En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa
Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.
Kommentit (453)
Vierailija kirjoitti:
Appivanhempani asuivat omakotitalossa maaseudulla ja siellä oli joku käynyt yöllä kolistelemassa.. olivat pelänneet sisällä. Samaan aikaan oli se tapaus, kun joku tuntematon tunkeutui omakotitaloon ja puukotti asukkaita. Maaseudulla kukaan ei kuule avunhuutoasi.. :/
Pari vuotta sitten oli se juttu, kun kantakaupungissa oli joku seurannut ja väkivaltaa juurikin kerrostalon rapussa. En muista monesko kerros.
Kyllä ne pahaa aikovat pääsevät.
Enemmistö haluaa hyvää. Onneksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi intätte vastaan että maalle ei tule ketään hiippailijoita, lukekaa nuo uutiset mitä pohjois-pohjanmaalla tapahtunut jos 20 vuoden ajan.
No mä asun pohjois-pohjanmaalla ja ihan rauhassa olen asunut 20v metsän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrostaloissa ei tiedä mikä hullu asuu samassa talossa. Enemmän sellainen pelottaisi. Asun yksin isossa omakotitalossa taajamassa ja ikinä en ole pelännyt. Ja olen pienikokoinen nainen. Välillä on jäänyt ovikin lukitsematta ja avaimet on ulkona jemmassa. Jotain kakaroita on kuulemma joidenkin pihoilla hyppinyt, mutta niitä en pelkää. Ja vaikka kaupungissakin tapahtuisi jotain ja huutaisit apua, ei välttämättä kukaan auta. Maalla ehkä herkemmin.
En nyt olisi ihan samaa mieltä. Kaupungissa siinä samassa talossa asuu useita kymmeniä ja jos joku alkaa huutamaan, niin aika joku soittaa häkeen. Maalla ei ole ketään lähellä, joten siellä on ihan oman onnensa nojassa. En helvetissä muuttaisi ikinä sinne.
Ei ne mitään häkeen soittele, menevät laittamaan vain alakerran ilmoitustaululle heippalapun "Meluaminen taloyhtiössä kielletty"
Joku tuollainen kiva räjäyttelijä voi asua sinunkin seinäsi takana:
Tulipalot | Varkaudessa kerrostalossa voimakas räjähdys ja tulipalo – useita ihmisiä pelastettiin kerrostalosta nostolavalla: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008372585.html?share=d7f20204a0b11cc7…
Omakotitalot sijaitsevat useimmiten taajamassa ja naapureita on lähellä. Vaikka joku päättäisi polttaa talonsa, ei siinä ole itselle ja omalle talolle vaaraa.
Työni puolesta teen kotikäyntejä erilaisten ihmisten luo, ja olen tullut tulokseen etten ikinä muuta kerrostaloon.
Mahdolliset tulipalot pelottaisi eniten ja ns. naapurikyttäys pahoilla aikeilla.
Ok-talossa en pelkää. Asun tällä hetkellä taajamassa, naapurit ovat mukavia. Eläkepäivillä muutan varmasti maaseudulle.
Meille on joskus murtauduttu. Kerrostalon ylimpään kerrokseen! Nyt okt syrjässä maalla mut meillä hälytykset.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin omakotitalossa niin pitäisi olla pleksilasit, turvalukitus, yhteys vartiointifirmaan ja ainakin maaseudulla ase. Liian helppoja kohteita hulluille, rikollisille ja seurueille.
Me maalla ollaan kyllä otettu asia huomioon, ja metsästävillä perheillä on kyllä keinot ja koirat hölmöilijoitä varten. Tervetuloo vaan tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että noille peloille on jotain tehtävissä.
Yhtä lailla sinne sinun huoneistoon pystyy tunkeutumaan.
Ei pysty. Alaovesta ei pääse sisään ja huoneiston ovesta ei pääse sisään. Omakotitaloon pääsee, senkun lyö ikkunan sisään ja menee. Ja kerrostalossa naapurit soittavat heti poliisit ja/tai tulevat apuun.
Eri asia on tietysti kerrostalon alimmat asunnot jos ikkunat ovat katutasossa.
Kyllä siitä alaovesta sisään pääsee. Esimerkiksi summeritalossa painelee kaikkia nappeja tai sitten vaan menee jonkun imussa sisään tai heläyttää vaan alaoven lasin hajalle, ei se mikään panssariovi ole.
Edellä mainituilla tavoilla on menty kerrostaloon tappokeikoille, mediasta lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaisi kantakaupungissa astua rapun ovesta ulos, kun joku voisi ampua tai puukottaa yeti siihen rappu rallille. Yleisin kuolinpaikka tapoissa on 10-15m kerrostalon rapun ulko-ovesta.
Ruotsissahan se räppärikin kuoli rappunsa oven eteen.
Oli kai itse aiemmin osallistunut kahnaukseen.
Eli oli jatkoa aiemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tästä aiheesta mieleen, että olen varovainen ja tarkkaavainen, mutta en pelokas, koska tiedän koirieni puolustavan minua oman henkensä uhalla ja olen nähnyt niiden toimivan. Se on vakuuttavaa. Eli tilanne jossa vaikka kävelen omalla piha-alueella ja olen yksin kotona, niin ei minua pelota, ei pelota kaupungillakaan missään kävellä.
Kun tuollainen tilanne on harjoituksissa käynyt niin monta kertaa (siis treeneissä), että koira pysäyttää, vartioi ja estää karkaamisen ja päälle hyökkäämiseen, niin tietää miten pieni mahdollisuus on sille, että kukaan pystyisi koiraa vastustamaan.
Ovat ne sellaisia turvamiehiä ja kalliita perheenjäseniä, ettei mitään rajaa. Elämäntapa.
Koira on hyvin helppo tappaa esim veitsellä.
Että oikein hyvin helppo :D
Kyllä, yksin isku ja koira on kuollut. Toimii myös paljon isompiin petoeläimiin, jopa karhuihin.
Entäs kun koiria on vaikka kolme? Onko sulla kolme kättä ja kolme veistä, joilla isket yhtä aikaa kolme isoa koiraa hengiltä?
Tuo veitsellä tappaja ei näköjään ole ollut tekemisissä laumanvartijoiden eikä taistelukoirien kanssa.
En usko että kukaan koiranomistaja joka välittää koirastansa halua päästää koiraansa ihmisen kimppuun jolla on puukko kädessä.
Tämäntyyppisiä koiria yleensä otetaan vartiointitehtäviin. Laumanvartija on hirmuinen vahti, se ei ole samalla tavalla ohjattavissa kuin palveluskoira. En itse menisi pihaan mitä vartioi laumanvartija, en ikinä. Palveluskoiran pihaan voisin mennäkin (tapauksesta riippuen), koska tunnen käyttäytymisen hyvin. Sen sijaan ns. taistelukoiralla ei vahtiviettiä ole, se jalostettu koiratappeluihin.
Koiran leukojen puruvoima on kyllä sellainen että saattaa se hento hyökkääjän veitsikäsi olla nopeesti irtipoikki. Koira myös vaistoaa vihamieliset ja narkit. Varmaan haisevat. Joka muuta väittää ei ole isoa koiraa nähnytkään. Oma koira pätkii paksuja oksia ihan huvikseen. Koiran pito hyödyttää monella tapaa.
Taas oli kerrostalossa jysähtänyt! 🥳🥳🥳
Varkaudessa, alla ILn linkki.
Tällä kertaa väki saatiin pelastettua, mites ensi kerralla?
Jos tulipalo raivoaa ekassa kerroksessa, loput paistuu kämppiinsä.
😂😂😂😂
Se on sitä kerrostalossa asumisen turvallisuutta.
😂😂😂😂👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
🖕
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/563377d3-d2d3-4121-8834-da0c58462cd7
Linkki jysähdykseen.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
😂😂😂😂👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
🖕
Toooosi turvallinen on kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että noille peloille on jotain tehtävissä.
Yhtä lailla sinne sinun huoneistoon pystyy tunkeutumaan.
Ei pysty. Alaovesta ei pääse sisään ja huoneiston ovesta ei pääse sisään. Omakotitaloon pääsee, senkun lyö ikkunan sisään ja menee. Ja kerrostalossa naapurit soittavat heti poliisit ja/tai tulevat apuun.
Eri asia on tietysti kerrostalon alimmat asunnot jos ikkunat ovat katutasossa.
Kyllä siitä alaovesta sisään pääsee. Esimerkiksi summeritalossa painelee kaikkia nappeja tai sitten vaan menee jonkun imussa sisään tai heläyttää vaan alaoven lasin hajalle, ei se mikään panssariovi ole.
Edellä mainituilla tavoilla on menty kerrostaloon tappokeikoille, mediasta lukenut.
Olen eri, mutta meillä on video-ovipuhelin alaovella eikä kukaan kyllä avaa ovea tuntemattomalle eikä päästetä ketään imussa sisään. Turvallisuuden takia tuo videokin hommattiin. Ovessa on hieman lasia, mutta ei siitä kukaan mahdu sisään vaan pitää murtaa koko ovi.
Noin tilastollisesti ajatellen pelko on turha. Mutta en minäkään tykkää siitä että joku näkee sisään. Kuten Ap tykkään asua kerrostalon ylimmässä. Kolmikerroksisesta pienkerrostalosta rauhallisella alueella toki kyse, niin että naapurit tuntevat toisensa ja silloin tällöin pidetty juhliakin yhdessä.
Massiivisesti enemmän omakotitaloja palaa maan tasalle. Omakotitalot myös kutsuvat hyökkäyksiin, ei varkauksiin.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
😂😂😂😂👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
🖕
Samaa katsoin kun juttua luin.
Täältä kerrostalopaskasta on päästävä pois.
Naapurit metelöi, kaikki kuuluu seinän takaa, asumme vuokralla tätini hemmetin kalliissa kolmiossa, muka arvotalo. Tämä meteli, hajut ja vetoisuusko ovat ihmisille luksusta?
Irtisanon kämpän tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
😂😂😂😂👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
🖕Toooosi turvallinen on kerrostalo.
Samaisessa kaupungissa paloi viikonloppuna 2 rivitalohuoneistoa myös. Rivitalosta nyt pääsee vielä ulos.
Asuin joskus kerrostalossa jossa ylimmässä kerroksessa joku sytytti kämppänsä tuleen. Itse pääsin helposti vielä ulos alimmasta kerroksesta mutta ylempien kerrosten asukkaat oli loukussa parvekkeilla ja asunnoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Massiivisesti enemmän omakotitaloja palaa maan tasalle. Omakotitalot myös kutsuvat hyökkäyksiin, ei varkauksiin.
Omakotitalosta pääsee paljon helpommin pois kun kerrostalosta.
Koskaan ole kukaan edes pihalle tullut häirintämielessä, sentäs vilkkaalla alueella Helsingissä talomme on.
Tutuilla on jatkuvaa häirintää kerrostaloissa. Korona hiukan hiljensi mutta odottakaas kun matkustus avautuu, kaikenkarvaiset majoittuvat ramppaa yökaudet portaissa.
En koskaan suostu asumaan kerrostalossa, siellä naapurit ja säännöt määrittää liikaa elämää.
Minulta löytyy huonoja kokemuksia molemmista.
Teininä asuin vanhempien kanssa ok-talossa todella syrjässä ja yhtenä iltana kun olin yksin kotona pihaan tuli tuntematon, agressiivinen mies joka hakkasi aikansa ovea ja pisti sitten eteisen ikkunan säpäleiksi, kiipesi sisään. Hyppäsin huoneeni ikkunasta ulos ja juoksin metsään, elettiin aikoja ennen kännyköitä ja ainoa toivo oli isäni jolle olin ehtinyt soittaa. Myöhemmin selvisi sitten, että taloa oli ennen meille myymistä vuokrattu ja vuokralainen oli ollut huu mekauppias, tätähän sekava tyyppi oli etsinyt.
Nuorena aikuisena taas asuin kerrostalossa, kuudennessa kerroksessa. Antoi turvallisuuden tunteen kunnes kerran suihkusta tullessa haistoin savun ja kuulin huutoja rappukäytävästä, oveani oli käyty koputtelemassa kun olin ollut suihkussa ja koko rappu evakoitiin. Kerrosta ylempänä asuva, mt-ongelmainen nainen oli päättänyt polttaa asuntonsa.