Alapään pesu pelkällä vedellä?
Miten se voi pysyä raikkaana? Ainakin nivuset pitää pestä pesunesteellä, muuten alkaa haista vaatteiden läpi sellainen ummehtunut alapää.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt vulvan pesusta vai vaginan pesusta? Vulvan voi pestä intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, vaginaan ei saa käyttää muuta kuin vettä.
Miten tätä on yläpeukutettu näin paljon, vaikka ollaan naisvaltaisella palstalla ja luulisi, että naiset tuntevat naisen anatomian?
Vaginaa ei pestä millään, se puhdistaa itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt vulvan pesusta vai vaginan pesusta? Vulvan voi pestä intiimipesuun tarkoitetulla pesunesteellä, vaginaan ei saa käyttää muuta kuin vettä.
Ei näin, vulvan alue pestään pelkällä vedellä, emätintä ei pestä ollenkaan, se puhdistaa itse itsensä.
Koulussa terkkari sanoi, että ei pesuaineita alapään limakalvoille, se on mulle ollut riittävän selkeä ohje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haise ummehtuneelle alapäälle. Käyn suihkussa 2 krt päivässä ja pesen vain takapuolen, kainalot ja jalkaterät saippualla. Ehkä jos peseytyy vain kerran viikossa niin pitää saippuoida kaikki paikat.
Etkö pese saippualla tai pesunesteellä edes nivusia ja häpykympua?
En pese.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haise ummehtuneelle alapäälle. Käyn suihkussa 2 krt päivässä ja pesen vain takapuolen, kainalot ja jalkaterät saippualla. Ehkä jos peseytyy vain kerran viikossa niin pitää saippuoida kaikki paikat.
En pese.
Mikset?
Melkein joka pissakäynnilläkin suihkutan vedellä. Paikat pysyneet terveinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese.
Mikset?
En pese polvitaipeitakaan saippualla, ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä intiimipesunesteet on juurikin tarkoitettu sinne pillun sisäpuolellekin.
Mitä ihmettä. Pelkkä vesipesu täälläkin, hyvin riittää. Ei ole koskaan kukaan valittanut että haisee ja mies ainakin selvästi tykkää vaikkapa nyt nuolla usein. Että tuskin mitenkään on likaista.
Hyi hele näitä pelkällä vedellä huljuttelijoita. Ei kai kukaan saippuaa sinne sisälle tunge, mutta kyllä nyt ulkoiset osat on sentään pestävä pesuaineella säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti esim. synnyttäneillä naisilla emättimenaukko niin "auki", että sitä emätintä voi noin vain pestä vedellä? Vilpitön kysymys.
Ei todellakaan ole. Emätintä ei ole tarvetta pestä, se puhdistaa itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä huljuttelen pelkällä vedellä, niin kyllä alaosasto haisee ihan kuolemalle! Eka saippuointikin haisee läpi kuin kalajalostamo!
Terve alapää ei haise kalalle oli sitten puhdas tai likainen vaan korkeintaan happamalle, siis käytännössä sama tuoksu kuin siellä puhtaanakin (pois lukien vastapestynä jolloin monilla ei ihmisnenällä havaittavaa tuoksua oikein ole) on mutta huomattavasti voimakkaampana.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hele näitä pelkällä vedellä huljuttelijoita. Ei kai kukaan saippuaa sinne sisälle tunge, mutta kyllä nyt ulkoiset osat on sentään pestävä pesuaineella säännöllisesti.
No ei niitä tosiaan tarvitse pestä saippualla. Oletko miettinyt, että ne sun omat hajut voi liittyä juuri siihen, että olet hinkannut saippualla tasapainosi sekaisin?
En pese mitään muuta saippualla kuin kainalot ja joskus jalat. Ja kasvot toki meikinpoistoaineella silloin kun meikkaan. Muuten pesen vedellä tai korkeintaan kosteusvoiteella. En haise.
Bakteerithan siellä haisee.
Stafylokokit ja epidermidis etupuolella ja e.coli takapuolella.
Ihan normaalibakteerit joiden ei sovi antaa kasvaa liian pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vaginaa ei kuules pestä lainkaan, se puhdistaa itse itsensä. Jynssäätkö myös suolen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä intiimipesunesteet on juurikin tarkoitettu sinne pillun sisäpuolellekin.
No ei todellakaan ole! Siis ainakaan emättimeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä huljuttelen pelkällä vedellä, niin kyllä alaosasto haisee ihan kuolemalle! Eka saippuointikin haisee läpi kuin kalajalostamo!
Sinulla on joku tulehdus ja/ tai pH- tasapaino ihan sekaisin joka suosii tuota kakanhajua tuottavia bakteereita.
Yleensä saippua saa tuon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunnonn pesu Mäntysuovalla ja juuriharjalla.
Mä laitan myös klooria.
Onko sulla märäntymispisteessä oleva alapää?
”Minä ainakin pesen saippualla ja jo 15 sekunnin päästä jo haisee!”
Niin, miksiköhän? Hoidata saippuapesulla aiheuttamasi dysbioosi lääkärillä ja kysy samalla pesuohjeet.