HIV:in tarttuminen kampaamossa
Taas kun kävin leikkauttamassa hiukset, kampaaja nirhasi niskaan pieniä verestäviä naarmuja. Ja kone laturiin ja ajoon seuraavalle asiakkaalle. Eivätkö kampaajat tajua, että hiv-riski se on siinä kuin huumeneulojenkin kanssa?!
Kommentit (55)
Siinähän tulee verikontakti, kun verille ajaa ja taas seuraavan ajaa verille. Vaarallista. Ilen miettinyt samaa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:11"]
Missä vaiheessa iho on limakalvo? Ja itse ainakin desinfioin koneen suihkeella jokaisen asiakkaan jälkeen asiakkaan lähdettyä. Aika huono kone saa olla jos sillä haavoja saa.
[/quote]
OMG :D
Huomasin kampaajalla, kun kampaaja ajeli äitini niskan verille. Hirvitti.
Mikä tuo limakalvojuttu on. Ei siinä limakalvoa tarvita.
No olisit kertonut kampaajalle että sulla on hiv, että kannattaa pestä se kone, ettei tartu!
Ei tarvitse olla kuin joku pieni näppy niskassa, niin kyllä se kone siihen sen nirhauman tekee :(
Millaisilla kampaajilla/partureilla te käytte jos hiustenleikkuukoneella saatta haavoja, hirveitä verestäviä naarmuja ja koko niskan verille?? Vaihtakaa ihmeessä paikkaa ei ole normaalia. T . kampaaja
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:16"]No olisit kertonut kampaajalle että sulla on hiv, että kannattaa pestä se kone, ettei tartu!
[/quote]
Tuskin on mut onhan sitä itse kunkin tullut suojaamatonta harrastettua.
Tämä taas todisti kampaajien äärettömän tyhmyyden.
ei se hiv pienestä naarmusta mihinkään tartu...
Ei peseminen riitä eikä desinfiointiaine. Hammaslääkärissäkin laittavat autoklaaviin.
Miten tyhmä voi av-mamma olla? Ottakaa selvää miten hiv-tartunnan saa.
Pitää vielä mainita, että kymmeniä vuosia olen kampaajalla käynyt, mutta en kertaakaan ole siellä naarmuja saanut. Jos saisin, vaihtaisin välittömästi kampaajaa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:23"]Miten tyhmä voi av-mamma olla? Ottakaa selvää miten hiv-tartunnan saa.
Pitää vielä mainita, että kymmeniä vuosia olen kampaajalla käynyt, mutta en kertaakaan ole siellä naarmuja saanut. Jos saisin, vaihtaisin välittömästi kampaajaa.
[/quote] No mites senmielestäsi saa? Tuoretta hiv verta koneessa josta se siirtyy seuraavan asiakkaan haavaan. Tadaa!
Hiv virus kuolee ruumiin ulkopuolella muutamassa minuutissa. Suurempi vaara on saada hepatiitti tartunta.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:25"]Hiv virus kuolee ruumiin ulkopuolella muutamassa minuutissa. Suurempi vaara on saada hepatiitti tartunta.
[/quote] Hi -virus. Ja eipä siinä montaa minuuttia mene kun seuraava asiakas tulee kynittäväksi.
Jos pelätään lasten löytämiä huummeneuloja, niin kyllähän se sitten tarttuu myöhemminkin kuin minuuttien päästä.
No en oo kyllä itse saanut vielä yhtäkään asiakasta verille/naarmuille koneella tai millään muullakaan. Toki olen kuullut näistä raatelijoista silloin tällöin (todella harvinaisia!) ja suosittelen vaihtamaan paikkaa. Yleensä paikoissa missä toimitaan noin järjettömästi on muitakin epäkohtia, esim harmaatalous ja hygieniaongelmat. Aina se halvin ei ole paras...
Kertokaanyt että mitä se kampaana tekee, että on koko niska verillä niin että hiustenleikkuukoneessakin on verta niin että se johonkin voi siirtyä?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:11"]Missä vaiheessa iho on limakalvo? Ja itse ainakin desinfioin koneen suihkeella jokaisen asiakkaan jälkeen asiakkaan lähdettyä. Aika huono kone saa olla jos sillä haavoja saa.
[/quote]
Ei vittu