäkin olen syönyt l-glutamaattia ja todellakin on auttanut vatsaa rauhoittumaan. Jätin myös viljat pois ja joitakin kuukausia sen jälkeen vatsa on sietänyt fodmap-ruokia, kuten sipulia, ilman ongelmia. L-glutamaattia voi tilata esim. fitnesstukusta tai massista, voi löytyä marketeistakin!