Kuinka paljon ihminen kestää jätetyksi tulemista?
Itsellä avioeron jälkeen (tulin jätetyksi) vuosien saatossa viisi vakavaan tähdännyttä suhdetta ja kaksi vähemmän vakavaan, joissa kaikissa olen tullut jätetyksi suht pian alkuhuuman jälkeen ilman mitään muuta syytä kuin riittämättömyys. Hetkeä aiemmin on ihastusta vannottu.
Itse olen ollut jättäjänä vain kerran koko elämäni aikana, jos nyt parien treffien jälkeisiä pakkeja ei lasketa. En vain rakastunut siihen naiseen, vaikka kaikkeni yritin. Ymmärrän siis jättäjiäni jossain määrin ja syytänkin vain omaa riittämättömyyttäni yksin jäämisestäni.
Luulen, että oma pirtani alkaa olla täysi, mutten silti haluaisi elää loppuelämääni yksin, vaikka introverttinä yksin viihdynkin.
Missä vaiheessa te luovutitte?
Kommentit (15)
Voi olla, että sinussa on joku piirre, joka on monille raskas. Esimerkiksi yleinen negatiivisuus, tai mikä muu tahansa. Kannattaa tutustua itseensä, sen myötä voi oppia näkemään itsessään sellaisia puolia joita on hyvä kehittää. Yleensä me ei haluta katsoa ns huonoja puoliamme, mutta se on kuitenkin palkitsevaa, koska se lopulta helpottaa elämää ihan kaikilla osa-alueilla. En nyt siis tarkoita, että pitäisi ruveta keskittymään siihen, mikä itsessä on huonoa, ja jäädä siihen vellomaan. Vaan ennemminkin miettimään millaisia toimintatapoja ja ajatusmalleja meillä on, jotka jarruttavat meitä, ja mistä ne voisivat johtua. Jos niitä oppii tunnistamaan, niin pelkästään siitä voi seurata muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinussa on piirre, joka ajaa naiset pois. Yhdellä existäni oli persoonallisuushäiriö ja hänkin aina valitti, että naiset ovat max. vuoden suhteen jälkeen aina jättäneet hänet. Oman kokemukseni mukaan hänen huonot puolensa alkoivat hiljalleen tulla esiin parin kuukauden seurustelun jälkeen ja vuoden kohdalla minullekin todellakin riitti se huono kohtelu. Exäni koki kyllä antaneensa kaikkensa ja häiriköi elämääni vielä vuosia suhteemme jälkeen.
Tiedän kyllä, että minun pitäisi vakuutella enemmän, tai saada nainen muuten tuntemaan, että haluan olla juuri hänen kanssaan. Oletan liiaksi, että sen näkee muutenkin ja kyllä minä jonkin verran sanon myös ääneen. Ketään en ole huonosti kohdellut enkä soitellut perään. En vain riitä omana itsenäni.
Mutta en kysynyt mikä minussa on vikana, vaan kuinka paljon ihminen kestää ja missä vaiheessa te luovutitte.
Nyt vois olla hyvä hetki tsekata sinne peiliin. Siihen on joku syy jos ei kukaan sinua halua katsella.
Mä oleen ollut tässä muuutaman neliön huoneessa syrjäytneenä varmaaan jotaain 150 000 tuntia. SItten kun elämä alkaa ja pääsen pois tästä huoneesta kirjoitan ulosteella ja verellläni seinäään iwas here 150 000 houurs.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vois olla hyvä hetki tsekata sinne peiliin. Siihen on joku syy jos ei kukaan sinua halua katsella.
Johan se on tullut selväksi.
Mikset vastaa kysymykseen?
Jos olisin tuossa vaiheessa kuin ap, jättäisin homman jo sikseen.
Sinua ei ole tarkoitettu parisuhteeseen, et pärjää niissä kenenkään kanssa. Ja sillä sipuli.
Kun olet sinkku, moisia juttuja ei eteen tule, eikä niitä tarvitse sulla.
Itse kestän hyvin. Säälittää ihmiset jotka järkyttyvät jätetyksi tulemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan se on tullut selväksi.
Mikset vastaa kysymykseen?
En minä voi tietää kuinka paljon sinä kestät. Tuo on jokaisella yksilöllistä. Minä kestin yhden jättämisen verran kunnes lopetin etsimästä ketään, mutta moni varmasti kestää enemmänkin. Olen keskittynyt parantamaan itseäni ja jos vielä joskus tulee mahdollisuus jonkun kanssa kenet haluan, se ei ainakaan kaadu niihin samoihin syihin kuin tuo aiempi.
Itse asiassa kukaan ei kestä yhtään jätetyksi tulemista. Siinä menee keho sekaisin vahvemmallakin ihmisellä.
Itse luovutin n 40 vuotiaana. Sydän ei jaksanut loputtomia vastoinkäymisiä miesten kanssa. Seksinukkena olo oli musertavaa ja ahdistavaa aikaa. En tuntunut löytävän sielunkumppania lainkaan.
Nyt olen tyytyväinen yksinolooni. En kaipaa enää miestä vierelleni. Näin menen loppuun asti. Piste.
Miehet kestää, naiset ei.
Miehet kestää myös torjunnan paremmin kuin naiset.
Ehkä hyödyllisempää olisi miettiä, minkälaiset ihmiset vetävät sinua puoleensa. Jos kaikki jutut päättyvät samalla tavoin ja samasn vaiheeseen, kuulostaa siltä, että kiinnostut jollain tavalla ssmasta ihmistyypistä. Tavoitteletko naisia, joista alitajuisesti huokuu, että he eivät ole sinusta yhtä kiinnostuneita? Sitoutumisongelmaisia?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hyödyllisempää olisi miettiä, minkälaiset ihmiset vetävät sinua puoleensa. Jos kaikki jutut päättyvät samalla tavoin ja samasn vaiheeseen, kuulostaa siltä, että kiinnostut jollain tavalla ssmasta ihmistyypistä. Tavoitteletko naisia, joista alitajuisesti huokuu, että he eivät ole sinusta yhtä kiinnostuneita? Sitoutumisongelmaisia?
Noinhan sitä aina sanotaan. Mutta kai se vähän riippuu siitäkin onko muita ollut tarjollakaan.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä: loputtomasti. Lapsuudesta vanhuuteen ja kaiken siltä väliltä.
Ilmeisesti sinussa on piirre, joka ajaa naiset pois. Yhdellä existäni oli persoonallisuushäiriö ja hänkin aina valitti, että naiset ovat max. vuoden suhteen jälkeen aina jättäneet hänet. Oman kokemukseni mukaan hänen huonot puolensa alkoivat hiljalleen tulla esiin parin kuukauden seurustelun jälkeen ja vuoden kohdalla minullekin todellakin riitti se huono kohtelu. Exäni koki kyllä antaneensa kaikkensa ja häiriköi elämääni vielä vuosia suhteemme jälkeen.