Onko väärin ostaa vaatetta vain piristääkseen itseään?
Yleensä olen ostanut vain tarpeeseen. Tunnen huonoa omaatuntoa, kun kulutan vaatteisiin :( tilasin takin ja kengät, ja varmasti käyttäisin niitä. Mutta mulla on jo ennestään n. 5 tuollaista kevyen kelin takkia ja useita talvitakkeja... Pidän että on vaihtoehtoja, ettei täydy joka päivä näyttää samalta ja aina löytyy säähän sopivaa. Käytän vaatteet loppuun, harvat virheostot kierrätän. Miksi sitten tunnen kamalaa syyllisyyttä? Onko aiempi köyhyys ehkä syynä?
Kommentit (4)
En tiedä. Mä ostan tietysti tarpeeseen mutta myös piristääkseni itseäni. En osta silloinkaan mitä tahansa vaan tavallaan tarpeeseen sen piristysvaatteenkin. En tunne syyllisyyksiä sillä en tuhlaa kuitenkaan. Saa sitä aikuisella ihmisellä nyt vähän vaatteita olla.
Kyllä pitää ihmisen kärsiä siitä että on elämässään saavuttanut jotakin. Ei pidä itseänsä helliä, sen kieltää jo iso kirjakin:
"Ei pidä sinun itseäsi ulkotakilla palkitseman, sillä sellainen on naapurin rouvalle kauhistus ja tulikivivuodatuksen paikka." Kateuden evankeljumi 1:1
Ameriikan asenne kukkii: Ei kahtena päivänä peräkkäin samoja vermeitä, ei sitten millään. Joku voi luulla jopa köyhäksi!
Köyhyys varmaan sen tekee.. Hienoa, että käytät edelleen vaatteet loppuun vaikka varaa olisikin nyt enemmän!