Alapään pesu pelkällä vedellä?
Miten se voi pysyä raikkaana? Ainakin nivuset pitää pestä pesunesteellä, muuten alkaa haista vaatteiden läpi sellainen ummehtunut alapää.
Kommentit (123)
Alapään limakalvojen alue pestään pelkällä vedellä, ja emätintä ei pestä ollenkaan, sinne ei suihkuteta vettä sisään tai pestä sormilla tms. Jos limakalvojen alueen pesee saippualla tai pesee emättimestä sisältä, saa tulehduksen, jonka takia emätin haisee pahalta. Tähän on olemassa ihan kösikauppalääkkeitä onneksi. Ei siis hiiva kyseessä.
Nivustaipeet, alavatsan, karvoituksen alueen, takapuolen ja peppuvaon voi pestä saippualla mutta käytännössä jalkovälin iho-alueita voi olla saippualla hankala pestä, koska saippuaa valuu limakalvoille. PH-arvoltaan sopivatkin pesunesteet eivät ole hyvästä.
Sit kun nainen pesee sitä alapäätään saippuoilla, ronkkii kenties sieltä sisältäkin ja saa haisevan tulehduksen, joka löyhkää parin tunnin päästä housujen läpikin, niin sit otetaan käyttöön toistuvat pesut ja pikkuhousunsuojat, joita vaihdellaan koko ajan. Lopulta hajusteelliset pikkuhousunsuojat käytössä, alapäätä pestään koko ajan saippualla ja tilataan jopa alapäähajusteita ulkomailta. Kyse on tulehduksesta. Terve alapää ei haise kalalta parin kolmen tunnin päästä pesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt vulvan pesusta vai vaginan pesusta? Vulvan voi pestä intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, vaginaan ei saa käyttää muuta kuin vettä.
Vaginaa ei kuules pestä lainkaan, se puhdistaa itse itsensä. Jynssäätkö myös suolen?
Kyllä pyöräytän suihkussa sormella sieltä esim. menkkahyytymiä ulos ja myös seksin jälkeen pesen vaginan "suuaukon".
Kyllä pimpulan pitää tuoksua mäntysuovalta niinkuin Tauno Palon elokuvissa aikoinaan.
Tää on uskonto, jossa on palstan mukaan vain yksi oikea oppi.
Itse olen käyttänyt saippua koko alapään alueella (en sisällä tietenkään) yli 30 vuotta ja yhtään tulehdusta ei ole tullut, eikä haise mitkään oudot aromit siellä. Eli vielä odottelen tapahtuvaksi tätä kaikkea kauheaa mistä aina saarnataan.
Ja ettekö te saippuakammoiset käy ikinä kylvyssä tai uimahallissa? Sinnehän menee silloin - hui kauhistus - saippuavettä?
Kukin tehköön tavallaan ja tietenkin jollekulle voi se tulehdus yms tulla. Mutta miksi juuri tätä asiaa toitotetaan ainoa totuutena kun se ei sitä ole? :D
Ja eiku alapeukut viuhumaan!
Hapan hajusteeton pesuneste on hyvä.
Lactacyd apteekista, on myös kosteuttava.
Vierailija kirjoitti:
Hapan hajusteeton pesuneste on hyvä.
Lactacyd apteekista, on myös kosteuttava.
Lactacyd on järkyttävän vahvaa, samasta sarjasta löytyy miedompaakin. Sebamed tai vastaava olisi tietysti vielä fiksumpi valinta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt saippua koko alapään alueella (en sisällä tietenkään) yli 30 vuotta ja yhtään tulehdusta ei ole tullut, eikä haise mitkään oudot aromit siellä. Eli vielä odottelen tapahtuvaksi tätä kaikkea kauheaa mistä aina saarnataan.
Ja ettekö te saippuakammoiset käy ikinä kylvyssä tai uimahallissa? Sinnehän menee silloin - hui kauhistus - saippuavettä?
Kukin tehköön tavallaan ja tietenkin jollekulle voi se tulehdus yms tulla. Mutta miksi juuri tätä asiaa toitotetaan ainoa totuutena kun se ei sitä ole? :D
Lääketiede ei perustu yksittäisten henkilöiden kokemuksiin vaan tilastoihin. Lähtökohtaisesti ihmisiä ei pitäisi pestä saippualla vaikka joidenkin iho sitä jossain määrin kestääkin. Saippuattomia (ja sopivasti happamia) pesunesteitä saa mm. apteekista. Niitäkään ei tosin tarvita otsikon mukaiseen käyttöön.
Kondomi aiheuttaa myös hajua . Hiivatulehdus ja muut taudit . Miehet saa sukupuolitaudit naamalleen ja ötökät .
Miehen vehkeistä tarttuu usein tauteja myös syyliä . Kannattaa tutkia kun ne nukkuu onko . Myös vuotaako päästä jotain visvaa se on tauti silloin.
Kuppa tautisella on paise ! Wikipedia kuppa / syfilis .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä huljuttelen pelkällä vedellä, niin kyllä alaosasto haisee ihan kuolemalle! Eka saippuointikin haisee läpi kuin kalajalostamo!
Sinulla on joku tulehdus ja/ tai pH- tasapaino ihan sekaisin joka suosii tuota kakanhajua tuottavia bakteereita.
Yleensä saippua saa tuon aikaan.
Toinen yleinen aiheuttaja on myös seksi ja miehen huono hygienia. Opin mitä sillä kalan hajulla tarkoitetaan kun harrastin ekan poikaystäväni kanssa seksiä ilman kumia. Bakteeritasapaino heitti kuperkeikan ja vuoden ajan pieninkin lipsahdus hygieniassa aloitti kutina-haju-vuoto-helvetin uusiksi. Jos mies valittaa naisen hajusta syyllinen löytyy harmillisen usein ihan omasta peilistä.
Pesen saippualla, aina. Eikä ole tulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun on myös meitä joille siitä saippuasta tulee tulehdus. Ihan joka kerta. En käy kylvyssä kun ei ole kylpyammetta, ja miten siellä uimahallissa sinne saippuaa pääsisi eri tavalla kuin normaalissakaan suihkussa? Ei uimahalleissa ole tietääkseni erikseen mitään pillunsaippuoimispakkoa.
Siis ettekö te saippuoi persvakoanne? Hyhhyh. Sieltä puskee normaalisti kakkaa (ei se ole aina kuivaa) päivittäin ja te pesette sen pelkällä vedellä? Jos kakkaa osuu käteenne, huuhteletteko vedellä? Se myös hikoaa päivittäin. Ihmekään kun jotkut naiset HAISEE!
Olen aina pessyt pelkällä vedellä haarovälin. Ei ole vaivannut pahat hajut eikä tulehdukset. Värkki puhdistaa itse itsensä, älkää häiritkö sen toimintaa pesuaineilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis ettekö te saippuoi persvakoanne? Hyhhyh. Sieltä puskee normaalisti kakkaa (ei se ole aina kuivaa) päivittäin ja te pesette sen pelkällä vedellä? Jos kakkaa osuu käteenne, huuhteletteko vedellä? Se myös hikoaa päivittäin. Ihmekään kun jotkut naiset HAISEE!
Tämä tietoisku räjäyttää tajuntasi:
Kakka kuten muutkin ihmiseritteet ovat vesiliukoisia.
Vierailija kirjoitti:
Peräpää kannattaa ihan lääkärinkin mukaan pestä pesunesteellä, koska ulosteen mukana tuleva rasva ei muuten lähde sieltä kunnolla.
En pese itseäni mistään osasta saippualla. Pelkkä vesi riittää.
Pro tip: nivusiin voi laittaa deodoranttia. Tällä kikalla pysyy sekä kainalot että alaosasto raikkaana :D suihkussa sitten aina saippuoin molemmat.
Nivuset voi pestä saippualla ja kannattaakin tietysti, vaginaa ei.
Kyykkyvatkaatteko?