Alapään pesu pelkällä vedellä?
Miten se voi pysyä raikkaana? Ainakin nivuset pitää pestä pesunesteellä, muuten alkaa haista vaatteiden läpi sellainen ummehtunut alapää.
Kommentit (123)
Jos pesen pelkällä vedellä, haisee nopeammin. Jos pesen intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, jossa maitohappobakteereja, pysyy putempään raikkaana.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti esim. synnyttäneillä naisilla emättimenaukko niin "auki", että sitä emätintä voi noin vain pestä vedellä? Vilpitön kysymys.
Mahtuuhan sinne peniskin sisään, eikä tarvitse olla synnyttänyt. Miksi ei muka vesi pääsisi? Tarvetta pesulle ei yleensä toki ole.
Kerran yhdelle nuorelle lestadiolaistytölle olis tehnyt mieli vihjata, etteikö äitis ole neuvonut, miten tytön pimppa pestään. Lemahti jo pitkän matkan päähän niin kovasti pesemättömälle, että liekö tyttöpolo häveliäisyyttään ikinä pessyt alapäätään menkkojenkaan aikaan. Kun oli itse nuori, ei ollut suihkua eikä edes sisävessaa, mutta näin saunailtoina, miten äiti pesi itsensä, ja hän kyllä neuvoi, että ihan vedellä pestään kaikki mihin käsi yltää, ja saippualla vasta se osa vartalosta, mitä ei pikkuhousut peitä. Minusta se oli ihan hyvä ja järkevä ohje vanhan kansan ihmisen suusta, ja niin olen sitten tehnyt jo monta kymmentä vuotta. En haise, eikä ole tulehduksia, mutta joka ilta kyllä pesulla käyn.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt vulvan pesusta vai vaginan pesusta? Vulvan voi pestä intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, vaginaan ei saa käyttää muuta kuin vettä.
Ei vaginaa kyllä mitenkään kuulu pestä, limakalvot puhdistaa itse itsensä. Alapäästä pestään vaan ulkoset osat.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistaa naisen, joka ei pese toosaansa saippualla? 🐟🤮
Siitä, että toosa toimii kuten kuuluukin, eli putsaa itse itsensä, eikä haise pahalle.
Nainen, joka sotkee toosaansa pH:n saippualla haisee, kutisee ja vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pesen pelkällä vedellä, haisee nopeammin. Jos pesen intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, jossa maitohappobakteereja, pysyy putempään raikkaana.
Taidat syödä liikaa sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ettekö te saippuoi persvakoanne? Hyhhyh. Sieltä puskee normaalisti kakkaa (ei se ole aina kuivaa) päivittäin ja te pesette sen pelkällä vedellä? Jos kakkaa osuu käteenne, huuhteletteko vedellä? Se myös hikoaa päivittäin. Ihmekään kun jotkut naiset HAISEE!
Tämä tietoisku räjäyttää tajuntasi:
Kakka kuten muutkin ihmiseritteet ovat vesiliukoisia.
Kun levität perskannikkasi ja aukkosi takaapäin miehelle, se haisee. Kiusallinen tietoisku vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvästä, toimivasta bakteeritasapainosta. Sen pimppi ei haise.
Et sinäkään pese korvakäytäviäsi tai peräsuoltasi, tai sieraimiasi saippualla. Suunkin vain hammasharjalla.
Jos alakerta haisee, on kyse yleensä pH ongelmasta. Käy kysymässä apteekista sopiva kuuri siihen. Ei terve alapää haise, pelkkä vesi huuhtelu riittää. PH voi useasta syystä häiriintyä ja haju on merkki siitä. Pahenna ongelmaa käyttämällä pesuaineita. Terveisin Gynegologi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on uskonto, jossa on palstan mukaan vain yksi oikea oppi.
Itse olen käyttänyt saippua koko alapään alueella (en sisällä tietenkään) yli 30 vuotta ja yhtään tulehdusta ei ole tullut, eikä haise mitkään oudot aromit siellä. Eli vielä odottelen tapahtuvaksi tätä kaikkea kauheaa mistä aina saarnataan.
Ja ettekö te saippuakammoiset käy ikinä kylvyssä tai uimahallissa? Sinnehän menee silloin - hui kauhistus - saippuavettä?
Kukin tehköön tavallaan ja tietenkin jollekulle voi se tulehdus yms tulla. Mutta miksi juuri tätä asiaa toitotetaan ainoa totuutena kun se ei sitä ole? :D
Ja eiku alapeukut viuhumaan!
Mutta kun on myös meitä joille siitä saippuasta tulee tulehdus. Ihan joka kerta. En käy kylvyssä kun ei ole kylpyammetta, ja miten siellä uimahallissa sinne saippuaa pääsisi eri tavalla kuin normaalissakaan suihkussa? Ei uimahalleissa ole tietääkseni erikseen mitään pillunsaippuoimispakkoa.
Niim, sinä olet erilainen. En kiellä olemassaoloasi, mutta näissä keskusteluissa toisinpäin kyllä väitetään että aina tulee tulehduksia jos saippuoi. No ei tule.
Ja kloorivedessä joka tapauksessa lillut uimahallissa, sekö ei sitten aiheuta ongelmia? Uimahalleissa saisi kyllä olla saippuoimispakko, sen verran likaista porukkaa sielläkin heiluu :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvästä, toimivasta bakteeritasapainosta. Sen pimppi ei haise.
Et sinäkään pese korvakäytäviäsi tai peräsuoltasi, tai sieraimiasi saippualla. Suunkin vain hammasharjalla.
Suu kyllä pestään kauttaaltaan hammastahnalla, myös kieli ja posket.
Kyllä alapään ulkoisia osia voi pesuaineilla pestä. Sisälle toki ei tarvi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että toosa toimii kuten kuuluukin, eli putsaa itse itsensä, eikä haise pahalle.
Nainen, joka sotkee toosaansa pH:n saippualla haisee, kutisee ja vuotaa.
Ei haise, kutise, ei vuoda vaikks pesen aineellakin. Oliko siis muuta?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä huljuttelen pelkällä vedellä, niin kyllä alaosasto haisee ihan kuolemalle! Eka saippuointikin haisee läpi kuin kalajalostamo!
100% Ihan ilman mitään nälvimistä, mutta tuo ei kuulosta siltä, että sinun alaosasto olisi ihan tasapainossa ja terve. Saippuan sijaan panostaisin sinuna ihon ja limakalvojen hoitamiseen :)
Tässä ketjussa haisee nyt likainen ja päivän muhinut römpsä.
Miksi kaikki olettaa että olen nainen?
Mutta kyllä minullekin lääkäri on sanonut, ettei kannata saippuoida.
Paikat pysyvät minulla terveenä, jos käytän vähän pesuainetta. Ei nyt tarvitse liikaa läträtä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on uskonto, jossa on palstan mukaan vain yksi oikea oppi.
Itse olen käyttänyt saippua koko alapään alueella (en sisällä tietenkään) yli 30 vuotta ja yhtään tulehdusta ei ole tullut, eikä haise mitkään oudot aromit siellä. Eli vielä odottelen tapahtuvaksi tätä kaikkea kauheaa mistä aina saarnataan.
Ja ettekö te saippuakammoiset käy ikinä kylvyssä tai uimahallissa? Sinnehän menee silloin - hui kauhistus - saippuavettä?
Kukin tehköön tavallaan ja tietenkin jollekulle voi se tulehdus yms tulla. Mutta miksi juuri tätä asiaa toitotetaan ainoa totuutena kun se ei sitä ole? :D
Ja eiku alapeukut viuhumaan!
Mutta kun on myös meitä joille siitä saippuasta tulee tulehdus. Ihan joka kerta. En käy kylvyssä kun ei ole kylpyammetta, ja miten siellä uimahallissa sinne saippuaa pääsisi eri tavalla kuin normaalissakaan suihkussa? Ei uimahalleissa ole tietääkseni erikseen mitään pillunsaippuoimispakkoa.
Niim, sinä olet erilainen. En kiellä olemassaoloasi, mutta näissä keskusteluissa toisinpäin kyllä väitetään että aina tulee tulehduksia jos saippuoi. No ei tule.
Ja kloorivedessä joka tapauksessa lillut uimahallissa, sekö ei sitten aiheuta ongelmia? Uimahalleissa saisi kyllä olla saippuoimispakko, sen verran likaista porukkaa sielläkin heiluu :D.
Kloorivesi on täysin eri asia kuin saippua. Eikä se vesi sinne emättimeen asti uidessa mene.
Pesen kyllä emättimen sisältä seksin jälkeen. Vedellä kylläkin ja pyöritän sormea ja suihkutan vettä. En halua, että spermaa valuu housuihin vielä seuraavana päivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt vulvan pesusta vai vaginan pesusta? Vulvan voi pestä intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, vaginaan ei saa käyttää muuta kuin vettä.
Terve alapää oli miehen tai naisen riitä pelkkä vesi!Niin sanoo lääkäritkin!Suomi pesee itsensä pesuaineilla ihon rikki ja kuivataa sen. Kun pesuaineissa kaikissa on säilöntä aine silikon. Joka pitää värin ja tuoksun tuoten pitkän säilyvyyde.Oli kyse alapää ,hukset tai koko keho. Jos alapää haisee mennään läkäriin!Terve alapää ei haise!
Vierailija kirjoitti:
Vagina puhdistaa itse itsensä. Sitä ei saa pestä.
Vulvan voi pestä intiimipesuaineella tai pelkällä vedellä.
T. Hoitsu
Ei tulis mieleenkään olla käyttämättä pesuaineita, lisäksi sheivaus 2-3 kertaa viikossa. Ihan välttämätöntä.