Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea riita kellojen siirtämisestä taas miehen kanssa

Vierailija
31.10.2021 |

Mies ei pystynyt antamaan vastausta miksi kelloja pitää siirtää kaksi kertaa vuodessa. Miksei riitä, et siirettäisiin vaan kerran?
Eihän karkausvuoden jälkeenkään tule jotain palautusvuotta, jolloin helmikuuhun lisätään yksi päivä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän karkausvuoden jälkeenkään tule jotain palautusvuotta, jolloin helmikuuhun lisätään yksi päivä.

Eli sekä karkausvuonna että palautusvuonna helmikuuhun lisättäisiin yksi päivä?

Ei vaan palautusvuonna otettaisiin yksi päivä pois. Taisin kirjoittaa väärin edellä.

Minua ärsyttää tässä se, että mies, joka on siis diplomi-insinööri ja LUK, ei pidä minua minään, koska minulla on “vain” yhteiskuntatieteen alan tutkinto!

Ap

Vierailija
22/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei pysty siihen vastaamaan, niin miksi luulet saavasi vastauksen täältä, senkin provo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä ei ole miestä. Hän on itse mies, joka kirjoittelee typeryyksiä ja esiintyy naisena.

Vierailija
24/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä ja taas kesää päin eli eteenpäin...ja homma jatkuu...

Vierailija
25/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimon kanssa loppui kellojen siirtelystä riitely kun hankittiin kumpikin omat rannekellot. Nyt kumpikin voi pitää sellaista aikaa kun haluaa.

Vierailija
26/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei pysty siihen vastaamaan, niin miksi luulet saavasi vastauksen täältä, senkin provo!

En hae vastausta, koska sellaista ei ole. Haluan vain purkaa turhautumista mieheeni, joka einymmärrä näin yksinkertaista asiaa! Putkiaivo!

Ap

Vierailija
27/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies oli siirtänyt kellot viemäriputkeen ja nyt AP ihmettelee, että mihin se kaikki aika katosi?

Vierailija
28/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aloitus on "hatusta", niin kellojahan ei välttämättä tarvitse mihinkään siirtää. Riittää kun siirtää viisareista syksyllä normaaliaikaan ja sitten seuraavan kerran 2022 lopputalvella kesäaikaan.  On tää niin typerää, eihän ketään voi moittia, ettei määrätty aikojen siirto kahdesti 12kk sisällä meinaa mennä kaaliin.  

Vierailija
29/30 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta semmonen kello, mitä on esim. ruotsinlaivoilla, joissa on kaksi tuntiviisaria.

Toinen viisari näyttää talviaikaa ja toinen kesäaikaa. Ei tarvitse siirtää kelloa lainkaan.

Katsot vaan ajan eri viisarista päivämäärän mukaan.

Vierailija
30/30 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selitän tän nyt niin että kaikki ymmärtää, myös Ap:

Jo kauan ennen kellonaikojen siirtoa olin erinomaisessa työpaikassa, jossa sai kesällä tulla töihin tuntia aikaisemmin ja lähteä tietysti tuntia aikaisemmin kotiin. Tämän mahdollisuuden ottivat monet, sillä kesällähän on aamulla valoisaa, ja iltapäivällä kerkeää enemmän, kun on jo aikaisemmin vapaalla.

No nyt on muutamia vuosia tehty juuri näin, mutta ei mahdollisuutena vaan pakkona, eikä pelkästään Suomessa. Eli: aloitamme päivämme aikaisemmin ja pääsemme töistä aikaisemmin. Ja jotta tämä toimisi, päätettiin että kesäaikaan ”leikitään” että kello olisi esimerkiksi aamulla jo 7 vaikka se oikeasti oli 6. Helpommaksi tämä ”leikkiminen” päätettiin tehdä niin että yhtenä kevään päivänä kaikki siirtävät kelloa eteenpäin, tunnilla. Mutta kun kesä loppuu, ja tämä ”leikki” on aamujen pimentyessä turha, se lopetetaan. Eli syksyllä määrättyyn aikaan siirretään kelloa taaksepäin se sama tunti, että ollaan taas oikeassa ajassa. Talviaika on oikea aika. Kesäaika on se ”leikkiaika”.

Toivottavasti tämä ”leikki” pian loppuu, sillä sitä energiansäästöä, mikä oli haave, se ei ole tuonut tullessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi