Milloin oikein uskaltaa käydä ulkomailla?
Onko tämä tilanne samanlainen vielä 10 vuoden päästäkin? On niin monta maata, jotka haluaisin kokea, mutta en tietenkään sairastuttaa itseäni koronan takia. Rokotteet olen ottanut ja aion jatkossakin.
Kommentit (45)
Suomen tilanne on tällä hetkellä surkea. Monessa välimeren maassa rokotekattavuus on täysin eri luokkaa.jos olet kerran rokotettu niin matkusta hyvä ihminen.itse olen matkustanut koko korona ajan ja ulkomailla on ollut paljon turvallisempi fiilis kun suomessa.
Täällä on taas kovasti jotain hörhöviestejä. Mutta jos pysytään ketjun aiheessa, AP tarkoittanee, että koronapandemia tekee matkustamisesta monella tavalla erilaista kuin ennen.
Jos saat koronan, et pääse paluulennolle, voi olla hankaluuksia ja paljon säätöä kohteessa (mistä majoitus, ruuat jne.), vakuutusyhtiön kanssa voi joutua taistelemaan korvauksista, huonolla tuurilla voi joutua paikalliseen sairaalaan ja kommunikoimaan siellä vieraalla kielellä ja voi olla vaikeaa saada paluulentoa. Ei ehkä unelmien loma, ja osa edellä mainituista seikoista koskee joissain kohteissa myös altistusta – tässä tapauksessa vakuutusyhtiö on yleensä vielä nihkeämpi korvaamaan. Samoin vakuutusyhtiön ehdoissa usein on, että maasta pitää poistua kesken loman heti jos maa muuttuu oranssiksi tms. jotta vakuutus on voimassa.
Lisäksi kohteessa voi tulla yllättäviäkin muutoksia mm. ravintoloiden sekä museoiden ja muiden nähtävyyksien aukiolojen suhteen. Monessa maassa voi olla myös tiukkoja sääntöjä esimerkiksi maskien käytön osalta. Jos kaikkia näitä mahdollisesti vieläpä muuttuvia sääntöjä ei tunne, voi tulla isojakin sakkoja tai jopa isompaa riesaa. Maa voi myös päättää lopettaa lentoyhteydet suuren ilmaantuvuuden maihin kesken loman, jolloin paluu saattaa olla astetta haastavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Delta+ variantti leviää ja tappaa sellaista vauhtia, että onnhullua lähteä mihinkään. Kohta on porukka taas jumissa ympäri maailmaa.
Niin ja miettikääpä mitä tapahtuu kun saatte koronan siellä reissussa? 14 päivää karanteenia sen jälkeen kun taudin oireet on ohi, eli itse hommaatte lennot takaisin ja maksatte sen karanteeniajan majoituksen. Joissain paikoissa vielä sairaalahoidonkin, sillä matkavakuutus ei korvaa k8ronan aiheuttamia kustannuksia.
Matkavakuutus korvaa kyllä hoidon ym.
Tässä esimerkiksi IF
"Jos koronatestisi on positiivinen, voit hakea korvausta sinulle aiheutuneista hoitokuluista sekä matkan keskeytyessä myös ylimääräisistä matka- ja majoituskuluista. Ylimääräiset majoituskulut voivat johtua myös siitä syystä, että olet joutunut eristykseen koronasairautesi vuoksi.
Korvaamme koronaan sairastumisesta syntyvät kulut siis samalla tavalla kuin muutkin matkasairaudet, kuten vatsataudin tai korvatulehduksen."
https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/matkavakuutus/matkustami…
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä ulkomailla on, että sinne on pakko päästävä?
Osa perhettä on hyvä syy, ainakin meille!
Korona on huijaus. Rokote on huijaus.