Syötkö sikaa jouluna?
Kommentit (182)
Ei oo kinkku kuulunut minun jouluun lapsuuden jälkeen kertaakaan. Ei oo meille ikinä ostettu, kun lapset asui vielä kotonakin. Laatikoita, jotain kalaa, rosollia, suolakurkut, herneet, kyllä niillä on joulu aina tullut ja napa ruskannut. 😂
(En ole vegaani).
N53
En syö sen jälkeen kun minulle selvisi, mitä Suomessakin käytännössä tarkoittaa sikojen tainnutus ennen teurastamista. Erittäin tuskallinen kaasutus hiilidioksidilla, joka saa eläinraukat hirveään paniikkiin. En ymmärrä, miten näin voidaan eläviä, älykkäitä olentoja kohdella.
Syön pari siivua nyhtöpossua, mutta en mitenkään "ehdottomasti", eli maltillinen vastausvaihtoehto puuttui nyt. Tiedän etten ole ainoa, eli voi syödä vähän tai olla syömättä.
Eikö siat syö omaa ulostetta ja toisten kaltaistensa myöskin siinä samalla. Itse siis syön possua ja oikein oikein hyvää on. MItähän kaikkee munkin elimistöön uppoaa.
Syökää kanaa, syökää kanaa . . . 🐖
On sika uunissa ja mutsi duunissa....
Syön sitä melkein joka päivä muutenkin, joten en ymmärrä sitä että jouluna asiasta tehdään numero.
Suomessa syödään 27,4kg sianlihaa per henkilö vuosittain. Jouluna syön sitä sekä kinkun muodossa että karjalanpaistissa. Meillä on kilon kinkku kolmelle hengelle.
Vastausvaihtoehtoja olisi voinut olla enemmän. Nyt oli pakko vastata kyllä, ehdottomasti, vaikka ei se kinkku mikään ehdoton itselleni ole, voisin olla ilmankin. Mies tykkää niin ostamme aina kinkun, syön siitä muutaman viipaleen, en erityisemmin välitä.
En syö.
Nythän on sikaruttoa ja muutenkin sianlihasta sa trikiinimatoja, jotka kulkeutuvat ihmisen aivoihin.
En syö sikaa koskaan, en siis myöskään jouluna. Ei vaan sovi mulle ja maistuu kauhealle. Muutakin lihaa onneksi löytyy.
En oo syönut kinkkua aikuisiällä kertaakaan, enkä syö. Kalaihmisiä olen ollut nuoresta asti, en juurikaan lihaa ole syönyt isona. Paitti äidiksi tulon jälkeen aloin syömään taas nakkiruokia, kun tuli tehtyä nakkikeittoa ja nakkikastiketta, niin en nyt alkanut vääntämään itselleni erikseen niinä päivinä muuta, mutta muut liharuuat jätän väliin. Kesäsin syön pari pakettia poprillia tai atrian grillimakkaraa.
Kinkkua en vois edes maistaa nykyään, hyi olkoon. Lapsena kyllä vetelin ja maksakin oli kuulemma herkkuani. 🤮