Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea työkaveri

Vierailija
31.10.2021 |

Olen ollut töissä tässä kyseisessä paikassa viimeiset 2 vuotta, ja viime viikkojen aikana eräs melko läheinen työkaverini on osoittanut itsestään uusia puolia. Tiedän, että hänellä on ollut hieman vaikeaa, (avioero, taloudellisia huolia yms.) mutta en silti voi käsittää tätä uutta käytöstä. Tilanne alkoi siitä, kun muutamia viikkoja sitten olimme ruokatunnilla, ja ohimennen kehuin oman lounaani makua. Työkaveri pyysi saada maistiaista, ja tottakai siinä vaiheessa suostuin, sillä no, miksipä en. Tämä ei kuitenkaan jäänyt tähän yhteen kertaan, vaan nyt aina, kun satumme olemaan samaan aikaan lounaalla, työkaveri pyytää osaa lounaastani tai jättämään hänelle jämiä. Muutamia kertoja työkaveri on jopa "unohtanut" omat eväät, jolloin hänellä on ollut hyvä sauma pyytää minulta osaa. Miten voisin hienovaraisesti vihjata ettei tälläinen peli vetele, haluaisin pitää hyvät välit.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä kurjalta, ja ihan hullulta tilanteelta. Itse antaisin työkaverin maistaa omaa lääkettään, ja ottaisin käsilaukkuun mukaan suolasirottimen. Sillä kun pistät menemään työkaverin annokseen niin ei taida toista kertaa pyytää!

Vierailija
2/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vaikea työkaveri. On vain tavallinen lokki.

Et ole vaikeaa työkaveria nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämään jämiä lounaasta?

Ei nyt tääkään lähtenyt.

Vierailija
4/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lounaasi poikkeuksellisen maukas vai onko kaveri vararikon partaalla ja näkee käytännössä nälkää?

Vierailija
5/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet todella taitava kotikokki, voit kertoa vaikka sen ruoan reseptin ja ottaa puheeksi ruoanlaiton muuten. Jos hänellä on todella huono rahatilanne, ehdota työpaikallasi, että tilaavat hedelmiä tai joitain ruokia keittiöön yhteiseksi syötäväksi.

Vierailija
6/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että sori nyt ei jää jämiä

Vierailija
7/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt eri aikaan ja jos kaveri viereen vääntyy ja pyytää niin kieltäydyt.

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se, joka antaa.

Vierailija
8/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että laittaisinko asiasta viestiä työkaverille, sillä olen tälläisissa tilanteissa hieman huono livenä kiltteyteni vuoksi, enkä tositilanteessa osaa sanoa ei. Mitä mieltä olette? 

ap

Vierailija
9/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että et saa, siitä ruuasta ei riitä kuin sinulle. Muutenkin auttaa työelämässä, jos opettelet sanomaan ei.

Vierailija
10/10 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että laittaisinko asiasta viestiä työkaverille, sillä olen tälläisissa tilanteissa hieman huono livenä kiltteyteni vuoksi, enkä tositilanteessa osaa sanoa ei. Mitä mieltä olette? 

ap

Ei, siitä tulee vain isompi numero. Eri aikaan lounaalle, jos kysyy, sanot että tuli aika pieni annos mukaan jne. Ei kukaan kehtaa alkaa vänkäämään ja jos alkaa, voit vain alkaa puhua eri aiheesta ja lapioida ruokaa sisään. Olet todella altis sille, että sinua käytetään hyväksi, jos et edes tällaisesta saa kieltäydyttyä.

Itse olen sen verran vähemmän kiltti, että letkauttaisin ”vitsinä”, että milloin sinä tuot eväät meille tai huikkaisin naapuripöytään, että kuka osallistuu kolehtiin, että saadaan Lissu ruokittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi