Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiskaatko kahvipannun joka käytön jälkeen?

10.01.2015 |

Vai riittääkö pelkkä huuhtelu teille? Itse huljuttelen muutaman kertaan ja käytän uudelleen, kerran muutamassa päivässä kun pesen tiskikoneellisen niin heitän kyytiin. Mites teillä?

Kommentit (20)

1/20 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun koneessa on pannun mentävä tila eikä sitä kyllä koskaan ole.

Vierailija
2/20 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma" time="10.01.2015 klo 22:05"]Vai riittääkö pelkkä huuhtelu teille? Itse huljuttelen muutaman kertaan ja käytän uudelleen, kerran muutamassa päivässä kun pesen tiskikoneellisen niin heitän kyytiin. Mites teillä?
[/quote][quote author="Av Mamma" time="10.01.2015 klo 22:05"]Vai riittääkö pelkkä huuhtelu teille? Itse huljuttelen muutaman kertaan ja käytän uudelleen, kerran muutamassa päivässä kun pesen tiskikoneellisen niin heitän kyytiin. Mites teillä?
[/quote][quote author="Av Mamma" time="10.01.2015 klo 22:05"]Vai riittääkö pelkkä huuhtelu teille? Itse huljuttelen muutaman kertaan ja käytän uudelleen, kerran muutamassa päivässä kun pesen tiskikoneellisen niin heitän kyytiin. Mites teillä?
[/quote]

Ihan samalla tavalla. Jos kertyy tummumaa niin tiskaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelen vain.

4/20 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kun tulee mieleen. Minulla pannu on vähän tyhmän malline, eikä sitä voi pestä koneessa. PEsen käsin siis. 

Vierailija
5/20 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma 3. Tässä.. Onpa tämä mobiili nyt rikki. Tuollaiset lainaukset tuli.

Vierailija
6/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vitussa tiskaa jokaisen käyttökerran jälkeen. Enkä ihan joka kerta edes huuhtele, mutta tietenkin jos kahvi on kärtsännyt pannuun niin sitten. Ja tiedetään, "hirveen ällöö" etten huuhtele sitä pannua joka kerta. Minua itseäni ei ällötä vaikka kahvini seassa olisi pari tippaa vanhaa kahvia joten no big problem. Ei vaikuta makuun.

7/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huljuttelen vain

8/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelen ja välillä laitan koneeseen tai tiskaan käsin

9/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kahvipannua saa pestä koneessa? Vai olenko ymmärtänyt väärin köksäntunneilla?

10/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa pesen noin kerran viikossa. Yleensä kun "kahvit on juotu" niin kaadan loput pois ja huuhtelen pannun...en ihan aina tosin.

Vierailija
11/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Minkä kahvipannun? Mulla on vain kahvikone, jolla teen kahvin mukiin.

12/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän kahvia yleensä kahdesti päivässä ja pesen keittimen kannun kerran vuorokaudessa astianpesuaineella samalla kun tiskaan muutenkin. Siinä välillä vain huuhtaisen kannun vedellä. Meillä ei ole astianpesukonetta vaan tiskataan käsin.

13/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, huuhdon aina ja pesen muutaman päivän välein. En juo kahvia joka päivä ja käytän pressopannua.

14/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia.

15/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta huuhtelen pannun ja suodatinosan hyvin. Pannu on termospannu, joten sitä ei oikein koneessa pestä. Suodatinosa menee säännöllisesti koneeseen.

16/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" AV Mamma " time="11.01.2015 klo 00:15"]

Eihän kahvipannua saa pestä koneessa? Vai olenko ymmärtänyt väärin köksäntunneilla?

[/quote]

Kahvi muuttaa aromiaan herkästi, kun se on tekemisissä minkään emäksisen kanssa, joten pesun jälkeen ei häviä yhtään, jos pannun malttaa huuhdella oikein hyvin. Sama koskee tietenkin suodatinosaa. 

17/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Pits" time="11.01.2015 klo 00:37"]

En ymmärrä kysymystä. Minkä kahvipannun? Mulla on vain kahvikone, jolla teen kahvin mukiin.

[/quote]

Niin katsos kun meillä rahvailla on sellaisia vekottimia mistä tulee kahvi sellaiseen lasiseen PANNUUN. sillä saa monta kupillista kerralla!

18/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittimessä on termospannu, jonka huljuttelen jokaisen käyttökerran yhteydessä, kunnon pesu sillointällöin muistaessa, yleensä muutaman viikon välein. Pikkuisen astianpesukone pesujauhetta pannuun, vesisäiliö täyteen ja sitten vaan lorottaa menemään. Tunnin verran kun antaa muhia niin ei tarvitse edes tiskiharjaa näyttää, ja puhdasta tulee :)

19/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese.

20/20 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma " time="11.01.2015 klo 03:18"]

[quote author="Pits" time="11.01.2015 klo 00:37"]

[/quote]

Niin katsos kun meillä rahvailla on sellaisia vekottimia mistä tulee kahvi sellaiseen lasiseen PANNUUN. sillä saa monta kupillista kerralla!

[/quote]

No ei ihan jos pilkkua nussitaan niin kuin täällä on tapana. Kahvinkeittimen on lasiKANNU ja kahviPANNU on taas se perinteinen.

KANNU

PANNU

Toki sitä voi kutsua millä nimellä haluaa, mutta lasikannun nimellä se myydään ainakin useimmissa paikoissa jos varaosana kysyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi