Lääkäreiltä jäi syöpä huomaamatta kahdesti
https://yle.fi/uutiset/3-12003454
Olen itse tätä pohtinut monesti mennessäni vastaanotolle, kun lääkärit eivät halua tutkia minua oli asia mikä hyvänsä. Mutta hänet kuitenkin tutkittiin niin miten on edes mahdollista? Oliko virhe lääkärin vai laboratorion?
Kommentit (9)
Ap, hae tällä palstalla hakusanalla Netta B tai kohdunkaulan syöpä niin löydät aiheesta juttua.
Kiitos! Jäänyt huomaamatta kyseiset kejut.
Ap
Molemmat tekivät virheen. Kuukautta myöhemmin kasvain näkyi päivystyksessä vilkaisulla, ei olisi voinut muutamassa viikossa kasvaa niin isoksi. Solunäytteet tutkittiin jälkikäteen uusiksi ja kaksi lääkäriä näki ne täsmälleen samalla tavalla missä näytteissä oli syöpää ja missä ei.
Kaikki nuo ovat poistettu :/ Sanoo vain, että hakemaasi sivua ei löytynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Molemmat tekivät virheen. Kuukautta myöhemmin kasvain näkyi päivystyksessä vilkaisulla, ei olisi voinut muutamassa viikossa kasvaa niin isoksi. Solunäytteet tutkittiin jälkikäteen uusiksi ja kaksi lääkäriä näki ne täsmälleen samalla tavalla missä näytteissä oli syöpää ja missä ei.
Älä valehtele, ei se juttu noin mennyt.
Lue alkuperäinen juttu, äläkä keksi omia pierujasi tänne.
"Kysyttyäni asiasta he viimein tammikuussa myönsivät, että syöpä oli parantumaton."
Tämä pisti silmään. Eikö todella potilaalle kerrota viipymättä hoitoennusteen arvio vaan pimitetään tätä tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Sata miljoonaa lankaa tästä...
Langasta neulotaan ja virkataan, tämä on viestiketju.
Tämä ei ole mikään lääkärivihaketju, mutta olisiko heidänkin aika herätä siihen, että kaikki eivät ole luulosairaita?
Ap