Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykit ja pörsisähkö

Vierailija
05.04.2023 |

Missä hinnoissa pesette pyykkiä, vai katsotteko hintoja? Olen vasta siirtymyt pörssisähköön, eikä hinta näytä tippuvan alle 5/kWh, jolloin ajattelin pyykkiä pestä. Eli odotatteko viikkoja sopivaa hintaa, vai miten toimitte? (perheelläni on siis puhtaita vaatteita kuukausiksi, että pyykkiä ei tarvitse heti pestä, mutta ne pyykkivuoret...)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: perheeseeni kuuluu siis vain 2 aikuista, minä ja puolisoni eli lapsia ei ole.

Vierailija
2/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan menee niin, että katsotaan vuorokaudesta se edullisin hetki ja keskitetään suurin välttämätön sähkönkäyttö sitten siihen. En ala viikkoja odottelemaan pyykkikorini kanssa josko hinta joskus laskisi alle jonkun rajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden aikana otetaankin käyttöön varttisähkö, eli nelinkertaisesti enemmän käppyröitä seurattavaksi. Aijai kun mukavata.

Vierailija
4/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyykit taloyhtiön pesutuvassa. Jos olisi oma kone niin ajastaisin yölle halvimmille tunneille, kuten teen astianpesukoneen kanssa. Helmi-maaliskuussa ei pahemmin tarvinnut miettiä, mihin aikaan uskaltaa kuluttaa sähköä - nyt on ollut huonommat tuuliolosuhteet.

Vierailija
5/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pyhinä hinta tippuu varmasti sinne 5-6 snt/kwh tuntumaan. On aurinkoista, lämmintä ja tuulee. Itse ainakin kerään vaan pyykkiä, ja pesen sitten halvemmilla hinnoilla. Ei mulla ole mitään pakkoa juuri nyt saada pyykkikoria tyhjäksi. Toki pesisin, jos olisi pakko.

Vierailija
6/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylempi kommentoija, ja yleensä vältän kaikkien pesukoneiden ja kuivurin käyttöä, sekä saunomista jos hinta on yli 10 snt/kwh. Koska aina tulee halpoja, jopa ilmaisia päiviä noiden jälkeen. Kallein pyykkikoneellinen on tainnut pyöriä hintaan 15 snt/kwh. Ruokaa laitan kun tarvitsee, siinä en pahemmin kitsastele, kun on lapsiakin.

Vierailija
7/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni all 10 snt on jo halpaa, aiempi sähkösoppari noissa lukemissa. Pyykkiä pestään päivittäin tai joka toinen päivä, tähdätään halvempaan hintaan.

Vierailija
8/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 snt olis kiva hinta, mutta jos pyykkiä on niin paljon, että on jo pakko pestä, niin pesen myös alle 10snt.

Vierailija
9/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso hintoja, pesen silloin kun huvittaa/tarvitsee.

Vierailija
10/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pyykit koneeseen ja koneen päälle. Koneellinen pyykkiä kuluttaa sähköä 0,5 -1 kWh riippuen pesulämpötilasta. Ihan sama maksaako sähkö 2 vai 50 senttiä.

Vierailija
11/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää: perheeseeni kuuluu siis vain 2 aikuista, minä ja puolisoni eli lapsia ei ole.

Tuhriiko tuhkamuna kalsonkeja?

Ap

Vierailija
12/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyykinpesukoneen sähkönkäyttö vaihtelee pesuohjelman ja lämpötilan mukaan. Keskimäärin 40 C asteen pesuohjelmalla sähköä kuluu 0,5 kWh, 60 C asteen ohjelmalla 1 kWh"

Mä en kyl jaksais muutaman sentin takia kauheasti asiaa miettiä jos ois pörssisähkö käytössä.

200 koneellista vuodessa, olettaen kertakulutuksen olevan tuo 1kWh niin 5snt/kWh vs 10snt/kWh tekee euroissa 10 euron eron VUODESSA. Vaikka kone kuluttais tuplasti enemmän per pesu, tai pesuja ois tuplasti, ero jää silti mielestäni vuositasolla niin pieneksi, etten jaksa sen takia vaivata päätäni.

Vierailija
13/13 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen pyykit taloyhtiön pesutuvassa. Jos olisi oma kone niin ajastaisin yölle halvimmille tunneille, kuten teen astianpesukoneen kanssa. Helmi-maaliskuussa ei pahemmin tarvinnut miettiä, mihin aikaan uskaltaa kuluttaa sähköä - nyt on ollut huonommat tuuliolosuhteet.

Pyykinpesu noin 5 sentin kWh hintaan maksaa noin 30-40 senttiä.