Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 lapsen isä narisee lapsilisienvähennyksistä iltalehdessä.

Vierailija
09.01.2015 |

Tulot tällä miehellä 25-30000€ brutto vuodessa ja silti on tehnyt 10 lasta.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:52"]Onneksi käy töissä eikä lusmuile tukien varassa niin kuin moni noilla tuloilla tekisi.
[/quote]

Vaimo taitaa hoitaa loisimisen ;)

Vierailija
22/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eka täyttää 17, niin suuttuu taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot putoaa satasen kuussa, voi nyyh! Täytyy varmaan pyytää sitten hätäapua facebookin palstoilta, että lapset saa älypuhelimet ja uudet talvihaalarit... Tuon satasen kuussa pystyy ihan varmasti tinkimään jostain, tai voi vaikka nakittaa ne isoimmat kakarat (oletettavasti jo teini-iässä, jos ei vuoden välein ole viisiä kaksosia saatu) jakamaan mainoksia tai tekemään naapureille pikkutöitä (lastenhoitoa, piha/lumitöitä jne). Tai hei, nyt tuli radikaali idea: mitä jos se vaimo lakkaisi toimimasta synnytyskoneena ja menisi töihin!?!?!?

Mä olisin itse halunnut neljä lasta, samoin mieheni, mutta kahteen jäätiin, jotta pystytään ITSE kustantamaan niille sellainen elintaso, joka halutaan. Kolmas lapsi olisi tarkoittanut, että tarvitaan nykyistä isompi asunto, neljäs olisi vaikuttanut jo autohankintoihin jne. Nyt lapset saavat harrastaa (toisen harrastus yksi kalleimmista), voimme matkustella vuosittain ja meillä vanhemmilla riittää töissäkäynnin lisäksi kahdenkeskistä aikaa niin toisillemme kuin kummallekin lapselle.

Vierailija
24/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskani, kun ei vaan osaa olla panematta. Eikä ole rahaa elättää perhettään. Katso hyvä mies peiliin.

Vierailija
25/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainnut olla lestadiolaisia päättäjiä kun lapsilisät aikoinaan on säädetty. .

Vierailija
26/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin paljon lapsia. Huoh. Paha niitä enää poiskaan laittaa.

Vierailija
27/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kyllä vahva usko työpaikkansa säilymiseen, jos 10 lasta tekaisee.

Vierailija
28/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 09:28"]

Valtava summa tuo mitä isot perheet saa lapsilisiä!

[/quote]

Kymmenestä lapsesta saa lapsilisää 1536,74 euroa kuukaudessa, eipä taida muissa maissa olla tällaista etua.
[/quote]
Reilu peli, mä saan palkkaa ton verran.
pikkusen on liian suuret noi tuet.

Vierailija
29/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 382 euroa saavat enää vuodessa lapsilisiä eli yhteiskunta hylännyt tämän lapsiperheen julmasti. Edelleen saavat lasta kohti huomattavasti enemmän kuin pienemmät perheet. Ehkä ihan kostoksi taas pari lasta lisää.

Vierailija
31/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 14:22"]

Ihan asiastahan se avautuu. Lapsiperheet eivät saaneet kauden alussa indeksikorotusta, kun moni muu vähemmän yhteiskunnalle tuottava taho sai. Nyt leikattiin lapsilisisiä, kun joiltain jätettiin antamatta indeksikorotus.

Lapsilisien leikkausta kompensoitiin verotuksessa alle 5 lapsen osalta. Käytännössä eniten leikattiin isoilta lapsiperheiltä, joilla on jo valmiiksi vähiten nettotuloa henkilöä kohden, kun saaman palkkatason vanhempiin.

Minusta perheillä on enemmän aihetta kritiikkiin. Verotus ei todellakaan huomioi perheitä ja nyt siirretään rahaa isoilta perheiltä pienemmille. Eikö indeksien leikkausten lisäksi muualta tosiaan olisi löytynyt supistamisen varaa? Edes sellaisilta, joilla ei ole lapsia, eikä tuota yhteiskunnalle, jolloin tuet tulevat täysimääräisinä tuen saajan käyttöön?

Heikoimmallahan nyt tuon uudistuksen jälkeen on töissä käyvien vanhempien isot perheet, jotka eivät saa sosiaalitoimistoista yhtään lisätukea. Jos ketjusta jotain päättelee, mammat täällä haluaisivat lapsiperheille enemmän leikkauksia.

[/quote]

No, tuosta mallista tulee väkisinkin mieleen, että onko valtion tapa sanoa että tehkää lapsia vain maksukykynne verran.

Ihan hyvä tosin niin, vaikka nyt valitettavasti vähävaraisten suurperheiden lapset joutuvat syyttöminä kärsimään. Mutta tukia kiristämällä tulevaisuudessa ehkä vanhemmatkin miettivät enemmän sitä lapsiluku tulojensa mukaan, eivätkä tukeudu siihen että valtio kyllä avustaa.

Vierailija
32/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa saa lapsilisää 180 e/lapsi

Vierailija
33/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
34/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 15:13"]

Täytyy olla kyllä vahva usko työpaikkansa säilymiseen, jos 10 lasta tekaisee.

[/quote]

Lestadiolaisilta on ehkäisy kielletty, joten se on ihan sama onko sitä työpaikkaa vai ei. Jos tuo perhe asuu Oulun seudulla niin kyllä sieltä aina uskonveljelle töitä löytyy, lestadiolaiset kun tuppaavat suosimaan omiaan yrityksissään.

Vierailija
35/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:12"]

Mieskani, kun ei vaan osaa olla panematta. Eikä ole rahaa elättää perhettään. Katso hyvä mies peiliin.

[/quote]

Kyllä tuossa saa myös nainenkin katsoa peiliin. Tosin työnteko ei taida häntä houkuttaa.

Vierailija
37/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

98

Vierailija
38/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 07:58"]

Jännä juttu. Minä olen harrastanut seksiä suunnilleen 20 vuotta eikä minulla ole kuin yksi lapsi. Ai niin! Niitähän voi ehkäistä!

[/quote]

Ja mä olen 55v, harrastanut seksiä 35v ja käyttänyt useampaa kierukkaa ja kortsutkin vielä siihen päälle. En ole akateeminen, mutta en lusmuile työttömänäkään, 1 lapsi. Lapsen isä kuoli ja sitten tulikin tämä toinen mies, jonka kanssa 30v yhteistä matkaa, lapsia en halunnut, mutta mies jäi vierelle.

Ei ole tarvinnut kotona maata, horona jakaa, eikä tukia metsästää. Laskut on maksettu omalla työllä ja kakaraa raahattu vuorotyöläisten päiväkotiin aamulla klo 4.00 poikkeusluvalla, että on työhön ehtinyt 6:ksi. Saat*nan v*ttu, että vit*ttaa nämä kuppaajat. Ei tuollaiset palkat riitä, kuin työmatkoihin prkle, piuhat poikki vaan!!!

Vierailija
39/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei onhan se kiva kun saa aina panna paljaalla....

Vierailija
40/61 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa narinaa lapsilisien määrästä, jokainen voi halutessaan tehdä sen 10 lasta ja nostaa tuet. helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi