Päihteiden käyttö ja läheiset
Käytän päihteitä, pääosin alkoholia mutta muutakin menee välillä. Tilanne alkaa huolestuttamaan itseäni, koska tuntuu etten kestä tätä todellisuutta ilman. Taustalla viime aikoina paljon kuormitusta, jonka aikana käyttö lisääntynyt. Sitä ennen käytin ehkä joitain kertoja vuodessa, nyt useampana päivänä viikossa. En kylläkään tolkuttomia määriä, mutta haluaisin hakea apua ennen kuin tilanne riistäytyy hallinnasta.
Joudun valehtelemaan läheisilleni käytöstäni. Tiedän, että he huolestuisivat kovin, eikä ehkä sillä kovin lopettamista tukevalla tavalla. Huono omatunto kalvaa valehtelusta, mutta toisaalta haluaisin hoitaa itseni kuntoon kertomatta läheisilleni ja olla huolestuttamatta heitä.
Mitä tekisit tilanteessani?
Kommentit (5)
Lopeta heti. Et tarvitse päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta heti. Et tarvitse päihteitä.
Tiedän, ne vain pahentavat tilannetta. Olen useamman kerran yrittänyt lopettaa, mutta sortunut uudestaan.
Siksi ajattelinkin hakea ulkopuolista apua tilanteeseen, koska haluaisin todella elää mieluiten täysin raittiina. Ja apua aijonkin hakea, kerron sitten läheisilleni tai en. Lähinnä nyt tosiaan vaivaa tuo valehtelu, ja mitä enemmän olen alkanut käyttämään sitä enemmän olen valehdellut. En vain tiedä kumpi on parempi ratkaisu, huolestuttaa mm. iäkkäät vanhempani vai valehdella niin kauan, että olen täysin kuivilla.
Kinkkinen tilanne. Soita a-klinakalle ja kysy oisko niillä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkinen tilanne. Soita a-klinakalle ja kysy oisko niillä neuvoja.
Taidanpa soittaa ja varata itselleni sinne saman tien ajan.
Itse en kertoisi, jos tilanne ei ole vielä kovin paha etkä saisi tukea raittiuteen lähesiltäsi.