Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HIV:in tarttuminen kampaamossa

Vierailija
08.01.2015 |

Taas kun kävin leikkauttamassa hiukset, kampaaja nirhasi niskaan pieniä verestäviä naarmuja. Ja kone laturiin ja ajoon seuraavalle asiakkaalle. Eivätkö kampaajat tajua, että hiv-riski se on siinä kuin huumeneulojenkin kanssa?!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvä lika ja erite ja näkymtäönkin lika ja erite tulee pestä pois saippualla ja vedella ja sitten desinfioida. desinfiointiaine vain kiinnittää lian tiukemmin kiinni eikö todellakaan lähde jostain pullosta suihkauttamalla pois.

Kannattaa kampaajienkin lukea vaikka sairaalan hygieniaohjeita joita löytyy netistäkin, luulo ei otodellakaan ole tiedon väärti.

Vierailija
42/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaan, miten se kampaja sillä koneellaan sai niskan verille, mutta saipa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää hiv-tukikeskuksesta, niin ei tartu noin. Hiv ei elä ihmisruumiin ulkopuolella. Eikä hiv tartu välillisesti. Vaatii suoran kontaktin.

Vierailija
44/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:36"]

Kertokaanyt että mitä se kampaana tekee, että on koko niska verillä niin että hiustenleikkuukoneessakin on verta niin että se johonkin voi siirtyä?

[/quote]

Suostuisitko itse parturoitavaksi välineillä joilla on edes millinkään vertaa rikottu HIV-positiivisen ihoa?

Vierailija
45/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:39"]En tiedä vaan, miten se kampaja sillä koneellaan sai niskan verille, mutta saipa vaan.
[/quote]

Taisi olla aika urvelo sillä minä olen joutunut pienen lapsen/vauvan päätä ajelemaan ja edes siihen ei koneella tullut haavan haavaa.

Vierailija
46/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:34"]Jos pelätään lasten löytämiä huummeneuloja, niin kyllähän se sitten tarttuu myöhemminkin kuin minuuttien päästä.
[/quote]

Yhtään ns. Puistoneulasta saanutta tartuntaa ei tunneta (hiv). Hepatiitteja kylläkin on tarttunut.

Vierailija
47/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:36"]

Kertokaanyt että mitä se kampaana tekee, että on koko niska verillä niin että hiustenleikkuukoneessakin on verta niin että se johonkin voi siirtyä?

[/quote]

Suostuisitko itse parturoitavaksi välineillä joilla on edes millinkään vertaa rikottu HIV-positiivisen ihoa?

[/quote]

Suostuisin. Hiv ei tartu sillä että koneessa on ihosoluja, jotka siirtyvät minun iholleni.

Vierailija
48/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:25"]

Hiv virus kuolee ruumiin ulkopuolella muutamassa minuutissa. Suurempi vaara on saada hepatiitti tartunta.

[/quote]

Ajattele nyt edes hiukan...

Jos verenluovuttajalla on Hiv, niin saako vastaanottaja Hiv:n tästä verestä vaikkapa seuraavana päivänä, tai seuraavalla viikolla?

Hiv-virus tuhoutuu veren kuivumisen seurauksena, mutta viileässä, kylmässä tai kosteassa veri ei kuivu nopeasti, joten tuo "muutama minuutti" on tilanteesta riippuen kymmeniä minuutteja, tunteja jopa päiviä. 41v m

Vierailija
49/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:35"]

No en oo kyllä itse saanut vielä yhtäkään asiakasta verille/naarmuille koneella tai millään muullakaan. Toki olen kuullut näistä raatelijoista silloin tällöin (todella harvinaisia!) ja suosittelen vaihtamaan paikkaa. Yleensä paikoissa missä toimitaan noin järjettömästi on muitakin epäkohtia, esim harmaatalous ja hygieniaongelmat. Aina se halvin ei ole paras...

[/quote]

Aina voi sattua vahinko. Kerran napsaisi parturi saksilla pienen viillon korvaan. Oli niin järkyttynyt tapahtuneesta, että melkein itseä nauratti. Vuosikausia käynyt ja vuosikausia tuon jälkeenkin samassa paikassa. Muuten ei ammattitaidossa mitään valittamista.

Vierailija
50/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:42"]Kysykää hiv-tukikeskuksesta, niin ei tartu noin. Hiv ei elä ihmisruumiin ulkopuolella. Eikä hiv tartu välillisesti. Vaatii suoran kontaktin.
[/quote]

Näin.

Vierailija
51/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:35"]

No en oo kyllä itse saanut vielä yhtäkään asiakasta verille/naarmuille koneella tai millään muullakaan. Toki olen kuullut näistä raatelijoista silloin tällöin (todella harvinaisia!) ja suosittelen vaihtamaan paikkaa. Yleensä paikoissa missä toimitaan noin järjettömästi on muitakin epäkohtia, esim harmaatalous ja hygieniaongelmat. Aina se halvin ei ole paras...

[/quote]

Aina voi sattua vahinko. Kerran napsaisi parturi saksilla pienen viillon korvaan. Oli niin järkyttynyt tapahtuneesta, että melkein itseä nauratti. Vuosikausia käynyt ja vuosikausia tuon jälkeenkin samassa paikassa. Muuten ei ammattitaidossa mitään valittamista.
[/quote]

Järkyttynyt pienestä haavasta korvassa. :D Onneksi elämäsi tuskanhetket ovat noin pieniä.

Vierailija
52/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun katsos. Kampaaja oli järkyttynyt et sitä, pahoittelut vittuilusta!- 33

Vierailija
53/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YKSI VIRUS SINNETÄNNE ÄLKÄÄ JAKSAKO VALITTAA AIVAN SAMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
54/55 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan lääkkeet HIV-viruksen hoitoon ovat todella tehokkaita. Vaikuttaa nyt vaan joltain kampaajien mustamaalauskampanjalta.

Vierailija
55/55 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:11"]

Missä vaiheessa iho on limakalvo? Ja itse ainakin desinfioin koneen suihkeella jokaisen asiakkaan jälkeen asiakkaan lähdettyä. Aika huono kone saa olla jos sillä haavoja saa.

[/quote]

OMG :D

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi