Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että vihaan miehen vuorotyötä!

Vierailija
31.10.2021 |

Tilanne siis se että mies on hoitoalalla ja tekee epäsäännöllistä vuorotyötä, yövuoroja ei sentään luojan kiitos ole mutta aamua ja iltaa miten sattuu. Itse olen päivätöissä ma-pe kokkina koulun keittiössä.

Meillä kolme alle kouluikäistä lasta. Minulla ei ole koskaan vapaapäivää että saisin oikeasti levätä. Mies voi omilla arkuvapaillaan laittaa lapset päiväkotiin. Minä sen sijaan olen vapaillani yksin lasten kanssa, koska toinen on töissä. Toki miehellä aina yksi viikonloppuvapaa työvuorolistassa, mutta silti suurin osa viikonlopuista menee töissä. Sitten mies kehtaa ihmetellä miksi olen aina niin väsynyt. Minä teen kotityöt ja kaikki omilla vapaillani. Mies on puhunut että haluaisi vielä yhden lapsen, niin pitkään en tee yhtään kun joudun yksin illat ja viikonloput olemaan.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluaa lapset jonka jälkeen alkaa vaatimaan että mies tekee vähemmän töitä ja on enemmän kotona auttamassa lasten kanssa että nainen pääsisi helpommalla mutta samaan aikaa vaaditaan että elintaso ei saa laskea eli sama raha pitää saada vähemmällä työmäärällä joka on mahdotonta

Vierailija
82/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa lapset jonka jälkeen alkaa vaatimaan että mies tekee vähemmän töitä ja on enemmän kotona auttamassa lasten kanssa että nainen pääsisi helpommalla mutta samaan aikaa vaaditaan että elintaso ei saa laskea eli sama raha pitää saada vähemmällä työmäärällä joka on mahdotonta

Tai niinkuin tässä tapauksessa se mies on väärään aikaan kotona 😄. Tekee kaksivuorotyötä jolloin on myös usein iltaisin kotona. Hoitaa lasten hoitoon kuljetukset ja nainen on päässyt iltalenkille ja salille. Mutta väärin kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla vapaata lauantai ja sunnuntai? Lisäksi duunisi on sellaista, että työt eivät seuraa kotiin. 

On toki la ja su vapaata, mutta ne ei ole mitään lepopäiviä. Sillon on enemmän töitä kun töissä ollessa koska olen yksin lasten kanssa. Ap

Jätä se sika

Vierailija
84/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän miehesi ei käytä oikeuttaan valita työvuorojaan? Joka paikassa on olemassa käytäntö jossa työvuoroja pystyy anomaan listalle ykkösvaihtoehtona, ja sitten toissijaisina vaihtoehtoina. Miehesi pystyy siis esim. ottamaan joka toisen, tai kolmannen viikonlopun vapaaksi (koska on olemassa myös etäisiä, joiden on ne lapset otettava joka toinen vkl). Lisäksi hän pystyy valitsemaan miten tekee iltaa ja aamua. ei tietenkään joka vuoroa saa päättää, mutta ihan riittävästi jotta yhteielo on mahdollisimman mutkatonta.

Että kysyppä mieheltäsi.

Vierailija
85/89 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän sanonut, kun olet puhunut asiasta? Tekeekö kotitöitä ollenkaan?

Tekee tietysti ja osallistuu kyllä, hoitaa lapsia kotona ollessaan. Mutta kun ei tunnu ymmärtävän että minulle vapaapäivät ei ole samanlaista lepoa kun hänellä. Tai miten raskasta ajoittain on se että hän kun on arkena iltavuorossa niin minä haen yksin lapset päiväkodista, teen ruokaa, järjestän lapsille ohjelmaa ja hoidan iltatoimet ja nukkumaan menot, ja aamulla pitää jaksaa taas itse olla 7 töissä. Ap

Aika monet käy töissä opintojen ohella. Ei siinä ole puolisoa hoitamassa osaa töistä tai opinnoista.

Vierailija
86/89 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt ihan selviä, mitä mies tekee töiden jälkeen/ennen töitä/vapaapäivinä. Siis tekeekö jotain kodin/lasten eteen vai harrastaako vain omiaan?

Neljättä lasta nyt ei ainakaan kannata tuohon tehdä. Miehenhän sitä on helppo haluta, jos ainut, mitä hän lastdn eteen tekee on päivähoitoon vieminen.

Miten se on miesten niin vaikea ymmärtää, että kun molemmat käyvät kokopäivätöissä, myös vastuu kodista ja lapsista kuuluu jakautua 50/50, riippumatta siitä, paljonko kukakin tienaa. Ei se nainen siellä kotona ole mikään palkattu piika, vaan elämänkumppani. Jos piian haluaa, kannattaa erota ja palkata sellainen.

Ap:na vaatisin miestä osallistumaan enemmän. Hän pystyisi arkivapainaan aivan hyvin siivoamaan, pesemään pyykit ja tekemään vaikka useammaksi päiväksi ruokaa valmiiksi, jos kerran vie lapset p-kotiin pois jaloista. Silti hänelle jäisi vielä omaakin aikaa.

Sitä en ihan ymmärrä, mikä noissa vknlopuissa on ongelma? Ei kai ydinperheessä kenelläkään turhan usein lapsivapaata vknloppua ole, vaikka molemmat vanhemmat tekisivät arkisin toimistoaikaa. Vai mitä ap tarkoittaa sillä, etteivät hänen vapaapäivänsä ole ikinä vapaapäiviä? Aika moni varmasti tekee kotitöitä juuri vknloppuisin, jos se on tässä ongelma? Lapsiahan ei voi pyhänäkään lukita kaappiin ja lähteä UK-puistoon vaeltamaan. Ainut keino saada lapsivapaata aikaa on ero ja vuoroviikkovanhemmuus tai isovanhemmat, jos on käynyt tuuri ja ovat hyväkuntoisia ja halukkaita ottamaan lapsia hoitoon.

Vierailija
87/89 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kurjalta. Tässä on myös tilanne, jossa naisella ei ole yhtään ns. omaa aikaa tehdä ns. mitä haluaa tai ihan vain olla. Viikonloppuna tekevät varmasti yhdessä koko perheen kanssa, jos mies on vapaalla. Ei se ole samanlaista "omaa" aikaa naiselle.

Miehellä nuo arkivapaat ilman puolisoa ja lapsia (ovat hoidossa) on ns. omaa aikaa. 

Mitäs jos mies olisi jonkun arkivapaan lasten kanssa kotona, ymmärtäisi ehkä puolisoaan paremmin?

Täh? Minä olen niinkuin tuo mies, usein illat ja vklp töissä ja arkena taas kotona kun lapset päiväkodissa. Kyllä minä YMMÄRRÄN millaista se miehellä on mutta minkäs teet?

Vierailija
88/89 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paroni Münchausenin juttuja. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
89/89 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vuorotyötä ja minusta tuntuu, että aikaa jää juuri sen vuoksi enemmän. Viikollakin on vapaapäiviä hoitaa asioita. Eiköhän kysymys ole enemmänkin sopimisesta ja työnjaosta perheen sisällä.