Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista saada selville jos joku on katsonut rekisterikilpeni tiedot nettipalveluista?

NainenAvunTarpeessa
31.10.2021 |

Eli tietääkö kukaan onko mahdollista saada selville jos joku on katsonut rekisterikilpeni tiedot nettipalveluista?

Eräs epäilyttävän näköinen mies kuvasi rekisterikilpeni ja häipyi paikalta epäilyttävästi. Saanko selville kuka hän on, jos hän katsoo tietoni netistä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, olen itse samaa miettinyt pitkään

Vierailija
2/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tiedot salaiseksi niin niitä ei pääse katsomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ainakaan usko.

Yksi vaihtoehto tietojen katselun estämiseksi on maistraatin/digiviraston kautta tapahtuva tietojen luovutuskielto ja osoitetietojen yms laittaminen yksityisiksi. En tiedä mitä tietoja silloin näkyy rekkarilla hakiessa näissä kaupallisissa palveluissa.

Toisaalta joskus on välttämätöntä selvittää kulkuneuvon omistaja.

Vierailija
4/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten häivytään paikalta ”epäilyttävästi”? Jotenkin pälyillen, trenssitakki päällä?

Vierailija
5/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten häivytään paikalta ”epäilyttävästi”? Jotenkin pälyillen, trenssitakki päällä?

Juossut kasvonsa peittäen pakoon kun huomaa tulleensa nähdyksi?

Vierailija
6/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saa selville, vaikka mielestäni pitäisi saada. Itselläni on tiedot kaikkialta salattu työn takia eli nuo rekkaritiedot myös.

Vierailija
7/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt parikin kertaa niin, että nimi ja yhteystiedot on selvitetty rekkarin avulla. Ei sitä mistään voi tietää, ellei sitten saa jotain yhteydenottoa, josta se selviää. Tätä nykyä mulla on kyllä kaikki luovutuskiellot päällä, mutta käsittääkseni se koskee vain osoitetta. Nimen kai saa edelleen halutessaan selville? Viisaammat korjaa.

Vierailija
8/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin tätä päivää tämä kyttääminen ja seuraaminen. Oletko hakemassa korvauksia jostain, oletko työtön ja sinulla on rajoitteita, syitä on monia miksi joillain tarve saada tietää ja ehkä vahingoittaa.

Vierailija
9/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, olen itse samaa miettinyt pitkään

Periaatteessa jopa Trafilta saa heti mm. seuraavat tiedot: Kuka ajoneuvon omistaa, kuka on sen haltija, koska se on määräaikaiskatsastettu, koska seuraava katsastus on, onko se ajokiellossa ja jos on niin mistä syystä (verot tai vakuutus maksamatta, ei katsastettu tai ei ole mennyt läpi katsastuksesta).

Vierailija
10/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin rekisteritiedoissa elämäntapatyöttömän naapurini VELKA-autolle 😆😆😆

Vierailija
11/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisia tietoja

Vierailija
12/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pysäköinninvalvoja.

Vierailija
13/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trafin sivuilla voi tehdä osoitteenluovutuskiellon on maksuton.

Digi ja väestörekisteriin voi tehdä myös erinäisiä kieltoja.

Puhelinnumero salaiseksi.

Vierailija
14/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto tietojen katselun estämiseksi on maistraatin/digiviraston kautta tapahtuva tietojen luovutuskielto ja osoitetietojen yms laittaminen yksityisiksi. En tiedä mitä tietoja silloin näkyy rekkarilla hakiessa näissä kaupallisissa palveluissa.

Jos salaat tiedot, sieltä näkyy vain nimesi, ei osoitetta tms. Hmm, näkyiköhän kuitenkin paikkakunta, en ole varma.

Vierailija
15/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Kun tuolta tekee tietojenluovutuskiellon ei mistään palvelusta saa luovuttaa tietoja.

Vierailija
16/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos salaat tiedot, sieltä näkyy vain nimesi, ei osoitetta tms. Hmm, näkyiköhän kuitenkin paikkakunta, en ole varma.

Ei näy paikkakuntaa.

Vierailija
17/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt tietojen luovutuksen sekä Väestörekisteristä että Trafilta, koska en halua suoramarkkinointia. Auttoi hyvin.

Harmillista toisaalta, kun eräs nuoruuden ystävä oli joutunut etsimään yhteystietoni monen mutkan kautta. Onneksi hän on kirjastoalan ammattilainen ja onnistui.

Vierailija
18/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trafille tietojenluovutuskielto, onnistuu heidän nettisivujen kautta.

Toimii.

Vierailija
19/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, mutta sain väärään asiaan vastauksen. Pahoittelut, tarkennan kysymystä:

Halusin tietää, että saanko minä selville sen henkilön nimen ja tiedot, jos joku katsoo minun tietoni eli tämän henkilön tiedot, joka on rekisterinumeroni tarkistanut nettipalveluissa joissa se on mahdollista?

Ap.

Vierailija
20/48 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Kun tuolta tekee tietojenluovutuskiellon ei mistään palvelusta saa luovuttaa tietoja.

Et vaan vaivautunut lukemaan että mitä tarkoittaa 

Henkilö, jolla on perusteltua syytä epäillä itsensä tai perheensä terveyden tai turvallisuuden tulevan uhatuksi, voi hakea turvakieltoa Digi- ja väestötietovirastolta. Digi- ja väestötietoviraston myöntämä turvakielto siirtyy automaattisesti myös Traficomin ylläpitämään liikenneasioiden rekisteriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme