Mitä tavaraa sulla pitää aina olla varastossa
Onko sinulla jotain, mikä ei pääse koskaan loppumaan? Saatko turvaa siitä, että kaapissa on aina jauhoja ja makaroonia ja vessapaperia, vai koetko sen turhaksi, kaupastahan saa uutta haettua, kun loppuu. Mitä tavaraa sulla pitää olla aina varastossa?
Kommentit (117)
Vessapaperia, reseptilääkkeet, särkylääke, purkkiruokia, leipää, ingmariinia, suolaa ja makaronia.
Kuiva-aineita, pastaa, riisiä jne. Tuoreruokaa muutamaksi päiväksi.
Saippuaa, deodoranttia, shampoota, hammastahnaa.
Wc- ja talouspaperia.
Tulitikkuja, kynttilöitä, paristoja, hehkulamppuja, villahuopia, makuupusseja.
Leivinpaperia, pakastuspusseja.
Peruslääkevarasto.
Mulla on myös iso talvivaatevarasto, takkeja, kenkiä jne. En luovu, koska talvet kylmenee... Jokaisella pitäisi olla säänkestävät varusteet.
Halot ja vesi puuttuu.
Miksi joku alapeukuttaa toisten tarpeellisia juttuja? Aika outoa minusta.
Wc-paperia, ihovoidetta, villahuopa, makaronia, soijaa, tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia, kaurahiutaleita, teetä, heijastimia, tulukset, polttopuita, termari, istuinalusta, villapusero ja lapaset. Polttopuita ja puukko. Taskulamppu.
Käsitiskiaine (käy myös omaan hygieniaan), veiviradio (crank radio) viranomaistiedotuksia varten hätätilanteessa, muutama vesikanisteri (4 l), 25 pakkasasteeseen lämpimänä pitävä huippuluokan makuupussi, jota toivottavasti ei koskaan tarvita... Tämä siis kerrostaloasukilla, jolla ei mökkiä eikä tulentekomahdollisuutta.
Monia muita omia ratkaisuja täällä jo mainittukin, lisäsin tähän vain omani.
Siementä oon aina pussin pohjalla pitänyt, herrasmies heittää kaupan päälliset hyvästä panosta pyytämättä!
Vierailija kirjoitti:
Käsitiskiaine (käy myös omaan hygieniaan), veiviradio (crank radio) viranomaistiedotuksia varten hätätilanteessa, muutama vesikanisteri (4 l), 25 pakkasasteeseen lämpimänä pitävä huippuluokan makuupussi, kondoomi, jota toivottavasti ei koskaan tarvita... Tämä siis kerrostaloasukilla, jolla ei mökkiä eikä tulentekomahdollisuutta.
Monia muita omia ratkaisuja täällä jo mainittukin, lisäsin tähän vain omani.
Kortsuja. Ei ikinä tiedä mitä misuja tulee kylään.
Satasen seteleitä on hyvä olla repullinen.
3 neitsyttä ullakolla. Hahhahhhaahh :) Nain niitä narttui ja sen jälkeen kuoppaan oppimaan tapoi
Vitamiineja, vatsalääkettä, särkylääkettä
Kahvia ja teetä myöskin jotain keksiä jota kahvin ja teen kanssa on hyvä syödä, olen tottunut juomaan päivittäin noin 4-5 kuppia joko kahvia taikka teetä (eri laatuisia mustaa, vihreätä, valkoista, kamomilla teetä jne.) myöskin vaihtelee juonko kahvinkeittimellä vai pressopannulla kahvia / teetä. Keksejä on hyvä olla kaapissa erilaisia suolaisia ja makeita myöskin korppuja kuten kanelikorrpu ja ne säilyy todella pitkään. Koko ikäni olen tottunut juomaan kahvia ja teetä paljon ja sen kanssa jotain keksejä niin niitä aina löytyy kaapista.
Ruokaa. Siis ainakin jotain.
Leivinpaperia pidän aina monta pakettia varalla.
WC-paperia en päästä loppumaan. Tuttu tätä ihmetteli, kun kuulemma pelkällä bidesuihkulla ja pyyhkeellä pärjää. Varmaan tottumiskysymys. Pärjäähän suurin osa maailman ihmisiä ilman kumpaakaan, joku vesikannu vaan.
Pyhän hengen öljyä pitäisi olla ettei Ylkä hylkää, kun ylöstempaus käy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kahvia.
Samoin, kahvia täytyy olla.
Myös joitain vitamiinikivennäisainetabletteja, särkylääke, peruselintarvikkeita, hygieniatarvikkeita, pesuaineita.
Särkylääkettä, koska kipu on inhaa
Ja liukkaria. Näin raskausaikoina ja imettäessä ei omat luistot pelaa ja jos ei hommiin pääse kunnolla sillon ku kerranki tilaisuus ois, niin kyllä harmittaa.